• Chimsi

För oss med bim AUGUSTI 2017

mjaomjao skrev 2017-08-01 07:37:50 följande:

Min gubbjävel (den på testet alltså) har blinkat i en vecka nu. Så jävligt frustrerande, självklart trodde man att den skulle bli fast men icke.. Och bim 9 aug..

Oj lång tid förstår frustrationen, läste om det i förpackningen att för vissa kanske den inte visar maximal eftersom en LH-topp kan vara för låg för att testet ska upptäcka den eller så har man nte ägglossning under en cykel och ser därför inte någon maximal fertilitet. Får hoppas på den första för din del!

Mina stickor ger dock ingen stegring denna gången.. skumt! Håller tummarna för dig
  • Chimsi
    Jokri85 skrev 2017-08-01 08:47:38 följande:

Jag tror att den ska blinka 2 dagar och sedan är ÄL där i 2 dagar. MEN du kan ju ha en längre stegning. Tror nog min stegning varade i 5 dagar (alltså blinkande smiley) innan den ändrades till fast. Så bara jobba på nu! Spermier kan lätt leva upp till 5 dagar så bäst att börja nu!

Tack för svar! Så klurigt alltihop haha.. Stegring i fem dagar, jisses då vet jag vad kvällarna kommer innebära! Mannen lär vara glad iaf ;) Hur går det för dig?
  • Chimsi
    Jokri85 skrev 2017-08-01 08:50:33 följande:

Alltså med vårt första barn var det så...

Nu ska jag snart börja testa. Minst inte hur snabbt efter mensen man ska börja testa men borde ju räcka att vänta till 1 vecka efter mensen är slut eller vad säger ni?

Intressant hur kroppen fungerar för med dottern var jag som en klocka, denna gången är det som en jädrans skattjakt med felritad karta för att hitta ägglossning haha.. nu har jag hittat den men totalt ologiskt, inte ens min app godkänner att jag lägger in ägglossning nu! Jag började testa med stickor en vecka efter mensens slut! Lycka till!
  • Chimsi
    dameke skrev 2017-08-01 09:05:48 följande:

Fick mens nu, 4 dagar tidigare än beräknat.

Attans! Hände mig förra månaden - 8 dagar efter ÄL fick jag mens. Önskar dig all lycka i nästa försök <3
  • Chimsi
    Annieee skrev 2017-08-01 09:27:33 följande:

Oj, jag läste visst fel! Trodde du skrev att du hade fått fast gubbe men du skrev visst blinkande. Jag brukar få blinkande gubbe i 6 dagar innan den fasta dyker upp. För vissa dyker den fasta gubben aldrig upp. Har man fått blinkande gubbe i 9 dagar så kan man sluta testa enligt instruktionerna, då sker ingen LH-ökning. Svårt att veta om och när du får fast men jag skulle nog köra på varannan dag så länge :)

Tack för svar! Får mysa några dagar nu och hoppas!

Vilken energikamp att ha bebisverkstad, så mycket tankar!
  • Chimsi
    Jokri85 skrev 2017-08-01 12:51:40 följande:

Ja det kommer kanske bli samma för mig denna gången. Min mens är ej slut än så går inte ens hunnit testa en gång. :/ Kanske är mkt naturligare andra gången?!

Vi får se...

Ja precis vad jag med tänkte göra 1 vecka efter den är slut... hoppas... har använt p piller senaste 1.5 året (vår första är 2).

Lång väntan men väl värd när det väl tar sig <3
  • Chimsi

ÄL igår, lång väntan till BIM - tänk vad bebisverkstad tar på krafterna. Känner mig knepig, försöker stänga av hjärnaktivitet men känns omöjligt just nu! Alla råder en att "sluta tänka på det så går det bättre" men det är omöjligt. Någon mer som känner att energin blir låg?

• Chimsi
    oONinniOo skrev 2017-08-04 17:54:30 följande:

Hoppas det är guldägget som släpper nu! Från att monitorn och ett digitalt visade hög i morse (blinkande gubbe på det digitala) till maximalt på digitala nu på eftermiddagen. Har känt hela dagen hur det molat på rejält, så var tvungen att ta det digitala när jag kom hem från jobbet. Bara invänta BIM nu då och sen ett par dagar till innan det i sådana fall blir ett test.

Spännande!! Lycka till!!
  • Chimsi
    evve88 skrev 2017-08-04 16:11:24 följande:

Tänkte bara säga att Mina test var positiva.

Testade med clearblue digital nu och det visade "gravid" : D lycka till alla!!

Stort grattis!!!
  • Chimsi
    Mawie skrev 2017-08-04 11:43:52 följande:

13 dagar har mina bröst ömmat,

BIm nu i dagarna.

Är bortrest så får vänta några dagar och se.

Håller tummarna!
Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017