Inlägg från: efterfest |Visa alla inlägg
  • efterfest

Bf mars 2018 följas åt?

Idag har vi vart på privat ultraljud. Allt såg bra ut och alla organ hade utvecklats som normalt. Han kunde även se att det är en liten POJKE vi väntar! Såå fantastiskt! Nu börjar det bli mer verkligt. Magen är stor & svullen och många på jobbet vet om det. Har BF 7 mars :)

• efterfest
    Linkaa skrev 2017-10-03 12:30:33 följande:

Någon här som funderat på vagn än? :) vi va och kikade igår men det är ju en hel djungel att hitta vagn.. det enda vi är klara med är att det blir en Emmaljunga :) nån som har tankar och idéer? :)

Vi har börjat fundera och nästintill bestämt oss, det blir en Emmaljunga nxt60 för vår del. Vi har hundbur i bilen och den vagnen var smidig och lätt att fälla ihop :)

I tillägg så var vi på RUL idag, allt såg fint ut och bebisen verkade nöjd och glad, så det börjar bli mer allvar nu! Så kul!
  • efterfest
    PuLoha skrev 2017-12-02 11:59:35 följande:

Ni som har/ tänker köpa åkpåse är det tjocka vinteråkpåse då eller?

Jag har BF 4 mars och den åkpåsen vi har köpt är en vinterpåse :) Sen får vi tänka om till sommaren kanske :)
  • efterfest
    Starlights skrev 2018-01-18 16:51:12 följande:

Vi har också "boat" massor, hehe. Har säng, skötbord, vagn och allt sånt "stort" klart. Det vi inte hunnit fixa än är badbalja, skötväska och typ blöjor, duscholja och sånt. 

Var också på besök hos bm idag. Är i vecka 31+2, och min bebis har inte vänt sig än. Kände ni när de vände på sig i magen? Ni som varit gravida tidigare, minns ni vilken vecka era första vände sig? Än finns ju tid kvar, men jag vill verkligen inte på något vändningsförsök, hört att det är sjukt obehagligt och ofta vänder de ändå tillbaka sig.. :/  

Vi har också boat en del, ska bara hämta vagn nästa vecka och handla en del apoteksvaror så är vi så gott som klara!

Min bebis ligger fortfarande i säte, rörlig och har alltså inte vänt sig än. Jag är i v 33+5, och min läkare sa att har han inte vänt sig inom två veckor så blir jag möjligtvis sänd på vändningsförsök. Jag har också hört att det inte är speciellt skönt, och att det kan bli stressigt för barnet, så hoppas innerligt att han vänder på sig före det!
  • efterfest
    KarinIngrid skrev 2018-01-21 11:14:04 följande:

Har ni bestämt namn än??

Vi har bestämt förnamn, ett dubbelnamn. Svårare med efternamn, sambon vill ha sitt medans jag vill ha mitt då det är betydligt ovanligare. Känns inte topp att ta dubbelt efternamn heller med tanke på redan dubbelt förnamn. Det blir väl jag som till sist får ge mig.. känns så..
  • efterfest
    KarinIngrid skrev 2018-01-21 11:33:48 följande:

[quote=78388373][quote-nick]efterfest skrev 2018-01-21 11:26:01 följande:[/quote-nick]Vi har bestämt förnamn, ett dubbelnamn. Svårare med efternamn, sambon vill ha sitt medans jag vill ha mitt då det är betydligt ovanligare. Känns inte topp att ta dubbelt efternamn heller med tanke på redan dubbelt förnamn. Det blir väl jag som till sist får ge mig.. känns så..[/

Vad kul med dubbelnamn. Inte så vanligt!

Vill du avslöja vilket?

Trist att inte vara överens om efternamnet.

Väntar nog helst lite med att avslöja det, måste se så att det passar honom när han väl är ute ;) Vi bor i Norge och här är inte dubbelnamn allt för ovanliga.. hehe:)

Ja det med efternamnet är trist.. så tråkigt att ev ?ge upp? mitt, men får tänka att det bara är ett namn :)

Har ni kommit på namn?:)
  • efterfest
    KarinIngrid skrev 2018-01-21 11:52:38 följande:

Vi har Ingrid eller Louise på en flicka

Ludvig eller Adrian på en pojke. Kanske Erik.

Men vi får väl se :)

Spännande!

Ja det är fina klassiska namn :) Tummen upp!
  • efterfest

Hmm dessa gravidplågor. Har varit hos naprapat precis och tryckt ut en låsning i ryggen.. ajaj har haft ont i flera dagar. Beror på felbelastning under graviditeten!

Våran bebis har inte lagt sig med huvudet ner ännu, han ligger rörlig i säte fortfarande. Är i v 34+1. Har han inte lagt sig tillrätta nästa vecka så blir vi ev sända till vändningsförsök. Suck!! Är som sagt i början på v 35 och gått upp 9kg (kanske lite mer nu..) :)

• efterfest

Idag har vi hämtat våran vagn, åååh Gud den är så fin!! Plötsligt är allt mer verkligt. Tänk att våran bebis ska ligga där i! 39 dagar till BF.. och OM vi räknar ner... japp ;)

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?