• XAHHA92

Oss med BIM 20-30 JULI

Hoppar in här från BIM tråden i maj!
    Fick spökstreck i förrgår men så började mina spottings igår. Har självklart tagit fler gravtest som visar negativt.

Nästa äl 11/7 & bim 26/7 och detta blir försök 15.

Håller tummarna för oss alla!

• XAHHA92
    Cheerful skrev 2017-06-27 23:06:04 följande:
    Åh, jag hoppades verkligen att du inte skulle behöva hoppa in här :(
    leha87 skrev 2017-06-27 21:12:58 följande:

Hej. Hoppar in här med:)

30 år, försöker bli gravid med barn nr 2. Förväntad äl 7/7 och BIM 22/7 precis som du Cheerful. Har clearblues äl teststickor kvar sen förra gången så blir till att testa nästa vecka :)

Vad kul att man kan följas åt lite! Jag använder mig av babyplans test till både äl och gravtest. Kan få dem levererade till dörren på 14 timmar, och har aldrig problem med spök och de är billigare än clearblue här (bor inte i Sverige).

En konstig fråga, hemsidan jag köper mina test på har några sperma-test där man hemma man mäta kvalitén och kvantitet. Någon av er som har provat? Vet inte om jag skulle kunna övertala sambon till det.
    Jag är inte längre förvånad över att inte fått något plus än :( Tror på riktigt att vi faktiskt inte kan få barn utan hjälp.. Inte ett enda tecken på att kunna bli gravid, inte ett missfall. Även om jag aldrig skulle vilja uppleva det och är ledsen för alla er som fått missfall så måste det ändå vara en "bra" känsla av att faktiskt kunna bli gravid? Här sker liksom ingenting :(
    Jag skulle också vilja köpa hem sånt sperma-test men vet inte hur min sambo skulle reagera. Han vet ju om att han i vinter måste lämna in spermaprov så han borde ju tycka det är skönt att kunna testa hemma också..
  • XAHHA92
    Qem skrev 2017-06-30 18:31:10 följande:

Jag ska testa älteststrimmor för första gången den här månden. Har förstått att det kan ge ganska likt utslag i ganska många dagar och att man verkligen måste tyda ordentligt för att se om det är dags för äl.

Har någon annan erfarenhet av hur man lättast gör för att tyda dem? Borde man klistra upp alla på ett papper bredvid varandra och jämföra? Är det overkill? ???? tänkte nog sexa lite mer så fort jag får något som helst utslag. Eller får man det jämt? Tänkte börja testa imorgon. Har så oregelbunden cykel att jag inte vågar chansa, men har förmodligen inte äl förrän om 1,5-2 veckor...

När jag använde äl test så fäste jag alla på ett papper, tog två test om dagen för att inte missa stegringen. Men sen märkte jag att så fort jag fick min äl smärta så blev testen positiva. Så nu använder jag inte testen längre då jag har kraftig äl smärta
  • XAHHA92

Vad köper ni för gravtest och var? Jag köpte 10st babyplan testa tidigt, två av dom visade spökstreck & två fungerade inte alls. Vissa test som är billiga verkar också visa det på resultaten...

Den här månaden tänkte jag köra på ProgesterAll kräm igen och se om det går den här gången.. suck.

• XAHHA92

Det verkar som att jag får en månad utan ägglossning. Ska ha ägglossning om 2 dagar enligt appen men varken äl flytningar eller något tecken på att äl-testen ger någon stegring.

Jag som tänkte att nu, NU måste det fan vara min tur..... *suck*

Försöker med första sen maj -16
  • XAHHA92

Julibebisen12: det behöver inte alls se ut som ditt test gjorde :) Finns olika clear blue...

Mammatillengrabb: Vänta två dagar till och testa igen :) Håller tummarna!

• XAHHA92
    Chrwife skrev 2017-07-19 13:48:23 följande:

Alltså jag kanske har plussat! Fick svagt på babyplans testa tidigt igår... men jag har inte BIM för än 24/7 så det känns ju lite tidigt.

Vill vänta några dagar till för att se om det visar något eller ev starkare, men såå svårt det är när man fått den där första lilla indikationen!!

Någon annan som har erfarenhet av Babyplans tester?

Jag fick tyvärr två spökstreck med de förra månaden :( Blev också helt chokad då det var vårt 14.e försök men jag var inte gravid.
  • XAHHA92

[quote=77854837][quote-nick]Chrwife skrev 2017-07-20 09:22:00 följande:[/quote-nick][/quote]

Det ser ut som ett positivt test!! Grattis!! :)

• XAHHA92

Röda tanten kom ikväll, får hoppa över i nästkommande bim-tråd...

• XAHHA92

Har skapat en tråd som ni gärna får fortsätta i ni som fått mens :)

Vi med BIM i augusti

Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI