Inlägg från: hggeli |Visa alla inlägg
  • hggeli

Bf mars 2018 följas åt?

Hej alla ville bara säga att idag var vi på första barnmorskebesök.

Bara lite prat och planering. Reser bort med make fram till 6 augusti så först tidiga ultraljudet får vi göra när vi kommer hem. 17/8. Både jobbigt vänta så länge och oroligt att hoppas allt är bra. Samtidigt så ser man ju lite mer om nu allt gått bra fram till dess så vi isf är i vecka 9+0. Så spännande.

Känns lite mer verkligt nu när vi fått planera lite.

Kram alla :D

• hggeli
    Lullabay skrev 2017-07-17 23:39:25 följande:

Tack. Men jag tror inte det är någon idé att åka in dit. Även om de gör ett VUL så är det nog för tidigt för att se något. Är ju bara i v6 (5+1). Har inte ont i alla fall, och det är rent färskt blod som kommer. Ungefär som mens. Inga klumpar, inget slem (vilket visst är vanligt vid missfall). Tänkte ringa bm imorgon...får väl se vad hon säger. Men det är klart...känns ganska hopplöst just nu. Sitter och ber till Gud att det inte är någon fara.

Jag håller tummar för dig. Jag blödde min första grav och blödningarna var inte missfall. Blödde inget min andra grav för 1.5 år sen och det var tidigt missfall. Missed abortion. Så som sagt blödningar behöver ej betyda nått. Jag hade ju dock en polyp som de berodde på. Det är relativt vanligt få när man är gravid.

Men jag förstår din oro. Läkarna tog bort min polyp för de sa att även om det inte är nån fara blöda av den så blir blivande mammor extremt oroliga av blödningar..och det blir man ju :(
  • hggeli
    Linkaa skrev 2017-07-17 21:44:39 följande:

Det sa hon inte.. hon sa ingenting annat än att blåsan mätte 9 mm men inget annat

Vilken vecka och dag är du i? Det syns bara en blåsa riktigt tidigt innan vecka 5+ någonting.
  • hggeli
    Nama skrev 2017-07-17 23:14:19 följande:

Här är en till! Är i V6+1 och har UL på onsdag. Barnmorskan sa att det antagligen är för tidigt för att få se ett pickande hjärta men en hinnsäck bör vi kunna se iaf. :) längtar.

Grattis det finns chans för hjärta. Vi såg i vecka 6+3 men bli inte orolig om ni inte ser för ibland är man tidigare än man tror och kanske beror på deras utrustning :)

Lycka till! Vi har inte vårt första UL förrän vecka 9+0 då vi är bortresta gaah kommer va oro fram tills vi får se att allt är bra.
  • hggeli
    Linkaa skrev 2017-07-17 17:35:25 följande:

Hej alla blivande mammor! Behöver lite hjälp... var nämligen tvungen in idag och göra ett vul pga stark mensvärk som hållit mig vaken inatt.. väl där så frågar doktorn vilken vecka jag är i och enligt sista mensens första dag så bör jag vara i vecka 7. Hon kunde inte se något hjärta ticka och tyckte att det såg för litet ut för att vara i vecka 7.

Hon säger inget mer utan avslutar bara med att antingen är fostret redan dött eller ett missfall som kanske kommer snart eller så är det bara fel räknat hur långt gången jag är eftersom min mens har varit jätte oregelbunden och att jag får vänta och se tills vecka 18 på ul...

Gråter floder här, fick inget svar över huvud taget inget om varför jag hade så ont och sen bara sväva i hopp och förtvivlan ifall det redan är dött eller om allt är ok tror ni man kan kräva att få komma på ett till vul på nån vecka eller ska man måsta vänta till ul??

Ah här ser jag hela ditt inlägg. Klart att du ska få ett till UL. Kan ju va tidigare än du tror.

Plus att det kan va missed abortion som jag fick då behöver kroppen hjälp att stöta ut graviditeten.

Dåligt hon bara skickar hem. Ring dem eller nån annan kräv att få se igen om en vecka .

Kram.och beklagar. Men tycker inte hoppet är helt ute även om det låter som de borde sett mer om du är i vecka 6+ någonting eller vecka 7. Men som sagt ibland vandrar det längre till livmoder. Finns många exempel på läkare som sagt så och sen haft fel.

