Inlägg från: Sofiiakarin |Visa alla inlägg
  • Sofiiakarin

Bf mars 2018 följas åt?

KarinIngrid skrev 2017-10-25 13:44:17 följande:

Härligt!! Grattis!

Tack! <3
  • Sofiiakarin
    Linkaa skrev 2017-11-10 14:56:54 följande:

Jo jag va imponerad att det gick så fort :) jo jag går 60 dagar innan, är beräknad att få 16/3 så jag har fått beviljad graviditetspeng från den 15/1 sen så får man bara fram tills 11 dagar innan beräknad bf :) men det känns så skönt att bara ha 2 månader knappt kvar att jobba( mycket ledighet kring jul också) :)

Vi har samma BF datum! :) första barn för mig. Jobbar inom skolkök. Vad jobbar du med? Får man gå 60 dagar innan? Tar man då av föräldrar-dagarna eller? Jag kan ingenting..... Men väldigt tacksam för förklaring o svar!! :)
  • Sofiiakarin
    Krusbärskompott skrev 2017-11-13 08:24:44 följande:

Om du tex har tungt o bullrigt arbete och din arbetsgivare inte kan omplacera dig kan du ansöka om gravidpenning som om det beviljas gäller från 60 dagar före bf fram tills 11 dagar (?) före bf, sedan får du ta av dina föräldradagar. Gravidpenning påverkar inte dina föräldradagar. Det står bra om detta på försäkringskassans hemsida, kolla där.

Tack. Jag är hemma idag pga foglossning... Jobbar i kök. Vet inte hur länge jag klarar...
  • Sofiiakarin
    Sara2017 skrev 2017-11-13 11:05:28 följande:

Kolla om du kan sjukskriva dig, är sjukskriven 50% pga foglossning sen ska jag söka gravpenning. Klarar egentligen knappt av att jobba 50%, men What to do...

Det är rent ut sagt galet att man sk behöva jobba om man har såhär ont... Det är ju knappt man kommer upp ut soffan.. Hoppas du får gravidpenning så du kan få må bra. All styrka till dig! :)
  • Sofiiakarin
    Linkaa skrev 2017-11-13 12:17:16 följande:

Men va roligt med någon fler den 16e:) det är första barnet för mig också:) längtar så mycket tills man får träffa den som busar på i magen heldagar:)

Jag jobbar på förskola, det verkar vara väldigt olika beroende på vad man jobbar med om man får beviljat eller inte, min kompis som jobbar på kontor fick inte beviljat och inte heller en annan kompis som är frisör men söka tycker jag absolut att man ska göra oavsett:) man får gå 60 dagar innan bf men de sista 11 dagarna måste man ta aningen semester eller av sina föräldradagar:)

Jag kanske ska söka också då.. Se vad man får för svar.. Vet inte hur jag ska klara att ha det såhär.. :( kan ju inte heller sova pga smärta..

Han busar inne i magen så känner han typ varje dag.. Så mysigt <3
  • Sofiiakarin
    Sara2017 skrev 2017-11-13 13:40:43 följande:

Se till att din arbetsgivare skriver ordentligt och tydligt. Mycket hänger på det och att man får en bra handläggare...

Tack! <3
  • Sofiiakarin
    KarinIngrid skrev 2017-11-22 22:16:30 följande:

Är det inte dags för lite magar tycker ni??

Här kommer v 26 (25+5)

Fin mage!! :)
  • Sofiiakarin

Är hemma idag pga min foglossning.... Vecka 26 nu. Vart hemma många dagar nu. Känner mig värdelös o på Så dåligt humör :( är så ledsen att jag inte kan jobba (har ett väldigt tungt jobb. Ngn mer som har såhär.. Känner mig så ensam. Ska träffa min BM imorgon..

Kramar till er alla <3

• Sofiiakarin
    Sara2017 skrev 2017-12-04 17:10:08 följande:

Me! Går in i v 28 imorgon... jobbar bara 50% och gjort det i en månad nu, ungefär... har också tungt jobb, men nu har jag fått lindrigare uppgifter och går bara inne och stöttar kollegorna i olika uppgifter. Visst, foglossningen är bara smärta och påverkar inte barnet. Men kan inte träna med mina hundar som jag tänkt, jag inget blev som jag tänkt.

Har kryckor jag kan använda vid behov, men skäms för att använda dem... känner mig så löjlig...

Det är absolut inte löjligt. Har man ont så har man..... Det är tur det inte påverkar bebis... <3 man trodde kanske inte man skulle ha såhär ont.. Var hos BM idag. Hon fick mig på andra tankar. Inget man kan göra åt. Försök njut av denna tid o tänk på dig o din bebis. Det är lättare för mig att säga till ngn annan än mig själv. Men försöker. Vill inte känna mig värdelös. Vill känna att jag har en jävligt grym kropp som tar hand om mig o min kropp. O att foglossning är det man får ta.. O man ska unna sig att vila o rå om sig själv. Du är värd det. Alla vi är det. Vi ska bli mammor. O behöver all kraft både fysiskt p psykiskt just nu. Alla styrkekramar!! Till er alla här!!
  • Sofiiakarin
    Sara2017 skrev 2017-12-05 14:31:31 följande:

Precis! Önskar jag hade badkar, då hade jag haft spa mys osv... unnar mig smink, tittar på youtube, ja, försöker mysa så mycket som möjligt :) lite tråkigt bara när det är fint väder och man vill gå lång promenad.

Vad skulle du göra när du rår om dig själv?

Jaa jag har turen som har badkar. Unnar mig med ett varmt bad, en ansiktsmask o lite tända ljus.. Eller nu när jag är hemma från jobbet dricker jag kaffe i sängen på morgonen o tar det lugnt o stressar inte på morgonen. Det är lyxigt.. Idag tog jag en lite längre promenad.. Behövde luft.. Nu ligger jag här med världens smärta i ryggen (får skylla mig själv) var hos barnmorskan idag med.. Lyssnade på bebis hjärta för första gången.. Spelade in på mobilen o bara ligger o njuter av ljudet

<3 mamma älskar dig så mycket!
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?