Inlägg från: VäntarPåEnTrea |Visa alla inlägg
  • VäntarPåEnTrea

För oss med bim AUGUSTI 2017

Hej!

Hoppar in här Har läst lite - grattis till alla som fått plus!

Såg att ni var ett par st med BIM 24/8, jag med. Det är första försöket för oss på en trea, vi skulle inte ha fler barn men insåg att vi nog ville igenom allt igen Yngsta är 5 år nu. De tidigare har tagit 1 år respektive ca 1-2 försök att "få till", stor variation alltså.

Plockade ut kopparspiralen precis i början av denna månaden, när jag precis haft mens. Fick ruggigt starka ÄL-symtom denna månaden, brukar känna av men inte såhär mycket. Trött och illamående, molvärk och ömma bröstvårtor. Brukar mest vara lite värk och ev. ömma bröst ibland annars. Nu har lite ömma bröstvårtor och molvärk hängt i sedan jag borde haft ÄL (med uppehåll någon dag bara), så hoppas lite på att det är tidiga tecken  Räknade dock inte med att det skulle ta sig på första försöket, men det hade förstås varit väldigt roligt! Kommer nog inte kunna hålla mig från att testa ända tills efter BIM... Även om man såklart borde.

Nu ska jag avsluta mitt alldeles för långa inlägg

• VäntarPåEnTrea
    Nostalgity skrev 2017-08-14 05:56:29 följande:

Hejsan.

Vi försöker också på en trea här! Yngsta blir 5år i oktober.

Hade äl förra lördagen, så jag är på äl +8 eller 9. Men jag har en fråga... Idag nu på morgonen när jag tömde blåsan, så var de ljust ljust rosa på pappret sedan? Någon aning om vad det kan vara? småblödde förra grav vet jag iaf.

Nästan samma åldrar som vi
  • VäntarPåEnTrea
    Nostalgity skrev 2017-08-14 08:14:31 följande:
    Jasså? Vilken ålder har ni på era? =)
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
    Står lite mer ett par inlägg upp -09 och -12
  • VäntarPåEnTrea
    Lilj3 skrev 2017-08-16 14:51:41 följande:

Morgonens test. Strecket syns mycket tydligare och är mer blått i verkligheten .

Syns tydligt ??
  • VäntarPåEnTrea

Kunde inte hålla mig från att ta ett test igår morse, trots att det är tiiidigt. Vrålnegativt, som jag ju egentligen förväntade mig (BIM typ 24-25). Tänkte att eftersom jag känner lite symtom så borde det kunna visa pos också jag har, nästan ända sedan ÄL, lite molvärk till och från under dagarna. Sen brukar jag ha ömma bröst mellan ÄL och mens men har nu bara ömma bröstvårtor (vilket jah haft vid tidigare graviditeter). Har även lite halsbränna på kvällarna och känner mig inte sugen på mat. Hoppas verkligen att jag inte bara inbillar mig symtom! Tar nog ett nytt "testa tidigt" i helgen.... vadå hålla ut, haha.

• VäntarPåEnTrea
    Poké skrev 2017-08-17 22:09:26 följande:

Hej!

Får jag vara med här?

Har BIM idag eller imorgon, varierar mellan 26-29 dagar.

Det är 9:e försöket på andra barnet. Vi har en son på snart två år

Jag har diagnostiserad endometrios och har tid till gyn 19/10 då vi försökt ett år. Förra gången blev jag gravid med hjälp av pergotime och tror inte vi kan bli gravida på egen hand. Får aldrig stegring på äl-test.

I förrgår upptäckte jag en rosa (ljusrosa) flytning samt på pappret. Kan ha varit nid-blödning men vågar inte hoppas. Ska testa imorgon på morgonen, tror jag

Håller tummarna för oss alla! <3

Borde du inte kunna få hjälp tidigare än efter ett år om man vet att du/ni har besvär? Dåligt annars
    Innlåst skrev 2017-08-17 22:52:58 följande:

Vad kul med ett syskon????

Ja, jag håller tummarna jag med.

Borde det spela någon roll om man testar på morgonen eller kvällen?? Jag testade på kvällen

Är lite högre koncentration av hormon i morgonurin, så lättare att tidigt få ett plus på morgonen. Har dock plussat med mina två tidigare barn mitt på dagen, fast då på BIM-dagen ungefär.
Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017