Bf mars 2018 följas åt?
Härligt!! Grattis!
Härligt!! Grattis!
Jo jag va imponerad att det gick så fort :) jo jag går 60 dagar innan, är beräknad att få 16/3 så jag har fått beviljad graviditetspeng från den 15/1 sen så får man bara fram tills 11 dagar innan beräknad bf :) men det känns så skönt att bara ha 2 månader knappt kvar att jobba( mycket ledighet kring jul också) :)
Om du tex har tungt o bullrigt arbete och din arbetsgivare inte kan omplacera dig kan du ansöka om gravidpenning som om det beviljas gäller från 60 dagar före bf fram tills 11 dagar (?) före bf, sedan får du ta av dina föräldradagar. Gravidpenning påverkar inte dina föräldradagar. Det står bra om detta på försäkringskassans hemsida, kolla där.
Kolla om du kan sjukskriva dig, är sjukskriven 50% pga foglossning sen ska jag söka gravpenning. Klarar egentligen knappt av att jobba 50%, men What to do...
Men va roligt med någon fler den 16e:) det är första barnet för mig också:) längtar så mycket tills man får träffa den som busar på i magen heldagar:)
Jag jobbar på förskola, det verkar vara väldigt olika beroende på vad man jobbar med om man får beviljat eller inte, min kompis som jobbar på kontor fick inte beviljat och inte heller en annan kompis som är frisör men söka tycker jag absolut att man ska göra oavsett:) man får gå 60 dagar innan bf men de sista 11 dagarna måste man ta aningen semester eller av sina föräldradagar:)
Se till att din arbetsgivare skriver ordentligt och tydligt. Mycket hänger på det och att man får en bra handläggare...
Är det inte dags för lite magar tycker ni??
Här kommer v 26 (25+5)
Är hemma idag pga min foglossning.... Vecka 26 nu. Vart hemma många dagar nu. Känner mig värdelös o på Så dåligt humör :( är så ledsen att jag inte kan jobba (har ett väldigt tungt jobb. Ngn mer som har såhär.. Känner mig så ensam. Ska träffa min BM imorgon..
Kramar till er alla <3
Me! Går in i v 28 imorgon... jobbar bara 50% och gjort det i en månad nu, ungefär... har också tungt jobb, men nu har jag fått lindrigare uppgifter och går bara inne och stöttar kollegorna i olika uppgifter. Visst, foglossningen är bara smärta och påverkar inte barnet. Men kan inte träna med mina hundar som jag tänkt, jag inget blev som jag tänkt.
Har kryckor jag kan använda vid behov, men skäms för att använda dem... känner mig så löjlig...
Precis! Önskar jag hade badkar, då hade jag haft spa mys osv... unnar mig smink, tittar på youtube, ja, försöker mysa så mycket som möjligt :) lite tråkigt bara när det är fint väder och man vill gå lång promenad.
Vad skulle du göra när du rår om dig själv?