Behöver jag lämna den jag älskar p.g.a. bonusbarnet?
Hej Familjeliv!
Tänkte kanske att någon har något klokt att säga!
Jag bor ihop med mannen av mina drömmar, vi har varit tillsammans i snart två år. Vi har det så himla bra tillsammans, han är verkligen mannen med stort M. Han har en son på 5 år, det är där det blir jobbigt. Jag vill verkligen älska honom eller iaf gilla honom. Men det går inte. Han gnäller om allt ALLT, han är sjukt dramatisk, får han inte det han vill för stunden börjar han grina och säger att han aldrig kommer få det. Han kan aldrig göra något själv, inte ens försöka själv. Då säger han bara att han inte kan. Så klart att han inte kommer lära sig om han inte ens försöker. Han ropar på pappa konstant, jag räknade en morgon, vi var uppe i 58 pappa på en timme. 58!!! han köper inte att någon annan hjälper till, så ska pappa komma och så ska han viska i hans öra, oavsett vad det gäller. Han ljuger med jämna mellanrum och vägrar erkänna att han gjort något. Det gäller allt ifrån att han ätit upp godis till att han en gång sa att killarna på dagis slog honom. Jag blev riktigt förbannad/ledsen och det resulterade i att vi skulle ha krismöte på dagis alt byta dagis. Sen berättar en av fröknarna att killen som skulle vara värst inte varit på dagis på 4 veckor. Han lyssnar inte på varken mig eller hans pappa. Gör saker som vi sagt att han inte får och han skäms inte eller blir ledsen när vi säger till honom. Jag har verkligen försökt att göra saker tillsammans bara han och jag, det funkar bättre men så fort hans pappa är i närheten funkar det inte. Han vägrar plocka upp sina grejjer, det är mitt jobb tydligen Sen har vi hans mamma som hör av sig hela tiden (nästan varje dag), bestämmer om saker utan att fråga som påverkar oss. Kräver att min sambo ska lämna honom alltid då vi har bil och inte hon. Jag ska vill vara delaktig men det går inte. Kort och gott så är bonusbarnet en jäkla massa jobb och frustration och kostar en massa pengar men ger aldrig något tillbaka.Var är min uppsida förutom att jag får leva med hans pappa? Så ska jag orka stå ut för att kunna leva med min dröm prins?