• Tihi

iPhonen vägrar föra över foton till dator

I 6 år har alltid ett bildprogram i Windows dragit igång när jag kopplar in telefonen i datorn. Programmet sätter igång nu också men hittar aldrig några bilder och det här har pågått sen mars. Jag har tom bytt till en ny iPhone men problemet kvarstår så det var inte fel på telefonen som jag trodde. Datorn är samma som jag alltid har haft och inget har ändrats där.

En person jag känner sa att hennes bilder på iPhone inte heller flyttas sen mars. Är det iTunes som har ändrat något? Hur ska jag få över bilderna till datorn?

Jag brukar starta om telefonen, byta sladd, starta om datorn men inget kickar igång överföringen av bilderna.

• Svar på tråden iPhonen vägrar föra över foton till dator
  • WinterDawn

Öppna "Den här datorn" när iPhonen är kopplad till datorn, där hittar du din iphone under enheter. Öppna den och sedan är det bara att kopiera och lägga över i en mapp på datorn.

• Tihi
    WinterDawn skrev 2017-06-29 00:30:57 följande:
    Öppna "Den här datorn" när iPhonen är kopplad till datorn, där hittar du din iphone under enheter. Öppna den och sedan är det bara att kopiera och lägga över i en mapp på datorn.
    När jag gör så så vill datorn ta över ett foto i taget i en mapp i taget. Så om jag har hundra foton skulle det bli hundra mappar istället för en mapp med hundra foton. Dessutom är allt i en enda röra så det är svårt att hitta vilka foton som ska flyttas till datorn. Obestämd

Vet någon varför det har slutat att fungera automatiskt? Jag fattar inte varför det funkar i många år och sen bara slutar funka?
  • Tihi
    Drudde skrev 2017-07-03 17:42:54 följande:
    Detta problem fuxkade mitt skalle som fan. Man kopplade in tlefonen i datorn oxh sen fick man aldrig fram några bilder.

Du måste när du kopplat in telefonen i datorn titta på telefonen för där frågar den om du vill lita på datorn o h du teuxker OK. Sen kommer alla bilder att visas.
    Det var tyvärr inte problemet heller men tack i alla fall.
  • WinterDawn
    Tihi skrev 2017-07-03 15:55:14 följande:
    När jag gör så så vill datorn ta över ett foto i taget i en mapp i taget. Så om jag har hundra foton skulle det bli hundra mappar istället för en mapp med hundra foton. Dessutom är allt i en enda röra så det är svårt att hitta vilka foton som ska flyttas till datorn. Obestämd

Vet någon varför det har slutat att fungera automatiskt? Jag fattar inte varför det funkar i många år och sen bara slutar funka?
    Inte om du markerar alla och väljer att föra över dem till en enda mapp. 
    Alltså: Öppna iphonen i Den Här Datorn. Öppna fotomappen (det brukar vara flera, i alla fall på min. Du får kolla i vilken de nyaste korten ligger) De nyaste fotona ligger längst ner. Markera allihop. Skapa en mapp på hårddisken. Välj denna mapp och kopiera över fotona till den.

Om du nu inte skulle lyckas hitta de nyaste bilderna så kan du ju kopiera över alltihop och radera dubletterna efteråt.
  • Tihi
    WinterDawn skrev 2017-07-03 21:46:42 följande:
    Inte om du markerar alla och väljer att föra över dem till en enda mapp. 
    Alltså: Öppna iphonen i Den Här Datorn. Öppna fotomappen (det brukar vara flera, i alla fall på min. Du får kolla i vilken de nyaste korten ligger) De nyaste fotona ligger längst ner. Markera allihop. Skapa en mapp på hårddisken. Välj denna mapp och kopiera över fotona till den.

Om du nu inte skulle lyckas hitta de nyaste bilderna så kan du ju kopiera över alltihop och radera dubletterna efteråt.
    Tack för steg för steg. Jag ska testa att göra så.

Men är det någon som vet varför det inte funkar automatiskt längre och har samma problem som jag? Det är ju helt klart smidigast när den själv "ser" vilka foton som är nya sen sist och flyttar över dom till fotoprogrammet. Fattar inte varför det har slutat fungera efter så många år. Obestämd
Svar på tråden iPhonen vägrar föra över foton till dator