Inlägg från: Sofiiakarin |Visa alla inlägg
  • Sofiiakarin

Bf mars 2018 följas åt?

Linkaa skrev 2018-03-24 18:51:00 följande:

Hoppas det är pågång något nu! Håller tummarna för dig:)<3

Tack förresten <3
  • Sofiiakarin
    Linkaa skrev 2018-03-25 15:21:45 följande:

Förstår att det måste börja vara tufft, och nu börjar du ju endå ha gått över rätt så länge men snart så!:)

Jaa.. Bf+9 idag... Ligger med värkar som kommer o går.. Nu har de kommit lite tätare. Men jag ba ligger o tar emot o är inte övertygad om att de är på g... Jobbigt detta är.. :/ latensfas sen fredagskväll... Om de nu är latensfas haha..

Hoppas du får ngt svar från ngn som vet. Typ alla mina kompisar har upplevt allt de du säger.. Men bara för de är vanligt betyder ju inte de att de känns bättre. De bästa är nog bara att acceptera att din kropp är i obalans nu o tvinga inte dig att känna på ett speciellt sätt när de inte är så. Det kommer säkert bli bra.. De är jag säker på. Du är stark! <3 ta den tid du behöver.
  • Sofiiakarin
    Johlit skrev 2018-03-26 19:19:47 följande:

Hur går det för dig??

Och ni andra - kämpa :) jag vet ju att frustrationen växer för varje dag, men det är nära nu

Jodå. Sömnen har vart åt h*lvetet rent ut sagt i helgen. Så har fått bli inlagd jag och mannen. Så får morfin o sova på o de har undersökt mig. Slemproppen har ju gått o jag var öppen 3cm imorse o livmodertappen är på g.. O imorgon är de eventuell hjälp på traven. Ballongen om ni vet... Jag klarar inte mer.. Min latensfas är otroligt seg o smärtsam så läkaren da att de självklart hjälper mig nu om jah ville då jag kämpat så länge... Jag är så jäkla lycklig att jag får hjälp. O alla är så fina här.. De gör de till en fin upplevelse.. O min man var o köpte jordgubbar o massa gott så nu ligger vi på vårt fina rum o kollar film o försöker bara vara glada o lugna..

De sista jag ville vara igångsättning men jag får lära mig att vara öppen o ibland blir de inte som man tänkt dig.. Detta är de bästa för mitt psyke.. <3
  • Sofiiakarin
    Linkaa skrev 2018-03-25 15:25:24 följande:

Alltså ni som fått era små, hur har ni det med hormonerna nu efter förlossningen? Vi fick den 14e och efter 4 dagar kom den här berömda baby bluesen.. och den ha än inte velat ge med sig utan det är hemskt mycket tårar och ångest.. nån som känt av nån depp eller är det bara jag som inte är i någon mysig bebis bubbla som alla pratar om? :(

O du.. Jag är redan lite ångestfylld o väldigt konstig i mitt mående.. Så du är inte ensam! <3
  • Sofiiakarin
    VickanK skrev 2018-03-29 21:36:37 följande:

Åh grattis! Hoppas att allt har gått bra?

Vill att det ska sätta igång här..

Allt gick bra! Förlossningen var bra o kämpig men vi når bra alla 3 :)
  • Sofiiakarin
    Linkaa skrev 2018-04-02 17:23:03 följande:

Vi ligger då inne på barn nu jag och Lill gubben, efter att Lill hjärtat haft kaskad kräkningar, förstoppning och jätte ont i magen så åkte vi in och blev inlagda direkt, de misstänker mjölk allergi och jag hoppas verkligen att det är det och inget värre och att det hittar nått sätt att hjälpa då det gör så extremt ont att se han ha så hemskt ont som han haft:(

Styrkekramar till er <3
  • Sofiiakarin
    Starlights skrev 2018-04-05 15:54:36 följande:

Nu är även vårt lilla mirakel här! Skulle in på igångsättning, men det startade av sig själv tillslut. Nu njuter vi bara i bebisbubblan!! <3

Åh stort grattis!!! :) va härligt! Äntligen!!
  • Sofiiakarin

Jag har mått fruktansvärt piss till å från nu sen lillen kom. Jag tror det var den här såkallade baby-blues. Herregud.. Idag är de skillnad men jag har fortfarande stunder där jag känner att humöret svänger o jag blir orolig o rädd. Men när jag mår riktigt dåligt så har jag tänkt så jävla dumma tankar... Att jag ångrar mig o jag känner mig låst. Att jag inte vill ha honom o att jag inte kommer klara.. Dessa tankar har bara vart känslor men fy fan va jobbigt de har vart.. Jag har läst mycket om baby-blues o stämmer in på allt jag kände. O det var i samband att det rann till i brösten. Jag var så ledsen... Pratade mycket med min man om de.. O han är så snäll o förstående.. Han sa att de är inte så konstigt o att han också läst på lite...

Dessa känslor kommer då o då.. Inte alls lika starka o inte att jag ångrar mig men att jag får lite panik o tänker att shit mitt liv är helt förändrat! Hur ska jag klara?! Vad har jah gett mig in på. Men så kom denna dagen. Jag har fått sova typ 10h inatt då jag pumpade mjölk till mannen så han fick mata 1 matning på natten... Så jah tror sömnen hjälpte.. Bara att jag fick en natt ordenlig sömn.

