• Qem

Oss med BIM 20-30 JULI

Hallå! Jag var bim cirka 25 juli, äl kanske cirka två veckor innan, försök nummer tre på unge nummer två. Har varit lite halvhjärtade försök hittills, men har beställt hem en himla massa ältest, så nu ska det förhoppningsvis gå bättre!

• Qem
    Christina30 skrev 2017-06-27 12:02:37 följande:

Nu beställde jag också ÄL-stickor från Testlagret. Svårt att låta bli!

Fick hem mina idag! Ska bli roligt att testa tycker jag. Orkar inte sitta hemma och gissa på när äl är
  • Qem

Jag ska testa älteststrimmor för första gången den här månden. Har förstått att det kan ge ganska likt utslag i ganska många dagar och att man verkligen måste tyda ordentligt för att se om det är dags för äl.

Har någon annan erfarenhet av hur man lättast gör för att tyda dem? Borde man klistra upp alla på ett papper bredvid varandra och jämföra? Är det overkill? ???? tänkte nog sexa lite mer så fort jag får något som helst utslag. Eller får man det jämt? Tänkte börja testa imorgon. Har så oregelbunden cykel att jag inte vågar chansa, men har förmodligen inte äl förrän om 1,5-2 veckor...

• Qem

på älstickorna jag köpt står det att urinen ska vara i rumstemperatur (10-30°C). Någon som provat sådana och struntat i det? Hur stor skillnad kan det göra på resultatet om man provar direkt? Är ju säkert nere i 35 grader bara man har kissat i en behållare? Kan ju bara låta det stå medan man duschar eller något, men tycker det känns lite motbjudande att ha det stående framme ;)

• Qem

Cykeldag 21, cirka 14 dagar till mens och negativt på älstickorna varje dag i 1,5 vecka... är det möjligt att man testar negativt även om man har äl? Jag dricker ganska mycket och har (ursäkta infon) väldigt ljust kiss, kan det vara för urvattnat för att stickorna ska funka?

Aja, fortsätter testa 8)

• Qem
    Babybubble skrev 2017-07-11 21:54:28 följande:

Är det någon som vet när ägglossningen sker efter att man fått de här äggvitelika flytningarna? Hur brukar det vara för er med lite bättre koll? Gissar att BIM kommer vara kring den 25e eller nått liknande.

När jag blev gravid hade jag äggviteflytningar samma dag som äl (sonen blev till på kvällen, flytningarna hade jag redan på morgonen och hela dagen), men har förstått att det är lite olika från person till person.
  • Qem

Positivt ältest nu på morgonen! Dock ser det lite halvnegativt ut nu när det torkat, men teststrecket var starkare än kontrollstrecket under den giltiga tiden, så jag tar det som positivt :) ikväll ska vi ligga ;)

• Qem
    Jooosen skrev 2017-07-13 10:53:00 följande:

Samma här!! Snart helt positivt. Ska till gyn nu så blir att ligga efteråt. Äl kom mkt tidigare!! Så vi har inte hunnit ligga något denna vecka... fan ..

Nåja, det verkar ju inte vara för sent! Förra grav låg vi en gång kring äl och det tog sig, så man måste inte ligga så mycket innan. Dock ligger vi varje kväll nu för att vara på den säkra sidan. Vet att man borde köra varannandag, och på testen står det ju att am blr köra efter 24 men innan 48 h efter positivt test, men har så svårt att hålla mig. Tänk om det bara är nu det är och så råkar man missa liksom! Hehe. Maken klagar inte i alla fall ;)
  • Qem
    SaraochLion skrev 2017-07-13 19:25:12 följande:

8 dagar till BIM. Hur länge har ni kvar? Några som tänker testa innan bim?

