Inlägg från: hggeli |Visa alla inlägg
  • hggeli

Bf mars 2018 följas åt?

Dropdeadgorgeous skrev 2017-07-27 22:33:31 följande:

Hade du några andra symptom under graviditeterna? :)

Hur gjorde du för att stilla din oro om allt står rätt till eller inte?

Gravid med mitt första v.8+2 och inge illamående alls...hade migrän för någon dag sen thats it. Halsbränna ibland men det är kopplat till va ja äter.

Gud vilken lyx. De som inte blir illamående har tur. Det är ett h**vete. Mår.illa och kräks nästan värre än förra graviditeten.

Halsbränna fick jag också sist.är av hormoner har jag läst :) har inte känt av det än.

Grattis till.första barnet.!
  • hggeli
    PuLoha skrev 2017-07-28 08:42:24 följande:

Nu har jag börjar blöda färskt blod!! :( vad gör man nu? Ringer man gyn eller bara låter det vara? :(

Behöver inte vara någon fara men om jag var du skulle jag åka till kvinnokliniken och göra ett tidigt ultraljud så att du kan få veta om allt är bra. kam <3 lycka till!
  • hggeli
    Stellan11 skrev 2017-07-28 09:01:07 följande:
    Vaknar vid 6 på mornarna av illamående och måste genast upp och spy! Mår illa hela förmiddagarna till lunch. Efter lunch tar halsbrännan from hell över! :s
    samma som mig. men utan halsbränna den kanske kommer. men sen kommer mitt illamående tillbaks på eftermiddagen/kvällen igen och så mår jag skiiitdåligt! :( jag som längtade att må  illa för att känna jag var gravid men nu längtar jag ur det! hade nästan glömt hur otroligt hemskt det är!
  • hggeli
    Stellan11 skrev 2017-07-28 07:44:21 följande:

Vul igår och allting såg bra ut, hjärtat pickade på med bra kraft o veckorna stämde överens V6+6 idag :) dock finns ju inga garantier ändå men känns skönt att ha sett att hjärtat hoppat igång iaf. Försöka ringa bm om någon vecka för inskrivningssamtal, dock är vi utomlands v 11-13 nu så får bli efter de :)

Åh vad härligt! Grattis till det. Så himla skönt att få veta att allt är normalt =) jag längtar så till vårt tidiga ultraljud. Vi ska göra det 17 augusti så känns lite som en evighet. Hade fått göra det tidigare om vi inte vore på semester. Men men den som väntar på nått gott....jag hoppas så att allt ser bra ut för oss med.
    Jätteglad att det såg bra ut för dig! :D :D
  • hggeli
    IamtheRose skrev 2017-07-29 09:23:29 följande:

Många som mår dåligt ser jag men vissa som jag som inte har några direkta symptom. Visst är jag vansinnigt trött och matt men inget illamående öht. Känner mig dock helt lugn i detta då jag inte någonsin mått illa som gravid och har 2 friska barn :).

Lyx lyx alla ni som inte mår illa. Har börjat även denna morgon med attt kräkas typ 10 ggr. Alldeles skakis och helt slut ska försöka få i mig frukost som smakar blä. Sen är det småillamående genom dagen och tar vid i styrka igen vid 17-18 tiden. 
    Igår fick jag springa från matbordet med gäster och kräkas. Haha fick säga att jag var gravid sen. Kändes kul ha matbjudning och kräkas högt i toaletten bredvid. Men så är det när man är illamående och gravid. Orkar inte göra någonting. Min make ska hälsa på vänner nu på förmiddagen då vi är på semester men jag har fått ställa in alla mina planer förutom att träffa familj.. Jag orkar inte.

Jag mår mycket mer illa än förra graviditeten . Verkar som jag spyr varje dag nu medan jag bara kom ihåg att jag spydde ca 3-4 ggr totalt förra graviditeten. Så teorin om att det blir bättre graviditet efter graviditet som min vän hörde från en läkare stämmer inte.

Jaja jag försöker va glad att jag är gravid. Som vi längtat och försökt länge för att komma hit =) jag hoppas illamåendet lättar om några veckor så jag kan njuta fullt ut och få tillbaks mitt liv!
  • hggeli
    Lykkeliv skrev 2017-07-28 21:55:45 följande:
    Jag mår helt ok. Nästan för bra och blir orolig för det istället :-/ Aldrig är man nöjd Hahaha Har iaf varit gravid längre den här gången än sist!!
    hhehe så är det =) men du är ju rätt långt fram också, de såkallade spökveckorna snart? 
  • hggeli
    MistyM skrev 2017-07-28 19:39:30 följande:

Ser att det är fler som mår dåligt nu, era stackare.
    Jag mår så illa att jag har starka magsmärtor hela tiden, tror det är magkatarr också. Vill bara skrika när det gör ont. Kan äta 1 tugga mat sen känns magen full och gör ont. 

Men oj huga :( du borde kanske kolla upp det om det finns nån hjälp att få?? kan det va typ samma som ger halsbränna. det vet jag att hormonerna kan göra de kan ju också få en att känna sig uppsvullen.
  • hggeli
    Stellan11 skrev 2017-07-28 16:21:11 följande:

Mått illa exakt hela dagen idag, inte hjälpt å ätit snarare blivit värre! Å vi ska till svärmors stuga idag för att ha 60-års fest imorgon, känner mig inte nå pepp! Stått och lagat mat hela dagen idag inför detta, precis vad man behövde med illamåendet :s

i know the feeling! skönt veta att det är andra än jag som har det så. fyfabian så tungt det är. saknar mitt gamla jag som orkar och mår bra och dessutom blir jag som lite småirriterad då jag mår så dåligt hela tiden.
    försöker glädjas över graviditeten, och det gör jag. men det ÄR jobbigt att må illa!
  • hggeli
    CNS skrev 2017-07-28 08:40:00 följande:

Hejsan på er! Jag plussade för snart en vecka sedan. Är 5+2 nu och beräknad 28/3. Vi har försökt i typ 20 månader så detta knyta är så efterlängtat och jag hoppas verklige att den vill stanna! Hartyp inga symptom mer än litevärk i magen tisigare i veckan och lite ömma bröst.

Angående FB grupen. Är det två som är hemliga alltså fulla? Hur är det med den 3e är den hemlig också och kan någon kanake bjuda in mig till den. Vore super snällt! ?

Grattis och välkommen :D
  • hggeli
    KarinIngrid skrev 2017-07-28 13:08:24 följande:

Pratat med bm
    Lergigan Comp utskrivet.
    Om det inte hjälper så jag får behålla vätska imorgon order om att åka in för dropp..

Inte fått behålla mat på tre dagar o inte vätska sen igår..
    Yrslig och matt så jag inte kan stå på benen
    Fy fasen att man ska behöva må såhär :(
    Håll tummarna att det hjälper nu. Har precis tagit första pillret.

åh uscha du har det ännu värre än jag låter det som ! stackare! många hjälps av lergigan comp. man kan också kombinera det med primperan om inte bara lergigan skulle hjälpa. och i värsta fall finns det ännu starkare saker att ta till. min bekanta som inte fick behålla nått i princip hela graviditeten fick läggas in och få dropp flera ggr. Hon fick nått riktigt starkt mot illamående som de bara ger i nödfall. men är ovanligt man mår illa så länge.
    de flesta mår mkt bättre efter vecka 12, så några veckor kvar =) så tänker jag. bara härda ut. men det är heeeeeeeemskt med konstant illamående och kräkningar! stor kram och tveka inte att kräva hjälp <3 dropp och vätska är livsviktigt om du kräks upp vätska t.om.
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?