Bf mars 2018 följas åt?
Någon som jobbar ständig natt nu under graviditeten? Hur tycker ni att det fungerar?
Någon som jobbar ständig natt nu under graviditeten? Hur tycker ni att det fungerar?
Har någon av er fått mage ännu? Jag är i vecka 14 nu..
Oj, går in i vecka 14 i morgon.. Var helt säker på att det var vecka 13.. Tiden har börjat gå rätt fort nu!
Någon mer än jag som fått börja med järntillskott? Tar dubbla tabletter nu för att bygga upp nivåerna i kroppen.. Strular lite med magen, men annars känns det bra. Ska ju hjälpa mot tröttheten också eftersom jag hade järnbrist tidigare.
Nu vet vi att det är en lillebror i magen! Plötsligt känns det mer verkligt. Åh vad jag längtar och hoppas.
Det märkligaste är, jag som har vart/är så förlossningsrädd börjar längta och känna mig nyfiken på förlossningen!
Någon här som funderat på vagn än? :) vi va och kikade igår men det är ju en hel djungel att hitta vagn.. det enda vi är klara med är att det blir en Emmaljunga :) nån som har tankar och idéer? :)
Hur går det för er?
Jag är vecka 23 nu och så grym foglossning.
Fått kryckor!!
Känns otroligt tråkigt att vara så orörlig redan. Är ju lång tid kvar!
Men bebisen mår bra och det är ju viktigast!
Vad härligt det låter!
Förutom foglossning så känner jag mig pigg o frisk i övrigt!
Storebror 2,5 år börjar mer och mer prata om bebisen i magen och kommer med fina förslag vad bebisen ska heta ;)
Babba
Diddi
Eller Mango
Är favoriterna nu :)
Jag är Så tråkig mamma så faller inte för nåt av förslagen :)
Haha ja då skulle sonen bli nöjd allafall :)
Personligen fnular jag på:
Adrian eller Erik om det blir en pojke.
Ingrid eller Louise om det blir en flicka
Men mannen har en hel drös andra förslag så vi får väl se vad det blir :)
Har ni funderat på namn?
Gud var med om en skitläskig grej i morse.
23+0 idag o första barnet så jag vet ju inget om hur saker "ska" kännas. Satt och åt frukost o fick smygande skitont i magen som kom och gick i intervaller. Låg typ på badrumsgolvet och grät till slut??
Cervix sacral och sluten (svårt att komma åt mu för tiden!) och livmodern kändes mjuk. Så jag försökte avvakta hemma.
Lättade till slut efter typ 90 minuter och en nummer två. Sen mått bra hela dagen o bebis har sparkat på som valigt. Så jäkligt läskigt! Nog för att fis på tvären kan göra ont men det här var något i hästväg...
Någon som upplevt något liknande?
Är i vecka 24, inte haft liknande känslor tidigare på senare tid. Men i början, strax innan v 20 kunde jag få fruktansvärt ont.
Men upplever att jag blivit trögare i magen och att det då kan göra ont om jag inte lyckas gå på toa. Det blir liksom för mycket saker i tarmar och med bebis och allt...