Inlägg från: VäntarPåEnTrea |Visa alla inlägg
  • VäntarPåEnTrea

För oss med bim AUGUSTI 2017

Dreambabydream skrev 2017-08-18 12:55:59 följande:

Vågade på mig ett nytt test, hållt mig hela förmiddagen. :) Gravid. Så glad, men tror inte på det riktigt. Hoppas jag slipper en 4:e förlorad graviditet. :/ Vore så overkligt om det skulle gå vägen <3  Måste försöka vara glad, blir juh lika ledsen oavsett om jag är glad nu eller ej. 

Blir en fin födelsedagspresent, min sambo fyller år idag. Vi har inte druckit ett glas på 3 månader eller rökt/snusat för att göra allt så bra vi bara kan. Men skal nog köpa honom en öl till maten och slå in en snusdosa till middagen ikväll, ;)

Det nedanför vad det från i morse. Vågade inte tro på det. Men när det visar gravid på CB också så måste det juh vara graviditet. 

Vad härligt! Grattis! Hoppas du kan njuta lite ändå, och att hen vill stanna. (Spännande för övrigt att det kan visa så pass svagt på stickor och ändå visa gravid på digitalt, då är det ju ändå ganska känsligt!)
  • VäntarPåEnTrea

Jag blir galen! Fortfarande typ 6 dagar kvar till BIM men mår bara värre och värre. Börjar fundera på om jag är sjuk. Det är det ju så himla tidigt. Jag har världens kortaste stubin (stackars barnen idag när vi är själva), jag mår lätt illa till och från och har halsbränna till och från (trodde jag skulle spy av det igårkväll). Bröstvårtorna gör ont och jag har plötsligt synliga kärl på brösten. Alltså, om kroppen kan luras såhär vet jag inte vad jag gör... känner mig typ säker på att jag är gravid men samtidigt är det som sagt väldigt tidigt för så mycket symtom och om jag känner symtom så borde jag ju också ha så mycket symtom att test visar pos, vilket det inte gjorde i morse.... jäkla kropp!

• VäntarPåEnTrea
    VäntarPåEnTrea skrev 2017-08-19 09:11:23 följande:

Jag blir galen! Fortfarande typ 6 dagar kvar till BIM men mår bara värre och värre. Börjar fundera på om jag är sjuk. Det är det ju så himla tidigt. Jag har världens kortaste stubin (stackars barnen idag när vi är själva), jag mår lätt illa till och från och har halsbränna till och från (trodde jag skulle spy av det igårkväll). Bröstvårtorna gör ont och jag har plötsligt synliga kärl på brösten. Alltså, om kroppen kan luras såhär vet jag inte vad jag gör... känner mig typ säker på att jag är gravid men samtidigt är det som sagt väldigt tidigt för så mycket symtom och om jag känner symtom så borde jag ju också ha så mycket symtom att test visar pos, vilket det inte gjorde i morse.... jäkla kropp!

Skrev visst lite snabbt mitt i irritationen "det är ju så himla tidigt" ska det stå i början, och "om jag känner symtom så borde jag ju också ha så mycket HORMON att test visar pos"
  • VäntarPåEnTrea

Testa tidigt idag var neg igen. BIM -4 idag. Börjar nog nästa ge upp att det är något denna månaden och får inse att kroppen nog spelar mig ett spratt. Men mycket konstigt med all molvärk nästan ända sedan ÄL och andra känningar. Tänker att det borde visat idag.

Det sjuka är att jag tänkte från början att "det tar sig ju ändå inte på första försöket" och var inte det minsta stressad, sen nu vill jag SÅ gärna att det ska vara redan nu. Fick dessutom veta igår att en jobbarkompis är gravid, då blir man ju ännu mer stressad haha.

• VäntarPåEnTrea
    Fairy of the Valley skrev 2017-08-21 21:59:32 följande:

Hej hej ny här i det här tråden och jag har BIM 29 aug. Det blir isåfall mitt 3e barn och jag känner mig supergravid! Mår illa, molar som attans och trött. Dessutom har jag blivit som världens badboll (nåja... en aning mindre men ändå..) ... ngn mer här som Har BIM snart/väntar sitt 3e (eller mer) barn och svullnat upp? Läste att hormoner påverkar tarmarna och de svullnar av ngn anledning som jag inte minns. Speciellt på de som redan varit gravida några ggr. 

Försöker också med tredje, och kände likadant mellan ÄL och BIM någon gång. Men nu verkar det tyvärr som att det inte blev något ändå, eftersom testa-tidigt-test visar neg och bara tre dagar kvar till BIM. Men hoppas fortfarande såklart Fortfarande lätt illamående emellanåt och sjukt ömma bröst.
  • VäntarPåEnTrea

Alltså jag är SÅ svullen om magen ikväll. Antingen har jag värsta PMS:en nånsin eller så är jag ändå gravid... brösten är så galet ömma, stora och spända, och så humöret då... att man inte kan låta bli att tolka allt som symtom heller!

• VäntarPåEnTrea
    Fillifjonkan05 skrev 2017-08-23 21:47:32 följande:

Tog ett till nu på kvällsurin, kunde inte hålla mig till morgonen :) . Nu också utan filter. Det här kanske man inte kan komma ifrån, nyp mig i armen. Är det verkligen på riktigt.

Stort, stort grattis! Så kul!
  • VäntarPåEnTrea
    Jooosen skrev 2017-08-24 08:03:43 följande:

Bim idag. Negativt test. Femte försöket första barnet åt skogen. Eftersom man inte har barn sen innan vet man ju knappt om man ens kan bli gravid :(

Sluta inte hoppas! Med första barnet blev jag gravid (utan någon stimulering) efter ett år. Hade P-piller innan och tror att det var de som ställde till det, för andra gången gick det så mycket snabbare.
  • VäntarPåEnTrea
    Anjaheterjag skrev 2017-08-24 08:40:41 följande:

Ni som testar med testa tidigt test vilka är de? Är de inte dyra?

Jag köpte på billiga-tester.se, babyplans stickor. De var inte speciellt dyra och kom på en dag.
  • VäntarPåEnTrea

Där kom mensen, precis som jag trodde. Men fy vilken PMS denna gången Jäkla kropp till att luras. Lycka till ni som har kvar, jag hoppar över till sept

Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017