• WinterDawn

iPhonen vägrar föra över foton till dator

Öppna "Den här datorn" när iPhonen är kopplad till datorn, där hittar du din iphone under enheter. Öppna den och sedan är det bara att kopiera och lägga över i en mapp på datorn.

• WinterDawn
    Tihi skrev 2017-07-03 15:55:14 följande:
    När jag gör så så vill datorn ta över ett foto i taget i en mapp i taget. Så om jag har hundra foton skulle det bli hundra mappar istället för en mapp med hundra foton. Dessutom är allt i en enda röra så det är svårt att hitta vilka foton som ska flyttas till datorn. Obestämd

Vet någon varför det har slutat att fungera automatiskt? Jag fattar inte varför det funkar i många år och sen bara slutar funka?
    Inte om du markerar alla och väljer att föra över dem till en enda mapp. 
    Alltså: Öppna iphonen i Den Här Datorn. Öppna fotomappen (det brukar vara flera, i alla fall på min. Du får kolla i vilken de nyaste korten ligger) De nyaste fotona ligger längst ner. Markera allihop. Skapa en mapp på hårddisken. Välj denna mapp och kopiera över fotona till den.

Om du nu inte skulle lyckas hitta de nyaste bilderna så kan du ju kopiera över alltihop och radera dubletterna efteråt.
Svar på tråden iPhonen vägrar föra över foton till dator