Detta måste man prata mer om tycker jag då det är så förskönat att få barn o att man är så jävla lycklig hela tiden. Alla känner inte så. O om man då tror att de ska vara på ett visst sätt så blir man jätte orolig o ledsen när man inte känner så... Jag finns här om ngn känner samma eller så.. Då jag gått igenom en depression på 4 år med jobbiga ångestattackar osv så har jag erfarenhet. Kanske kan vara skönt... Hoppas alla ni mår ok iaf o va inte rädda för att vara ledsna.. <3

• Sofiiakarin
    Linkaa skrev 2018-04-06 13:07:32 följande:

Jag ha känt precis samma och jag ska börja med samtal nu, det blev en större förändring av livet än vad jag kanske hade förväntat mig... känns så hemskt att jag saknar min sambo fastän vi lever ihop precis som vanligt men allt fokus är ju på Lilleman och det ska det ju vara men saknar endå min sambo hemskt mycket.. ursh det är så jobbigt att känna sig deppad! Och det blev inte lättare nu när lilleman har haft så ont :( Lät klokt att låta mannen din ta en natt, det tipsade min bm också om men vi ha inte fått möjlighet än då sambon jobbar i veckan men nästa vecka ska jag få en hel natt och jag längtar så!

Jag känner med så.. Saknar min man.. Saknar o ba kunna vara han o jag på ett sätt. De är OK o känna så! Jag har många vänner som känt så.. De blir bättre. Man kommer in i sin nya vardag. Förändringar är jobbiga. Även om de är bra o positiva. Så är det bara. Man är ingen dålig mamma för det. Vissa behöver bara lite mer tid. Vi älskar våra barn. O kärleken kommer växa. Vi håller ju på o lära känna dessa små liv. O jag tror att om du får en god natts sömn. Så blir de lite bättre. Så känner jag. Jag har lixom återställt mig ngt.. Alla kramar till dig. Vi fixar detta tillsammans! :)
  • Sofiiakarin

Hej!

Jag helammar. O han äter bra. Men jag har hjälp med en amningsnapp. Då mina bröstvårtor inte är så pass "utsugna" så han har svårt å greppa. O ibland går det utan o ibland inte.. Försöker nu vänja av honom helt.. Så han kan amma utan. Då jag upplever att han får mycket mer mat utan han blir snabbare nöjd.... Är lite psykiskt påfrestande. Känner mig otillräcklig då jag vill amma utan.

Han har i varje fall inte gått upp så mycket. Vilket jag oroar mig för. Då jag o min man var riktigt runda bebisar. Han vägde 3700g när han föddes o gick ner till 3400 typ. O nu denna veckan vägde han 3500g...o han är 2 veckor. Bvc sa att de var ingen fara då han är pigg o fin men jag tänker på det hela tiden. De ska väl gå upp ca 150g i veckan?! Ska jag amma mer? Är det nappen som gör att de blir mindre mjölk till honom? Ska man ta till ersättning?

Vårt första barn o jag är lite nere idag pga hans vikt.. :(

• Sofiiakarin
    Linkaa skrev 2018-04-12 11:38:15 följande:

Oj ska de gå upp 150g i veckan? Våran pojke gick upp 150g på 2 dagar när han började få ersättning.. han kanske går upp för mycket?... nu är ju han 4 veckor så han kanske är en tillväxt period just nu.. han vägde 3390 och igår då han vägdes så vägde han 4085 :O

Det här med amma känns så svårt, ville ju verkligen men är rädd att han ska fortsätta ha ont.. men funkar det för dig med amningen och han mår bra så fortsätt amma så det inte blir som för mig att mjölken börjar sina.. pumpar och pumpar men det kommer bara mindre och mindre..:(

Alltså säkert så att de varierar.. Det var bara ngt jag läste. Varierar säkert från barn till barn! :) du behöver nog inte tänka på de! Sålänge de är friska o äter bajsar o kissar är de ju sunt! :) med ersättning brukar de väl gå upp lite mer också? Tror en vän till mig sa de som också hade ersättning. Vi vägde honom idag o han hade faktiskt gått upp 30g sen igår.. O då hade han precis bajsat massa. Så hoppas de vänder! Han äter numera mest utan napp. Men kvällarna är svårare o ta bort den då han är lite mer trött. O han sover typ hela nätterna! Så han är nöjd sa de på BVC.. Vi får se nästa vecka! :)
  • Sofiiakarin

Vår lille kille är nu 5 veckor. Han var lite sen med o gå upp. Så han väger 4200g nu. Han började gå upp mer när jag slutade med amningsnapp... Han mår bra!:)

Jag har lyckats dra på mig min första svampinfektion i underlivet! Skit hemskt! Har haft sådan klåda så jag gråtit. Fick tablett oralt men hjälpte ej. Körde en kur med canasten.. Men tror jag slutade förtidigt men kuren då jag tycker det känns igen. Så börjar igen. Någon som har erfarenhet av svamp?

• Sofiiakarin
    Starlights skrev 2018-05-04 12:52:21 följande:

Hur lyckades du sluta med amningsnapp? Har testat utan men lillan får verkligen inget grepp då.. känns som att mina bröst är för mjuka så bröstvårtan sjunker liksom in i brösten och hon får inget att suga tag i.. :/

Hej!! Jag känner igen det där! Jadu.. Jag bara gav mig f*n på att de ska gå. Gjorde så att jag började amningen med nappen sen när han sugit lite så tog jag bort den. Så höll jag på i 2 dagar typ.. O till slut så blev de lättare o lättare för honom att få tag. Ibland fick jag ta hjälp av den igen då de krånglade men sen har jag blivit av med den! Inte använt på säkert 3 veckor nu! :) testa så som jag gjorde. Nu är mina bröstvårtor mycket hårdare. De sjönk också in så som du säger men när han väl började suga utan napp så blev de lättare! Lycka till!
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?