Försöker bli gravid med första barnet - pojkvän med ejakulationsproblem
Hej!
Jag och min sambo försöker aktivt att bli gravida sen några månader tillbaka. Jag använder mig av Natural Cycles samt LH-stickor för att kartlägga min cykel och ägglossning då många år med p-stav har fått mig att helt tappa uppfattningen om det. Igår kom det äntligen fram en glad gubbe på ägglossningsstickan och jag var överlycklig, hade nästan börjat tro att jag inte har någon ägglossning alls.
Till problemet, min sambo kan ha svårt att få utlösning om han känner sig stressad eller "tvingad" till att komma. Typ prestationsångest. Tänk då hur det blir när jag kommer rusandes med en sticka i handen och förklarar att vi måste ha sex idag, nu, på en gång. Behöver jag säga att han så klart inte kunde komma? Jag har funderat på om jag inte ska berätta för honom när jag har ägglossning för att han inte ska känna att vårt framtida barn ligger i hans utlösning så att säga. Men troligtvis kommer han förstå ändå när jag helt plötsligt vill ha sex varje dag i flera dagar på rad.
Är det någon som är/har varit i en liknande situation eller som har förslag på hur man kan avdramatisera det hela lite grann för att få honom att känna sig mindre pressad?