Inlägg från: Starlights |Visa alla inlägg
  • Starlights

Bf mars 2018 följas åt?

Tjager skrev 2017-08-18 14:17:57 följande:

Nu känner jag min aningen korkad, men jag fattar inte vad det är som gör att vissa redan har fått en bebismage? Bebisen är ju fortfarande så liten? På mig syns ingenting, det enda som händer vissa dagar är att magen är super-uppblåst och att därmed hela magen blir gigantisk, men det blir ju långt ifrån en "bebismage" mer än spärrballong av alltihopa!

"Vill ju också ha en bebismage så att jag ser att allt växer som det ska..."

Nä jag tänker samma. Såhär tidigt så har ju livmodern knappt växt upp ur bäckenet. Är ju mer svullnad och uppblåsta tarmar som syns på mig. Men de säger ju att om man har fått barn tidigare så brukar magen synas tidigare. :) 
  • Starlights

Jag svimmande igår. Var utomhus bland ganska mycket folk med några vänner. Så sa jag plötsligt att jag känner mig yr och vill gå en sväng. Vi hann gå några meter bara sen föll jag ihop på gräset.

Det var egentligen inte så obehagligt, jag har svimmat förut, eftersom jag alltid haft lågt blodtryck. Men jag tror att graviditeten gör att jag blivit mer känslig. Jag har ju också lite järnbrist, och har precis börjat med järntabletter nu i veckan. Förhoppningsvis hjälper det.

• Starlights

Tycker också att magen känns större nu. Den är liksom alltid svullen och ser stor ut tycker jag. Men jag är bara i vecka 12 än, och det ska väl egentligen inte börja synas på länge? Speciellt första barnet.. Men kan väl vara uppblåsthet och tarmarna som gör att magen blir svullen.. Vill ju bara att det ska synas snart! :D  

• Starlights

Hej vänner. Kan ni lugna mig lite?.. Jag gjorde cellprov igår, i vecka 12+0. Enligt min bm är det absolut inget som kan påverka graviditeten, och det var på tiden att jag gjorde det så hon tyckte det var bättre att göra det nu innan jag gått för långt än att vänta efter graviditeten. Men såklart har jag idag fått små bruna flytningar. Innerst inne vet jag ju att det mest troligt inte är någon fara alls. Det beror väl säkert på att de har varit "där inne" och rört om, tagit prover, att slemhinnorna är extra känsliga så att det är därför jag blöder lite. Någon annan som gjort cellprov i en pågående graviditet?

• Starlights

Oj, går in i vecka 14 i morgon.. Var helt säker på att det var vecka 13.. Tiden har börjat gå rätt fort nu! Skrattande

Någon mer än jag som fått börja med järntillskott? Tar dubbla tabletter nu för att bygga upp nivåerna i kroppen.. Strular lite med magen, men annars känns det bra. Ska ju hjälpa mot tröttheten också eftersom jag hade järnbrist tidigare.

• Starlights

Idag har jag varit gravid i 100 dagar, tjohoo!

"Bara" 180 dagar kvar enligt appen... ;) 

• Starlights

Vi har RUL bokat om två veckor. Var helt fullbokat i vår stad, så vi måste åka till grannkommunen. Får ta en halv dag ledigt från jobbet.

Hur funkar det egentligen, visst har man typ alltid rätt att ta ledigt för mvc-besök och liknande? Är ju första gången för mig så känner mig lite osäker..

• Starlights

Nu har vi också varit på RUL. Det var såå himla häftigt! :)

Alltså det är verkligen fascinerande att man kan se så mycket på en så liten, liten bebis. Barnmorskan visade alla fyra kammare i hjärtat, hur klaffarna öppnades och stängdes, många inre organ och såklart händer, fötter och hela bebisen. Det var såå häftigt!

Mest troligt väntar vi en liten flicka, vilket jag känt på mig hela tiden. Sambon trodde tidigare på en pojke, men han har alltid sagt att han känner sig mer som en "flick-pappa", haha. Men viktigast såklart att bebisen såg frisk och kry ut. :)

Nu är det så verkligt! Går in i vecka 20 idag. Känner små buffar och rörelser i magen, även sambon har känt det med handen på magen. :)

• Starlights

Känns som att min mage exploderat i storlek senaste veckorna.. Plötsligt går den inte alls att dölja under några kläder, och har jag en tight tröja eller kjol så ser jag typ höggravid ut.. Är bara i vecka 22 än, så hoppas att det lugnar sig liiite så man inte blir helt gigantiskt.. På nästa besök hos bm ska vi börja mäta magen, så får se hur jag ligger i kurvan. :)

• Starlights
    VickanK skrev 2017-11-08 18:32:14 följande:
    Min mage är också stor redan. Syntes ju knappt med första barnet så det är skillnad.

Är det första eller andra barnet för dig? :)
    Första för mig :P
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?