• Jokri85

För oss med bim AUGUSTI 2017

Ulrika34 skrev 2017-07-28 12:48:31 följande:

i mars fick jag utslag på äl + 7 annars har jag + runt bim.

Eftersom jag själv blev gravid 2 månader efter jag slutat med p piller så stämmer inte det för alla. :) Ville bara klargöra det så inte alla tror att det måste ta minst 6 månader innan kroppen ställer om sig. :) ;)
  • Jokri85
    Chimsi skrev 2017-07-28 19:29:03 följande:

Följde ert tips och köpte CB - tror jag har ÄL när som, ska jag testa varje morgon då?

Ja det står i beskrivningen. Du ska räkna ut på ett ungefär hur lång sin cykel är.

7 dagar efter min mens började jag testa sist vi blev gravida för att ej missa. Jag minns inte men köpte 1 eller 2 test. Det står i förpackningen hur du ska göra. Tor du ska testa morgon urin, och du måste göra det varje morgon. Det ska vara första urinen efter lång natts sömn. Då känner den av när du får högre värden i kroppen och ÄL är på gång..sen känner den även när du har ÄL. spermier kan ju leva upp till 5 dagar så det är bra att ha sex innan ÄL eller när man vet att ÄL är på gång ;)
  • Jokri85
    Chimsi skrev 2017-07-28 23:56:53 följande:

Tack för svar! Läst och ska testa imorgonbitti, enligt mina stickor från testlagret så är det nära ÄL nu, försöker få koll på min cykel. Spännande men lång väntan :)

Aaa det är så spännande ;) :)

Försöker hålla mig upptagen för jag ska först ha en mens om några dagar och SEN kan jag börja testa mig..tror jag är sist i gruppen vad jag sett hittills :)
  • Jokri85
    Ulrika34 skrev 2017-07-28 23:19:39 följande:

Lite nyfiken, Hur gamla är vi här inne?

Jag är 34 år, har 4 barn födda 04-07-10-12.

32 och har ett barn sen innan som är 2.
  • Jokri85
    zenora skrev 2017-07-29 08:57:04 följande:

Jag är 30, och maken är 35. Ingen av oss har barn.

NC meddelade mig idag att jag hade äl på cd22 (är på cd29 idag). Tydlig och fin temphöjning. Men jag hade massa äl-sekret några dagar tidigare (cd 17-19), och äl-test cd 18, 20 och 22 var alla negativa, även om testet cd 18 hade ett teststreck som var tydligare än alla efterföljande tester. Kan jag ha haft äl cd19? Tog ju inget test då...

Hur som helst, det är inget jag kan göra nu. Bara vänta. Nästa cykel ska jag testa dagligen från typ cd 11! Bim -2, -3 eller -5... Underbart med oregelbunden cykel...

Kan tipsa dig om att använda clearblue med dubbel hormonindikator. Jätte enkel att använda och super tydligt när du har ÄL. Du får reda på 4 dagar då du kan bli gravid :)
  • Jokri85
    Chimsi skrev 2017-08-01 00:50:44 följande:

Ingen som helst aning om vad min cykel pysslar med! Hade gett upp hoppet om ÄL denna cykel eftersom det nu är 18 dagar sedan mensens första dag.

Tog ett test innan idag mest för jag mådde skumt som jag brukar vid ÄL och då fick jag en blinkande smiley på min CB-indikator. Nu till min fråga, den blinkade inte igår men idag, hur gör jag bäst. Mysa med mannen varje dag några dagar framöver eller när tror ni ÄL sker? Någon med erfarenhet av CB och hur många dagar före ÄL som den börjar blinka?

Jag tror att den ska blinka 2 dagar och sedan är ÄL där i 2 dagar. MEN du kan ju ha en längre stegning. Tror nog min stegning varade i 5 dagar (alltså blinkande smiley) innan den ändrades till fast. Så bara jobba på nu! Spermier kan lätt leva upp till 5 dagar så bäst att börja nu!
  • Jokri85
    Chimsi skrev 2017-08-01 00:50:44 följande:

Ingen som helst aning om vad min cykel pysslar med! Hade gett upp hoppet om ÄL denna cykel eftersom det nu är 18 dagar sedan mensens första dag.

Tog ett test innan idag mest för jag mådde skumt som jag brukar vid ÄL och då fick jag en blinkande smiley på min CB-indikator. Nu till min fråga, den blinkade inte igår men idag, hur gör jag bäst. Mysa med mannen varje dag några dagar framöver eller när tror ni ÄL sker? Någon med erfarenhet av CB och hur många dagar före ÄL som den börjar blinka?

Alltså med vårt första barn var det så...

Nu ska jag snart börja testa. Minst inte hur snabbt efter mensen man ska börja testa men borde ju räcka att vänta till 1 vecka efter mensen är slut eller vad säger ni?
  • Jokri85
    Chimsi skrev 2017-08-01 09:10:08 följande:

Intressant hur kroppen fungerar för med dottern var jag som en klocka, denna gången är det som en jädrans skattjakt med felritad karta för att hitta ägglossning haha.. nu har jag hittat den men totalt ologiskt, inte ens min app godkänner att jag lägger in ägglossning nu! Jag började testa med stickor en vecka efter mensens slut! Lycka till!

Ja det kommer kanske bli samma för mig denna gången. Min mens är ej slut än så går inte ens hunnit testa en gång. :/ Kanske är mkt naturligare andra gången?!

Vi får se...

Ja precis vad jag med tänkte göra 1 vecka efter den är slut... hoppas... har använt p piller senaste 1.5 året (vår första är 2).
  • Jokri85
    Chimsi skrev 2017-08-01 09:07:38 följande:

Tack för svar! Så klurigt alltihop haha.. Stegring i fem dagar, jisses då vet jag vad kvällarna kommer innebära! Mannen lär vara glad iaf ;) Hur går det för dig?

Jag har ju mens nu...så ska testa ÄL för första gången någon gång runt den 11 eller 12 augusti... Vi får se vad den kommer visa... :) hoppas vi hittar ÄL. Men det är första försöket till nr 2. Så är lite försiktig med förväntningarna...
  • Jokri85
    Chimsi skrev 2017-08-01 17:18:31 följande:

Lång väntan men väl värd när det väl tar sig <3

Ja precis...och skrev med mobilen så det skulle ej vara att andra gången blir naturligare...det skulle stå klurigare. Haha
Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017