Inlägg från: hggeli |Visa alla inlägg
  • hggeli

Bf mars 2018 följas åt?

Guuud så trött jag är ! Igår sov jag middag i 4 timmar sen tänkte jag att nu kommer jag va vaken inatt , men icket. Somnade ändå kl 23.30 eller nått sånt och har sovit 7 timmar.  Så sammanlagt med de jag sov på dagen blir det 11 timmar. :O

Tycker mig också känna av lite små aversioner för smaker. Det börjar kännas lite mer på riktgit nu. 

• hggeli
    knaappeen skrev 2017-07-14 07:29:55 följande:

Hej!

Igår plussade jag med nr 2!

Min dotter är 14 månader och vi har kört oskyddat sedan 12 dagar efter förlossningen å nu tog det sig allt , 7 månader efter första mensen. 

Har tidigare mf å MA i bagaget så tar en dag i taget nu

Luttanlej skrev 2017-07-13 22:53:05 följande:

Hej! Plussade nyss. Får man vara med i fb gruppen? Hur gör jag? Vem ska jag prata med?

Grattis till er båda. Välkomna :D :D
  • hggeli
    Sofiiakarin skrev 2017-07-14 08:51:15 följande:
    Jag känner med massa nu. Illamåendet var ganska extrem idag tidigt på morgonen. Trodde jag skulle kräkas. Fick ta ett knäckebröd o vatten. Sen har jag jätte ont i huvudet. Men man ska väl helst inte äta värktabletter?! Alvedon är väl ok men att man helst ska undvika. Men har ganska ont... :(
    ipren ska du tokundvika det vet jag, men tror alvedon ska vara rätt ok. kolla upp det innan bara =)
    '
    huga illamående kan va hemskt. mådde tokilla förra. men det är också skönt för då vet man att man har mkt hormoner och då brukar det va en normal graviditet. kan såklart vara helt normalt också utan att man mår illa ! endel mår ju bara inte illa. 
  • hggeli
    Sofiiakarin skrev 2017-07-14 08:51:15 följande:
    Jag känner med massa nu. Illamåendet var ganska extrem idag tidigt på morgonen. Trodde jag skulle kräkas. Fick ta ett knäckebröd o vatten. Sen har jag jätte ont i huvudet. Men man ska väl helst inte äta värktabletter?! Alvedon är väl ok men att man helst ska undvika. Men har ganska ont... :(
    mitt illamående lättade , gick i princip över helt i vecka 12 förra gången. vet ej om det är ditt första men isf så kan det kanske va en tröst =) att det är vanligt att det lättar då. men som sagt inte för alla ;) är ju olika för alla och även alla graviditeter för samma person kan ju vara helt olika :D
  • hggeli
    Jempa91 skrev 2017-07-14 09:56:34 följande:

Hej allihopa!

I måndags (10/7) fick vi äntligen ett plus. Hann inte ens sätta timern innan det blev ett plus. Tårarna sprutade av lycka och gick berättade för sambon på en gång och även han blev alldeles tårögd. Vi är så otroligt lyckliga! Tog ett digitalt test på tisdagen också för att verkligen vara säker och det visade gravid 2-3 veckor. Vi har försökt bli gravida sedan mars/april och bara fått en massa negativa resultat.

Bf blir olika om jag ställer in ifrån mensen eller när jag hade ägglossning. Men ca 15 mars är jag beräknad. Ska ringa och boka tid för inskrivning på måndag när de öppnar igen efter sommarstängt. Är världens lyckligaste! :D

Stort grattis :D så himla kul. Välkommen hit <3
  • hggeli
    Gluttan1981 skrev 2017-07-14 17:49:40 följande:

Hej, tog bort mig i den lista som senast var korrekt.

Gick inge vidare på mitt VUL idag

Ser ut som att det lutar mot ytterligare en ofostrig graviditet. Ska tillbaka om 10 dagar men min känsla är inte positiv.

Önskar er alla stort lycka till! Kram på er!

Beklagar så hemskt. Vet hur väntan längtan och sen smärtan känns då det inte går vägen :(

Styrkekramar
  • hggeli
    Gluttan1981 skrev 2017-07-14 21:43:49 följande:
    <3
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-07-14 19:50:20 följande:

väntar min första och blir nu nyfiken, vad menas med en ofostrig graviditet? :/ och vad får dig att tro det?

Kram!

Vid dagens Ultraljud, är i v7 (6+4) syntes endast en hinnsäck och man kunde inte avgöra om det finns något i den. Har gått igenom detta i augusti så min känsla är att de inte kommer se något i hinnsäcken om 10 dagar heller.

En ofostrig graviditet är när ett befruktat ägg fäster i slemhinnan, men utvecklas aldrig till ett foster.

Jag är 36 år och har dålig äggreserv, mina ägg håller på att ta slut. De ägg som finns kvar kan ha sämre kvalitet och jag tror att det är därför detta händer oss..

