Inlägg från: hggeli |Visa alla inlägg
  • hggeli

Bf mars 2018 följas åt?

Fråga till allesammans!!!!!!!??????!!!!!! :D

Hur har ni tänkt berätta??? Berätta gärna om tidigare vad ni gjort och vad ni tänkt nu, så vi kan få tips.

Vår förra grav så skickade vi ett kort från utanför vår lägenhet, där vi skrivit på marken med kritor. Vi skrev  'Coming soon: 27 April 2015' 
    sen hade vi lite söta babyskor bredvid och nån annan detalj typ nappar =) så skickade vi kortet till familj och skrev 'grattis faster', 'grattis mormmor' osv. 

Hur gjorde ni? Hur ska ni göra??

kram alla blivande mammor och små pyren vi bär på :D

• hggeli

Orolig att det ska bli tidigt mf då vi haft kemiska sista månaden innan denna..Dock vände det på dag 11 efter äl och grav test var aldrig lika starkt.som.nu. så jag hoppas och tror det kommer gå bra nu..Åtminstone ett tag till.

Tycker ni denna styrka på streck ser bra ut ?

Äl + 12

• hggeli
    Lykkeliv skrev 2017-07-11 10:12:30 följande:
    Det är nog starkare än vad mitt va ÄL+12
    Är det de :D sköönt . Har haft någon kemisk grav som det kallas, ultratidigt missfall men då var alltid mina test så svaga och vände kring äl +12 eller innan.
    Men nu känns det bra och är relativt starkt so far, har jag tänkt, men skönt få det konfirmerat av andra.
    Sen är det ju självklart så att det kan variera i styrka utan att det behöver va nått fel =) då befruktningen ju vandrar olika lång tid innan det fäster i livmodern och hormoner börjar produceras,
  • hggeli
    Starlights skrev 2017-07-11 10:37:56 följande:

Fortsatte med lite mer blodblandade flytningar på toalettpappret igårkväll, men än så länge inget mer idag.. Tror ni man skulle blöda mycket om det är ett missfall? Känns som att det var så pass lite blod än så länge, men det kan ju komma mer.. Guud jag blir så orolig.. :/ 

Alltså man kan blöda lite..Speciellt i början av graviditeten. När man blöder senare efter v 15 är det mer oroligt har jag hört.

Jag blödde en gång i vecka 9 förra grav. Och vecka 7. Riktigt stora blödningar. Kom nått som såg ut som.att allt.Kom ut så trodde det var kört och åkte in..Men allt såg normalt ut. Så som sagt man kan blöda riktigt mkt utan att det är nått men det kan också va tecken på att nått är fel. Omöjligt att veta utan att kolla upp det helt enkelt.

Men det gör absolut som sagt att blöda utan att nått är.fel :)
  • hggeli

Det går absolut att blöda skulle jag skriva. Utan att nått är fel :)

• hggeli
    Starlights skrev 2017-07-11 11:18:30 följande:

Ja alltså jag ska ju egentligen ha mens nu, så det kaaaan ju vara nån slags genombrottsblödning.. Eller att det beror på sköra slemhinnor efter att vi hade sex igår morse..

Men blir så himla orolig eftersom jag blödde små blödningar i över en vecka förra gången då det visade sig vara utomkvedshavandeskap.. Men då plussade jag inte lika tidigt, så jag har ju som ändå antagit att denna graviditet ska vara "normal".. :/

Sex brukar reta tappen. Tappen är.mkt mer lättblödande då vi är gravida.

Men förstår din oro. Om du haft utomkvedshavandeskap får du inte komma in och kolla.lkte extra just för att jag har hört att risken är större få det igen om.man haft det. Vill inte skrämma dig och tror inte att du har det. Men alltid bäst vara på säkra sidan tänker jag..

Dock brukar utomkveds göra väldigt ont va? Men åk in om du är orolig be om att få ett ultraljud så de ser en hinnsäck där. Beroende på hur tidigt det är så ska man. Kunna se det :) tror de är mer tillmötesgående om du vart med om utomkveds.

De såg inget på mig sist och blev tokrädda för utomkveds. Fick ultraljud direkt typ. Sen såg.man en hinnsäck var bara lite segt för jag fick tidigt missfall :(

Lycka till och tror säkert det går bra som sagt men man kan alltid kolla en gång för mkt än för lite liksom..! :)
  • hggeli
    Linkaa skrev 2017-07-11 11:23:10 följande:

Tack för de positiva orden de behövs! Jag är en sån som lätt jagar upp mig så positiva ord hjälper alltid, har så många i min omgivning som fått missfall men då få man väl hoppas att man inte är en av de som också ska få det :D nä nu ska jag bara försöka njuta och klura på hur jag ska lyckad låstas dricka på fredag då det vankas fest som jag dumt nog planerade själv innan jag visste att jag var gravid.. ;)

Japp jag med. Min make är toklugn oftast så försöker se och lära hehe och faktiskt så går det påverka sig själv endel. Det går att bromsa sig när tankarna far iväg..Brukar tänka att det finns absolut ingen vits förvänta sig negativt. Går bara njuta här och nu sen blir det vad det blir oavsett :)

Hehehe. Ähh folk som.dricker märker oftast inte om de andra verkligen dricker med. Ta en alkoholfri drink i handen så lurar du dem ;)
  • hggeli
    LP0 skrev 2017-07-11 15:18:21 följande:

BIM-3. Det det bra ut? Första testet är söndag, andra igår och tredje idag.

det tror jag. ser ut som mitt igår :) idag fick jag lite starkare.
    vad roligt det är ellerhur. jag längtar hela tiden tills jag ska få ta nästa test imorrn också hihi.
  • hggeli
    Malin 729 skrev 2017-07-11 15:25:15 följande:

Hej!jag har plussat i söndags och vill gärna följas åt!

Välkommen. Grattis :D och vad roligt att du vill följas åt med oss.
    Är det första barnet??
  • hggeli
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-07-11 18:02:20 följande:

Hoppar in här jag med och följs gärna åt!

Plussade på självaste midsommar och gick in i vecka 6 idag. Beräknad 6mars. Första barnet och är så pirrig! :)

Välkommen :) andra barnet för mig men vårt första är ett änglabarn som föddes för tidigt. Så första som förhoppningsvis går bra hela vägen.

Vecka 4 för mig. Så väääldigt tidigt än men också så glad och hoppas allt ska gå bra.
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?