Så kolla igen så du vet helt säkert.
  • hggeli
    Linkaa skrev 2017-07-17 21:46:57 följande:

Ja den va en kvinnlig läkare på kvinnokliniken... ja det är verkligen jättehemskt. Det enda jag tänker nu är att fostret redan är dött känner mig jätte rädd och ledsen, första graviditeten någonsin för mig och jag känner mig helt ställd

Alltså jag och min man fick komma tillbaks från vecka 5 ca 3 ggr ända fram till vecka 8 eller 9 för att se att det verkligen inte var normalt. De sa att det är.mkt vanlig att man är tidigare än vad man tror. Dessutom hade vi en missed abortion så.sista gången såg de bara hinnsäck och något litet litet som var samma storlek som för 2 ggr sen så de förstod att det inte var normalt men då behövde min kropp hjälp att avsluta graviditeten . Så tycker det är vansinnigt hon bara skickar hem dig utan återbesök ...som.sagt . Kräv det.

Kram
  • hggeli

Jag är så orolig. Hjälp mig!

Behöver ert betryggande eller ärliga tankar och erfarenheter. !!!!!

Är detta normalt?? På äl +16 fick jag ett lika starkt nästan starkare streck än kontrollstrecket sen testade jag inte på en dag sen igår var vi hos bm och hon använde andra tester men det testets streck blev pytte lite svagare än kontrollstrecket så jag började noja och testade då vi kom hem. Hade iofs inte hållt mig så länge då bara ca 1.5 timme men hemma vart testet ungefär samma styrka som kontroll strecket. Sen testade jag imorse och samma nu. Ska visa en bild. Det som oroar mig är att det nästan var lite starkare än kontrollstrecket för nåndag sen. :( Faan oroar jag mig i onödan?? Det var jättestarkt urin den dagen (ursäkta detaljer ) och lite svagare både igår och imorse. Ska sluta testa nu för det nyttar ingenting till nu mer än oro. Ska köpa ett cb digital om ca 2 veckor och se att det förhoppningsvis slagit om till 3+ men sen inget mer testade..

Men vad tror ni är det normalt att det håller sig på samma 2 dar i rad och att de är pyttelite svagare nästan än för 3 dar sen. ??? Åh hh usch ångrar att jag testat efter strecket vart lika starkt som kontrollstrecket. Nu ger det bara oro att det inte stigit eller att det ser ut som det inte stigit. Men kanske är när det är så starkt redan att det tar några dar extra för det att bli starkare än kontrollstrecket ?? Jag är verkligen jätteorolig! Men ja som sagt igen min urin var ju lite mer utspädd också.

• hggeli
    Nama skrev 2017-07-18 09:22:46 följande:

Tack så mycket! V9.. förstår frustrationen!! Försök att inte oroa er utan njut. Lättare sagt än gjort såklart men du ska se att ni kommer att få se ett underverk och att allt är bra. <3

Tack för betryggande ord. Jag ska försöka. Usch vill bara njuta men är så rädd. Ska iaf sluta testa för det oroar bara. Ska ta ett till om nån vecka innan tidigt UL för att se 3+ som jag hoppas.

Kram <3
  • hggeli
    Lullabay skrev 2017-07-18 09:33:22 följande:

Tack för era lugnande ord! :)

Fan vad jag avskyr MVC här där jag bor...ringde nu på morgonen när jag klev upp. Och det enda som blir uttalat i luren är "vår telefonkö är nu fylld, var god försök igen nästkommande vardag". Ok, tack för hjälpen då...

Har iaf inte blödigt något under natten så det är väl ett bra tecken hoppas jag. Får väl hålla koll nu under dagen. Tog ett test igår också föresten...men det gjorde jag enbart för att jag vill ta ytterligare ett om ett par dagar igen. Ska se om det då blivit svagare. Testet jag tog igår var lika starkt som kontrolltestet.

Hoppas jag bara har en polyp eller känsliga blodkärl.

Skönt få lite betryggande i det. !

Jag tror sannolikhet är hög för nått av de två. Men som du säger så vet man ju aldrig när man blöder. Men försök tänka att det är ganska normalt. Även om du inte gjort det förr så är varje graviditet unik och man kan ha helt olika symptom och krämpor.

Kram <3
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?