Cirka två veckor kvar. Tänker alltidför att jag ska invänta bim, hur svårt kan det vara att vänta i två veckor efter äl liksom? Slutar alltid med att jag testar 2-3 dagar innan ändå :D Men jag ska försöka hålla mig. Sist plussade jag svagt på bim+2, så tror inte det är någon idé att testa tidigt egentligen för min del
  • Qem
    mican skrev 2017-07-14 20:24:52 följande:

Hade äl den 9 juli, är på äl+5 Och har som mensvärk, ont i magen och kissnödig hela tiden, humöret är skit så vi får se hur det går ???? Vill så gärna ha vårat plus nu efter ett tufft år med ett missfall i vecka 20 + och ett uthavandeskap, två st akut operationer och tagit bort en äggledaren. Många i min närhet har precis berättat att dom väntar barn. Gråter floder, försöker verkligen vara glad men längtar så in i norden att Kina ge min son på 3 år ett syskon ?

Det där låter som en mardröm! Hoppas verkligen det går nu. Håller tummarna för er!
  • Qem
    Mammamamma12 skrev 2017-07-20 09:55:40 följande:

Vad tror ni?

Jag tycker det ser ut att vara positivt!!
  • Qem

Nu har jag bara två dagar kvar till bim!! Har så svårt att hålla mig från att testa, men tror verkligen inte att jag kommer få positivt test om jag testar innan... förra graviditeten plussade jag på äl+16, och då med ett riktigt riktigt svagt streck, så jag har svårt att tro att jag får plus före äl+14.

Hur långt har ni mellan äl och bim? Vad är normalt?

• Qem

Herregud!! Trodde verkligen inte att jag skulle få positivt på stickan idag, men där kom två streck! Vart tvungen att kolla med digitalt också för säkerhets skull, och där står det ju svart på vitt! Kan inte fatta att jag ska få ett barn till!
  • Qem
    Milou3 skrev 2017-07-27 10:39:07 följande:

Grattis! Varför trodde du inte det?

Jag fick mycket tydligare symtom förra graviditeten, stora bröst och lite mer känningar i kroppen. Nu kände jag ingenting, lite molvärk precis som inför mensen, så var helt säker på att den skulle komma.
  • Qem
    Perssonlund skrev 2017-07-27 22:59:15 följande:

Grattis till alla pluss!

Jag själv vågar inte riktigt testa... vet inte exakt vilken dag mensen brukar komma på mer än att det brukar vara 25-27 någon gång. Förra månaden va nog en ägglossningsfri månad.. mensen har krånglat så det senaste så känner mig lite nervös. Det känns som att mensen borde va på g då jag har molandevärk... samtidigt så vaknade jag natten till idag av att jag va kissnödig (vaknar aldrig annars)... plötsligt mkt finnar o börjar ha någon små lustig känsla i brösten... antingen är det väl bara vänta o se eller att göra ett test...

Om jag nu gör ett test. Vilket rekommenderar ni? Kan man ta när som på dygnet?

Min mens har också krånglat lite det senaste, trodde jag skulle behöva kolla upp så att inget var fel, men det gick visst nu ändå. Har också molvärk som enda symtom, så det behöver inte vara kört för dig!! Håller tummarna!

Jag litar mest på de digitala testen iom att man får det så tydligt och slipper spekulera, men har alla gånger tagit billiga tester först för att slippa "slösa". Är det ett otydligt billigt test är det dock skönt att kontrollera med ett digitalt. Jag har kört med billiga testers billigaste test och cb digital. Nu blev det långt ;)
  • Qem
    Casja skrev 2017-07-29 20:58:08 följande:

Hej! Jag plussade precis, vi väntar vårat tredje barn!! Jösses vad lycklig jag är. Hittills har jag bara växtvärk och lite halsbränna.

Grattis till er andra! Finns det någon hemlig fb-grupp eller vill ni skapa en? Kan vara roligt att följas åt där :)

Det finns en fbgrupp! Gå till vi med bf i april eller vad den heter! Hade gärna lagt till sig själv, men förstår inte helt hur kan går tillväga för att lägga till med mail bara...
  • Qem

Alltså här på fl, och hör om någon kan lägga till! Der är en hemlig grupp på fb

Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI