• pärlaan

Oss med BIM 20-30 JULI

God morgon alla,

hoppar in här med BIM idag, imorgon, på fredag? Lite osäker på ÄL den här månaden då tempen låg lite märkligt i relation till andra ÄL-symptom.

Båda jag och min sambo är 30 år, och vi längtar efter vårt första gemensamma barn. Tempat och använt ÄL-stickor för att kartlägga min menscykel och har nu rätt bra koll, lyssnar på kroppen signaler och tempar bara lite här och där. Bland annat just nu, för att se vad dagen bjuder på, men än ligger den stadigt högt.

Verkligen SÅ mycket GRATTIS till er som redan plusat, nu håller jag tummarna för alla andra och mig själv :)

• pärlaan
    LovisaTilda skrev 2017-07-19 10:32:34 följande:
    Hejja dig!! Jag hade tänkt göra detsamma (förutom rökningen då jag inte röker). Vinet blir ju automatiskt, men godisintag och motion ska bättras!!

Är på vc nu, de har tagit ett grav-test. Får snart svar...
    Åh! Håller tummarna för bebis & ingen urinvägsinfektion!
  • pärlaan
    Snowflingan skrev 2017-07-19 18:09:55 följande:

Hej!

Min mens är två dagar sen och tänkte ta ett test imorgon om den håller sig borta. Har haft molvärk i några sekunder åt gången och tänkt att nu kommer mensen men icke. Varit väldigt trött de senaste dagarna och haft såna cravings idag på mat och allt möjligt, nu på eftermiddagen har jag mått illa och bara velat äta massa sötsaker!

Vad tror ni? :)

Men så spännande! Håller tummarna för dig! Håll oss uppdaterade :)
  • pärlaan
    Mudcakemonster skrev 2017-07-19 23:33:43 följande:

Och nu har jag förhöjd temp också, det lär väl vara ett bra tecken?

Tempen ska stiga 1-2 dygn efter ÄL sedan ligga kvar högt vid eventuell graviditet. För att kunna "lita" på eller använda sig av tempen är det viktigt att man tempar innan man lämnar sängen vid samma tidpunkt varje morgon.

Håller tummarna för dig :)
  • pärlaan

Roligt när man kikar in och några har fått sina efterlängtade plus! Grattis till er :)

• pärlaan

BIM typ idag.
    Jag tempar ju en del och den har fortf inte sjunkit som den gör i samband med mens, dock har den lagt sig i något mellanland, på 36,36-36,37 två sista dagarna. Ligger runt 35,97-36,17 innan mens och efter 36,45-36,5 "vanliga" månader. Hm!
    Testade mig igår - negativt. Känner verkligen inte av att det borde vara mens på G, får molade värk i 3-5 dagar i förväg, däremot är magen stökig högre upp. Och hungrig, varit nå fruktansvärt hungrig det här veckan. Och trött - men det kan lika väl vara längtan efter semestern som slagit in ordentligt :)

Så jahaa, dom här dagarna när man bara vill ha ett plus eller mens är ofantligt låååånga =)

Ha en fin dag!

• pärlaan
    JeSsOlRo skrev 2017-07-20 20:21:08 följande:

Hejsan. Hoppar in här har Bim idag och fick antingen ett super svagt positivt eller spökstreck imorse. Ska köpa ett nytt test imorgon. Inte försökt ordentligt men det är 3:e månaden utan skydd.

Men så spännande! Håller tummarna! =)
  • pärlaan
    Sere skrev 2017-07-21 07:07:01 följande:

Testade idag, 4 dagar innan BIM med Clear blues test som ska funka upp till 5 dagar innan BIM. Solklart negativt. Är det kört nu? Eller kan det fortfarande bli ett plus om några dagar? :(

Vänta och se, testa igen om tre dagar eller efter BIM. Jag håller tummarna att det bara är din hormonnivå som fortfarande är för låg =)
  • pärlaan
    JeSsOlRo skrev 2017-07-21 07:41:18 följande:

Fast ser nu att det syns nästan inte på bilden :/

Åh, det är jätte svårt att få med svaga steck på bild. Jag hoppas verkligen på tydligare streck för dig! Håll oss uppdaterade! =)
  • pärlaan
    Iris88 skrev 2017-07-21 08:12:33 följande:
    Kämpa på pärlan! Jag håller med dig, de här dagarna i månaden är inte roliga. :P

Men snart vet du!

Ja, helgen får gärna bjuda på det ena eller andra :)

Fördelen är att ju senare mensen kommer, ju senare blir nästa ÄL, för om jag skulle följa min normala cykel nu så är min sambo borta hela nästa ÄL och sånt vill man ju inte missa :)

Hur går det för dig, du visste inte exakt när BIM är? Hur mår du?

• pärlaan
    Iris88 skrev 2017-07-21 08:50:50 följande:
    Oj, ja men då får vi hoppas att den håller sig borta ett tag till av antingen den ena eller andra orsaken. :)

Jag är på dag 30. Har ju hänt förr så har inga större förhoppningar. BIM kan vara idag eller om 4 dagar.

Mår bra förutom en fruktansvärd hunger hela tiden, blir liksom aldrig mätt och så alla vackra finnar i mitt ansikte. :P

Det som gör det lite extra spännande den här månaden är att vi kollade äl med stickor och prickade in den rätt så bra.

Min sambo har visst funderat på ett flicknamn ifall vi skulle få en flicka någon gång. Det valde han att slänga ur sig igår. Det var så fint, fick ont i hjärtat av längtan. :)
    Man kan verkligen bli knasig på när den ska diffa lite dagar, jag har fått ganska bra koll på min lutealfas så brukar kunna räkna ut ganska exakt.

Haha jag är också jätte hungrig, men.. försöker säga till mig själv att det kanske är inbillning, orkar inte med det här med att vara skengravid.

Åh! Det är mysigt när dom bekräftar att dom också längtar, drömmer och vill Hjärta
  • pärlaan
    JeSsOlRo skrev 2017-07-21 11:25:25 följande:

Precis gjort ett nytt test. Fortfarande väldigt svagt men visst ser man något där?

Jo men nu så...Åh så roligt, grattis! Baby{#emotions_dlg.flower}
  • pärlaan
    JeSsOlRo skrev 2017-07-21 12:01:39 följande:

Tack :) Nästan lite svårt att tro, känns fortfarande som mensen ska komma närsom.

Så hade jag när jag väntade min dotter, hade mensvärk innan och flera veckor efter pluset. BM sa åt mig att vila och att det inte var någon fara då livmodern växer men att jag skulle höra av mig om det började blöda något. Lycka till nu =)

• pärlaan
    Mammamamma12 skrev 2017-07-21 12:38:41 följande:
    Testade mig igen idag, men strecket fortfarande väldigt svagt.
    Må vara lite svagt, men det är ju där och det är det som räknas :) så mysigt, grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • pärlaan

Imorse hade tempen sjunkit till mensdags, så idag kommer mensen. Och vi sa att det gör absolut ingenting, BF hade blivit fyra dagar efter min dotterns födelsedag, vill ju gärna inte inkräkta på hennes dag :)

Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI