Inlägg från: hggeli |Visa alla inlägg
  • hggeli

Bf mars 2018 följas åt?

LP0 skrev 2017-07-10 15:18:21 följande:

Omg!! Trodde inte det skulle visa positivt såhär tidigt. Första gången jag fått positivt på det digitala. SÅ LYCKLIG! Hoppas sambon blir glad för presenten han kommer få ikväll. En body och det digitala och vanligt clearblue i en presentpåse.

Hur mår ni andra? Har ni några graviditetsymtom än?

Kram

Graaaattttiiis :D yaay visst blir det mer verkligt med digitala.
    ikram123 skrev 2017-07-10 13:24:33 följande:

Hej! Jag har son på 15 månad. Tog graviditetstest idag, är jag verkligen gravid?????

Absolut!!!! :D :D
  • hggeli
    ikram123 skrev 2017-07-10 13:24:33 följande:

Hej! Jag har son på 15 månad. Tog graviditetstest idag, är jag verkligen gravid?????

Grattis <3
  • hggeli
    KarinIngrid skrev 2017-07-10 16:50:19 följande:

Usch! idag har jag sååå ont i magen!! Det känns som riktig rejäl mensvärk!!

v 7 nu. Blir jätteorolig.

Det är vanligt tror ej det är nån fara har haft så också. Molvärk då det växer. Men klart du kan alltid åka kolla så allt är bra om du är för orolig.
  • hggeli
    LP0 skrev 2017-07-10 17:32:30 följande:

Ja verkligen! Sambon kommer snart upp på ovanvåningen och ska få presenten. SÅ NERVÖS HAHA

Hihi han kommer bli sååå glad :D

Jag är så himla uppspelt idag kan typ inte fokusera på nått annat än att vi faktiskt är gravida.
  • hggeli
    Linkaa skrev 2017-07-10 14:23:22 följande:

Jag hoppas att man inte ska börja om att snusa men man vågar inte lova något men under graviditet och amning så lär det nog gå hur bra som helst att hålla sig:)

Vi har berättat för mina föräldrar och min bästa kompis, men kan nog vaara så att det inte går hålla hemligt så länge till då vi ska iväg på husvagnssemester med hela vårat kompisgäng och de lär märka DIREKT att jag inte dricker... älskar öl och ska dricka alkoholfritt men de lär nog endå förstå.. kommer vara i vecka 8 isånnafall ifall de förstår...

Precis samma här. I framtiden vet man aldrig men har ju hållt mig 1.5 år nu så under graviditeten och amning bör det gå lätt för.mig. ( :

Nej precis jag förstår. Vi också ska upp o h träffa familjen och kanske måste säga om jag mår illa och inte orkar göra nått liksom . Förklara varför :D
  • hggeli
    Linkaa skrev 2017-07-10 19:49:58 följande:

Ja då kanske man måste berätta men mest troligt förstår nog ens omgivning ifall man mår illa och sover hela tiden ;)

man önskar bara att man inte va så orolig för MF, men jag tror nog att hela våran kompis krets skulle veta ifall jag fick ett mf så då kanske det gör mindre ifall de vet att man är gravid också... känns som en sån stress att försöka dölja och hålla hemligt :) framtiden får utvisa om det blir att berätta eller inte

Japp så.känner jag lite också. Eftersom jag varit med om traumatiskt t.ex. att föda för.tidigt i vecka 21 ville jag berätta lite innan till.min familj mamma och mormor kanske även till.några vänner för händer nått så behöver jag ju kanske stöd. Mf är traumatiskt speciellt när vi väntat så länge. Så.kanske också berättar till några till . Tror inte jag kommer kunna hålla mig :D men kommer nog vänta otroligt länge innan jag lägger ut på ex. Facebook eftersom.det var så smärtsamt sist i vecka 21 behöva förklara till alla vad som.hänt. väntar nog så officiellt till vecka 30 kanske. Fast vi får se.

:D åh vad jag önskar det ska gå bra hela vägen nu!!

Är så lycklig det visade positivt idag!
  • hggeli

Guuud vad jag har ömma bröst. Nån som har det ?? Bra jag snuddar i dem så gör det ont. Nästan jobbigt när jag rör mig.

:)

• hggeli
    LP0 skrev 2017-07-11 05:23:52 följande:
    Jag har haft ömma bröst sen några dagar efter ÄL. Mest ont i högra! Kan knappt röra bröstvårtan haha..
    För mig är det mer inne i brösten ajajaj är det som är konstigt för läste att bröstvårtorna kan bli ömma. Känns som träningsvärk eller nått haha vet inte hur jag ska beskriva det. Kommer inte ihåg att jag hade såhär ont min förra graviditet. Men alla grav är ju olika =) kan knappt röra mig klä på och av mig , eller typ springa utan att jag får ooont. Sen kan jag inte låta bli att känna då det gör ont hahaha. Typ som när man har öroninflammation och det gör ont när man trycker på örat , och då trycker hela tiden bara för att.Gör ni så??? hahaha så dumt!!! :D
  • hggeli
    Linkaa skrev 2017-07-10 23:15:14 följande:
    oj nej va tråkigt! Då håller vi tummar och tår att det vill stanna och gå bra denna gången! Detta är ju första gången jag ens är gravid och tror nog jag har gått in med inställningen att det värsta kommer hända när man egentligen bara borde njuta och vara lycklig över att man ens kan bli gravid jag har då inte ens Facebook men väldigt prat glada vänner så när det kommer ut så vet nog hela världen
    Det kommer säääkert gå bra :D i de allra flesta fall så gör det ju det. Vi är lite rädda men försöker samtidigt tänka att det ofta inte händer igen det vi varit med om för de har ju ej hittat nått fel utan det var antagligen en infektion.
    Det händer 1 på 1000. Har ingen i min bekantskapskrets som råkat ut för nått sånt. Så det är väldigt ovanligt . 
    Tidiga missfall är ju lite vanligare, men som du säger. Ingen ide oroa sig. Är bättre att försöka tänka att vi är gravida och vara glad, såklart kan ju saker hända, men då får man ta det då tycker jag. Inte förvänta sig det. =) men det är svårt att inte tänka alls. lite gör man nog det. ja jag är nog rätt rädd emellanåt fast samtidigt som jag också är jäkligt glad. och jag hoppas och tror nog ändå det ska gå vägen nu och gör det inte det så precis som du säger, vi kan ju bli gravida. Då försöker vi bara igen ju :D
  • hggeli
    soffe skrev 2017-07-10 23:36:55 följande:
    Vi berättade för min killes syskon ikväll, låtsades ta ett kort men filmade och sa "säg marsbebis" istället :) väldigt kul!
    hehe vad kul. vi ska nog också göra nått kul för att berätta sen.  om vi inte måste säga innan då vi ska upp och hälsa på familj =) beror på hur jag mår däruppe om vi ska säga nått. om jag måste ligga i sängen och kräkas typ hela/halva dagarna då måste vi nog berätta.
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?