• lövet2

Vad ska jag göra för att vår 3-åring ska vilja sitta i sitt rum och leka?

Alla mina barn har hellre varit i köket, och det har hållit i sig ända upp i tonåren. Oavsett vilket rum de bott i (och vi har 7 r o k!), så har köket varit större, ljusare och mysigare tydligen. Med tiden så anpassade jag köket för deras aktiviteter, så jag gjorde en lekhörna med vissa utvalda leksaker. Vid köksbordet fick de sitta med sina grejor, men då visste de att allt skulle bort vid nästa måltid.

• lövet2
    Amanda84 skrev 2017-06-25 23:54:36 följande:
    När du skrev att köket var ljusare, så slog du nog huvudet på spiken vad gäller vårt hem. Vår sons rum är visserligen större än köket (köket är faktiskt väldigt litet och trångt) men eftersom vi har balkongdörr + två dörrar ut till vardagsrum, respektive hall i köket så är det faktiskt bättre dagsljus i just köket och det kan ju faktiskt spela in. När jag nu tänker efter så sitter jag själv helst i köket om jag ska sy eller teckna, även om det finns andra platser i hemmet som man absolut också hade kunnat sitta vid, men köket har helt klart mest inflöde av dagsljus, vilket gör att man ser bättre vad man sysslar med, och det kan ju helt klart vara en förklaring!
    I varje rum i vårt hus är det ett fönster. I köket finns det 2 fönster och en altandörr med glasruta. Bästa ljuset i hela huset! Jag väljer också att sitta där när jag ska göra något ...
Svar på tråden Vad ska jag göra för att vår 3-åring ska vilja sitta i sitt rum och leka?