IamtheRose skrev 2017-07-29 09:23:29 följande:
Många som mår dåligt ser jag men vissa som jag som inte har några direkta symptom. Visst är jag vansinnigt trött och matt men inget illamående öht. Känner mig dock helt lugn i detta då jag inte någonsin mått illa som gravid och har 2 friska barn :).
Lyx lyx alla ni som inte mår illa. Har börjat även denna morgon med attt kräkas typ 10 ggr. Alldeles skakis och helt slut ska försöka få i mig frukost som smakar blä. Sen är det småillamående genom dagen och tar vid i styrka igen vid 17-18 tiden.
Igår fick jag springa från matbordet med gäster och kräkas. Haha fick säga att jag var gravid sen. Kändes kul ha matbjudning och kräkas högt i toaletten bredvid. Men så är det när man är illamående och gravid. Orkar inte göra någonting. Min make ska hälsa på vänner nu på förmiddagen då vi är på semester men jag har fått ställa in alla mina planer förutom att träffa familj.. Jag orkar inte.
Jag mår mycket mer illa än förra graviditeten . Verkar som jag spyr varje dag nu medan jag bara kom ihåg att jag spydde ca 3-4 ggr totalt förra graviditeten. Så teorin om att det blir bättre graviditet efter graviditet som min vän hörde från en läkare stämmer inte.
Jaja jag försöker va glad att jag är gravid. Som vi längtat och försökt länge för att komma hit =) jag hoppas illamåendet lättar om några veckor så jag kan njuta fullt ut och få tillbaks mitt liv!