• Jooosen

Oss med BIM 20-30 JULI

Hoppas in här ja med. 28 år sambon 27. Första barnet, fjärde försöket. Fick påbörjat till mens idag. Nästa äl 15 juli bim 28-29 juli. Har kört en del äl stickor och ska nog köra igen. Vet med all säkerhet att vi prickat in rätt tidigare månader pga testen och känningar.

Göra annorlunda: säga till sambon när vi ska ligga i. Min presentation! Nu kör vi!!

• Jooosen

3e mensdagen. Extremt svullen mage! Haft ont i tarmarna som fan denna mensperiod plus typ kramp i underlivet. Nån annan som kan få så? Detta känns inte helt ok :/

• Jooosen
    Cheerful skrev 2017-07-05 21:46:43 följande:

Ägglossning på fredag, och både jag och sambon är lediga både imorgon och övermorgon, håller tummarna på att vi kan få till det iallafall en gång per dag! Ville vara så skönt att veta att man iallafall har gjort allt man kan...

Åh lycka till!
  • Jooosen

Äggviteflytningar idag redan men beräknade äl i helgen! Brukar få det bara någon dag innan annars... nån mer som ibland får det flera dagar innan? Min äl infaller på dag 15-16. Är bara på dag 11 ju!!

• Jooosen
    Qem skrev 2017-07-13 10:51:05 följande:

Positivt ältest nu på morgonen! Dock ser det lite halvnegativt ut nu när det torkat, men teststrecket var starkare än kontrollstrecket under den giltiga tiden, så jag tar det som positivt :) ikväll ska vi ligga ;)

Samma här!! Snart helt positivt. Ska till gyn nu så blir att ligga efteråt. Äl kom mkt tidigare!! Så vi har inte hunnit ligga något denna vecka... fan ..

• Jooosen
    Qem skrev 2017-07-13 11:12:58 följande:

Nåja, det verkar ju inte vara för sent! Förra grav låg vi en gång kring äl och det tog sig, så man måste inte ligga så mycket innan. Dock ligger vi varje kväll nu för att vara på den säkra sidan. Vet att man borde köra varannandag, och på testen står det ju att am blr köra efter 24 men innan 48 h efter positivt test, men har så svårt att hålla mig. Tänk om det bara är nu det är och så råkar man missa liksom! Hehe. Maken klagar inte i alla fall ;)

Nej hoppas! Får köra idag och imorn!! Stickan är ju faktiskt inte heeelt positiv än ser det ut som :) haha låter bra ju! Bara att köra nu
  • Jooosen

Äl+2. Jätte ömma bröstvårtor som har hållt i sig sen ägglossningen. Brukar inte ha ont där men antar att ja inte kan känna tecken redan haha

• Jooosen

Äl+4 bara! Väldigt ömma bröstvårtor sen ägglossningen som inte ger sig!! Nån mer? Brukar inte ha så men vet att det är väldigt tidigt att känna saker ...!

• Jooosen
    Mudcakemonster skrev 2017-07-17 13:34:33 följande:

Hoppar in här också :) 29år, bim 30/7. Första försöket med ägglossningstickor, visade positivt igår så vi har passat på. Idag visar testet ingenting. Är det normalt att ägglossningstestet ger utslag en så kort tid? Typ två dagar stegring på stickan.

Kan bara tala gör mig själv! Men jag har stegring oerhört kort tid. Det är därför väldigt lätt att missa! Så skönt att du såg när det blev positivt!
  • Jooosen
    Mudcakemonster skrev 2017-07-17 14:42:47 följande:

Skönt att det finns andra med samma. Lyckades inte pricka in ett superstarkt streck, men gissar att det har varit positivt i nåt skede igår iaf. Eller hur?

Ja men precis! Säkert helt positivt nån/några timmar senare! Såhär såg mitt senaste ut. Nästan positivt. Kände några tinnar senare rejäl älvärk!

• Jooosen
    Mudcakemonster skrev 2017-07-17 17:29:51 följande:

Ja detta är absolut ett positivt test ????????????

Jag insåg det, detta var fyra dagar sen! Men sexade loss hur som helst!!
  • Jooosen
    Mudcakemonster skrev 2017-07-17 18:38:24 följande:

Bra :) kom en massa frågetecken istället för smileys. Jag hade tydligen äl igår eller förrgårr så vi ska få till det ikväll ännu för att vara på säkra sidan. Hih

Haha blir lätt så med smileys! Härligt lycka till!
  • Jooosen
    Qem skrev 2017-07-26 00:04:26 följande:

Nu har jag bara två dagar kvar till bim!! Har så svårt att hålla mig från att testa, men tror verkligen inte att jag kommer få positivt test om jag testar innan... förra graviditeten plussade jag på äl+16, och då med ett riktigt riktigt svagt streck, så jag har svårt att tro att jag får plus före äl+14.

Hur långt har ni mellan äl och bim? Vad är normalt?

Oxå två dar kvar! Ca 13 dagar mellan äl o Bim! Men känner att mensen snart kommer tyvärr :(
  • Jooosen
    Gabriela11 skrev 2017-07-26 18:22:44 följande:

Jag kände också att mensen kommer. Allt detta va igår, sen imorse gjorde jag en test: positiv! Håller tummarna för dig

Grattis!! Känner dock menstyngden jag alltid känner i underlivet. Så känns inte som det kommer annat än att bli mens :(
Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI