Anonym (jag) skrev 2017-06-24 20:39:21 följande:
Jag hade gjort abort. Jag hade inte velat gå miste om chansen att i framtiden ge mitt barn en trygg uppväxt i en kärnfamilj. Jag vill inte ta alla nätter själv , vill inte lämna mitt barn från lig halva barnets uppväxt, inte ha insyn i hur barnet har det eller vilka vuxna som tar hand om litt barn vv.. Och jag hade inte klarat av qtt lämna övermin bebis till pappan och pappans framtida nya flckvän så dom kan leka lyckliga familjen medan jag sitter ensam och trånar efter pappan, saknar min bebis och bygger avundsjuka mot barnets nyabonusmamma.
Nä. Att få barn med den man älskar, i en trygg situation och att få leva med sin familj heltid är underbart. Det är värt att vänta på.
Det är just den här tanken som skrämmer mig. Jag är rädd att jag kommer fortsätta tråna efter honom och vara bitter, ensam och ledsen resten av livet. Svartsjukan att han är med sin nya och att hon gullar med mitt barn dessutom.. Samtidigt så finns en liten förhoppning om att det kommer bli vi igen och då kommer jag verkligen ha ångrat att jag gjorde abort. Men det lutar väl tyvärr åt att han inte vill ha tillbaka mig.
Det är verkligen en egen liten familj jag drömmer om och det gör väl dom flesta. Har verkligen inte sett framför mig att jag sitter ensam i en lägenhet med en bebis :( Men sen så finns det ju inget som säger att jag skulle bli lämnad senare heller.. Tyvärr så separerar ju dom flesta förr eller senare. Är dessutom såå rädd att det kommer dröja innan jag träffar en kille igen som vill ha barn med mig. Jag tar verkligen inte vem som helst.
Så jag vill göra abort pga ovanstående anledning och anledningen till att jag vill behålla är först och främst för att jag redan har fäst mig vid den lilla i magen och tänker ständigt på hur plutten kommer se ut osv. En blandning mellan mig och mannen jag älskar! Mitt ex är så fin på alla sätt och vis och han är verkligen pappamaterial. Tror ni att han kan få känslorna tillbaka om han ser min mage växa? Är verkligen ingen anledning att behålla men jag är nyfiken på om det skulle kunna ske.