Linkaa skrev 2017-07-17 17:35:25 följande:
Hej alla blivande mammor! Behöver lite hjälp... var nämligen tvungen in idag och göra ett vul pga stark mensvärk som hållit mig vaken inatt.. väl där så frågar doktorn vilken vecka jag är i och enligt sista mensens första dag så bör jag vara i vecka 7. Hon kunde inte se något hjärta ticka och tyckte att det såg för litet ut för att vara i vecka 7.
Hon säger inget mer utan avslutar bara med att antingen är fostret redan dött eller ett missfall som kanske kommer snart eller så är det bara fel räknat hur långt gången jag är eftersom min mens har varit jätte oregelbunden och att jag får vänta och se tills vecka 18 på ul...
Gråter floder här, fick inget svar över huvud taget inget om varför jag hade så ont och sen bara sväva i hopp och förtvivlan ifall det redan är dött eller om allt är ok tror ni man kan kräva att få komma på ett till vul på nån vecka eller ska man måsta vänta till ul??
Ah här ser jag hela ditt inlägg. Klart att du ska få ett till UL. Kan ju va tidigare än du tror.
Plus att det kan va missed abortion som jag fick då behöver kroppen hjälp att stöta ut graviditeten.
Dåligt hon bara skickar hem. Ring dem eller nån annan kräv att få se igen om en vecka .
Kram.och beklagar. Men tycker inte hoppet är helt ute även om det låter som de borde sett mer om du är i vecka 6+ någonting eller vecka 7. Men som sagt ibland vandrar det längre till livmoder. Finns många exempel på läkare som sagt så och sen haft fel.
Så kolla igen så du vet helt säkert.