Får hoppas på att guldägget snart vill lossa och ge oss ett syskon <3
    Ah ok. Då har jag lärt mig något nytt.
    Så himla tråkigt. Jag hoppas också verkligen att ni snart får ett syskon.
    Herregud kan äggen redan ta slut nästan när man är så ung som du?

Jag blir lite orolig, är ju 33 år gammal själv och vi har jobbat på första barnet i 3 år nu. Har iofs fått ett barn för tidigt, v 21 2015. Som är vår ängla son, sen en missed abortion, dvs mf. 2016 tidigt våren i vecka 5 hade embryot dött och jag gick till vecka 10 ca och väntade innan det upptäcktes. 
    Nu är vi gravida igen men jag är ju lite luttrad av dåliga erfarenheter. Har pcos också dvs jag har flera ägg som mognar varje månad. Shit men tänk om mina ägg snart tar slut :O

Vi har ju väntat ett tag med att skaffa barn. Eller jag,min man är lite yngre. Men när vi bestämde vi vill bli föräldrar då jag var 30 trodde jag ju aldrig det skulle ta så många år, nu är jag livrädd att det händer nått och fortsätter ta tid. Att vi inte ens ska hinna få ett barn innan jag är för gammal. Vill ju helst ha 3 barn kanske om det går såklart . Ahh men 33 är kanske inte så gammalt, men shit att dina reserver redan tagit slut . Eller snart vid 36.Vet du om det är mkt ovanligt eller???

Men jag tror att man har lite fler ägg när man har pcos. Jag hoppas det för man har ju flera ägg som mognar varje månad annars borde de ju ta slut mkt snabbare =S

ahh jag ska inte oroa mig, har vi tur går det ju hela vägen denna gång.
    Men återigen så himla tråkigt för dig! Beklagar så att det inte gick vägen denna gång för er.

kram <3
  • hggeli

Jaaa kolla här :D måste ha starka hormoner. Bara dag 16 efter ägglossning och lika starkt som kontrollstrecket :) och nu vågade jag kolla cb igen. För att se om det slagit över. Och mkt riktigt.

Jublar här hemma. Finns inte garantier än. Finns D aldrig. Men hittills ser detta mkt lovande ut :D

Är så lycklig! Vill visa er också :D :D

• hggeli
    Gluttan1981 skrev 2017-07-15 11:35:46 följande:

Har du fått diagnos pcos? Då behöver du inte oroa dig för att äggen ska ta slut. Detta då kvinnor med pcos har många äggblåsor, problematiken brukar vara att man sällan eller aldrig ägglossar.

www.1177.se/Kronoberg/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Polycystiskt-ovarialsyndrom---PCOS/

Jag har fått diagnos lågt AMH dvs ett värde för hur många ägg som finns kvar. Det är inte vanligt i min ålder men det finns tyvärr de som drabbas i mycket yngre ålder. Det är ärfligt, fick jag veta, min mamma var 39 år när hon fick mig, så det har jag inte efter henne.

Håller tummarna för att det ska gå hela vägen!! Kram

Jepp har pcos. Eller snarare pco. Jag har tur och har ägglossning varje månad och regelbundna menstruationer..Inte för högt testosteron. Men jag har flera ägg som mognar varje månad. Så det kallas pco när jag inte har kliniska symptom förutom det.

Dock har jag hört jag ska var försiktig. Om jag t.ex. skulle gå upp i vikt efter min grav. Kan jag utveckla pcos. :/

Ok nä jag var just in och läste om det. Beklagar. Det är tråkigt när vi har svårt bli gravida. Trots jag och min man är fertila har vi haft mkt otur. Hoppas det är vår tur nu. Och hoppas för er också ni får en liten till <3

Tur det finns duktiga läkare idag som kanske kan hjälpa iaf som.sista utväg. Kraam :)
  • hggeli
    Skrutt 83 skrev 2017-07-15 12:05:08 följande:
    Härligt!!! Grattis!! Hade samma på äl+14, så skön känsla när det slår om. Nu har vi varit i Gbg i 2 dagar och har inte kunnat testa sedan i torsdags, ska bli spännande att se om det är ännu starkare nu när jag kommer hem. Livrädd det inte ska ha ändrats ngt...
    Ja shit alltså det är såååå skönt. Vågade ej testa tidigare men när jag jämför med andras streck då det slog om så tror jag redan det hade slagit om på äl+14 för mig.
    Är så himla lycklig. Vet ej om jag ska köpa ett sista cb digital kanske och ta om nån vecka på vår resa.
    Eg skulle vi gjort tidigt ul redan i vecka 6 typ eller så fort man kan se hjärtat. Nu ska vi resa bort, hade bokat innan vi visste vi var gravida. Så kommer få gå nån vecka längre och oroa mig. Kanske köper ett till sånt som trygghet bara så jag ser att det går framåt =)

Kraaam och det kommer säkert ha gått bra för dig när du testar nästa gång. Gud så roligt jag hoppas vi får följa varann hela vägen! :D
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?