Inlägg från: hggeli |Visa alla inlägg
  • hggeli

Bf mars 2018 följas åt?

Zora skrev 2017-07-23 10:00:30 följande:
    Det ser inte svagare ut.

Ingen idé att fortsätta testa när man väl fått positivt tycker jag. Det säger ingenting om det kommer bli MF/MA eller gå bra.

Senast när jag fick MA i v.8 (avstannat i v.5-6) tog jag ett test tre dagar efter jag började få bruna flytningar, samma dag som det började blöda mer och det visade 3+ . Testerna började inte bli svagare förrän EFTER allt kommit ut.

Vet att det är svårt att låta bli att testa och analysera, men slösa inga fler tester tjejer! Ni är gravida!!!
    jag håller med, nångång kan man testa tycker jag, men om det börjar oroa mer än betrygga då ska man lägga ned. och det kan ju variera lite beroende på hur koncentrerad urinen är =)
  • hggeli
    regndroppe skrev 2017-07-23 09:26:35 följande:

Nu är jag rädd. Tog ett nytt gravtest nyss och jag tycker att det set svagare ut än det jag gjorde den 18 juli :( Det översta av dessa tog jag den 18e, det nedersta idag.

så vart det för mig med, typ 2 dagars mellanrum äl +16 till äl+18 som var lite svagare dock vet jag att jag hade mer utspädd urin. jag bestämde mig sen att ej testa mer eftersom teststreck var lika mörkt som kontrollstreck ca och kanske billiga tester inte blir mörkare eller åtminstone när det är så mkt hormoner kanske det visar ungefär samma och jag vill inte oroa mig. händer nått så händer nått även om jag inte testar. ska ta ett cb digital imorrn vecka 5+4 är jag i då och hoppas det visar 3+. jag har fått 1-2 på äl + 11 och 2-3 veckor på äl+16. jag tänker att de där billiga testerna kanske varierar lite hur de visar? för ibland blir strecken lite liksom brutna eller snarare flammiga medan ett annat kan bli mörkare, även kontrollstrecken så jag tänker att man ska nog inte testa för mkt, kan bara göra en osäker. jag får mörka tydliga streck och det har ju du också fått så min rekommendation är testa inte för mkt då blir du bara osäker. det varierar ju mkt med styrkan på urin också, dvs hur mycket man druckigt och när man kissat senast.

kram men jag vet precis hur du känner. jag blev också orolig då det var snäppet ljusare två dar senare men som sagt två dar senare igen var det lika mörkt och lite mörkare kanske än 4 dar innan, så det kan variera lite beroende på olika faktorer. jag tror inte det är nån fara. 
  • hggeli
    Lullabay skrev 2017-07-23 10:42:34 följande:

Detta är ju min tredje graviditet och jag har aldrig tidigare fortsatt tagit tester.

Dock efter att jag började blöda i måndags tog jag ett test, för att kunna jämföra senare med om det blir svagare. Testet i måndags var lika starkt som kontrolltestet. Tog ett nytt igår då för att jämföra och det ser fortfarande likadant ut...till och med lite så att teststrecket nästan var starkare än kontrollstrecket igår så. Nu ska jag inte testa mer.

Detta gjorde jag dock enbart på grund av blödningen.

Känner mig lugnare nu :)

det låter sunt och bra tycker jag. att testa bara för att få ett svarom man har blödningar eller om man varit med om tidigt/tidiga mf så tycker jag man kan testa någongång för att känna sig tryggare. men det skall vara konstruktivt inte destruktivt, dvs testar man hela tiden så tror jag man kan oroa upp sig själv för det kan ju variera aningen beroende på tester och även koncentration av urin. jag testade lite i början för att se att det steg första dagarna efter bim och när strecket var lika starkt som kontrollstreck har jag slutat. det blir bara oroligt att testa efter det för det verkar inte stiga så mkt mer lika snabbt och tydligt. jag har också tagit 2 cb digital på äl + 11 och äl +16 som visat 1-2 veckor occh 2-3 veckor. har inte testat på nästan en vecka nu och ska bara testa en gång till med cb digital för att hoppas på att få 3+ veckor. sen är det färdigtestat för min del. känner ändå att det jag gjort varit konstruktivt det har fått mig otroligt mycket tryggare även om det såklart aldrig är nån garanti =) man kan säkert få missfall ändå, men om det hjälper en blivande mamma bli tryggare så är det ju positivt. dock tycker jag man skall sluta testa genast om man blir mer orolig av det! 

och vad skönt du fick ett betryggande resultat. <3 kram
  • hggeli

Sista testet jag tar. Har inte testat på en vecka heller och fick 1-2 veckor äl +16. Idag är det äl +25 eller 5+4 :)

Yess så glad. Vågade ej testa innan för att se om jag fått det. Men nu ska jag bara ha tillit och hoppas allt är som det ska :)

Kram alla

• hggeli
    MistyM skrev 2017-07-23 17:36:33 följande:

V.5+3 här. Ser att en del av er har illamående. Jag har mått dåligt sedan igår morse när jag vaknade, det har varit de 2 längsta dagarna i mitt liv känns det som. Fokuserar hela tiden för att inte behöva spy, direkt när jag vaknar springer jag ut i köket och gör 1dl havregrynsgröt o äter snabbt för att lindra. Känns som när man har influensa eller något. Illamående innan jag ätit, medan jag äter och efter jag ätit tills det är dags att sova.

Har börjat bannlysa massor av saker jag inte klarar av att äta och det bara byggs på, helt knäpp e jag! Maten jag lagade igår och gillade kan jag inte ens se idag.

Ser framemot när man kan gå ut med det här så det blir enklare med att omgivningen förstår hur det är med en. Ställer bara in allting just nu för jag är för trött. 

Japp sådär är.det att vara gravid. Alla får det inte men jag har fått det förr också. Och har start på det nu. Brukar gå upp och snabbt få i mig nått så jag ej kräks. För mig lindrar det ibland lite medan jag äter och precis ätit klart sen börjar det om ca 10 min efter. Dock är det relativt överkomligt ännu illamåendet ,om än påtagligt.

Jag började inte må illa i första graviditeten förrän i vecka 6+0 ca och nu är jag i 5+4. Så varierar lite. Får se om.det ökar. Puuh bra med att veta det stiger hormoner men jobbigt med illamående!
  • hggeli
    Hejsanhoppsan90 skrev 2017-07-23 22:10:25 följande:

Hej. Någon som vet hur det fungerar med ultraljud i skåne? Får man be om ett tidigt för att "man vill"? Sen betala för ett till senare eller hur fungerar det? Jag vill bara veta att allt är okej och sluta vara nojjig.

Vi får tidigt ultraljud och fick det första graviditeten innan vi hade varit med om.nått alls. For till kvinnokliniken akuten. Iofs hade jag en polyp och trodde inte jag var gravid. Men då de såg jag var gravid så gjorde de UL. Sen var jag orolig pga blödning vecka 9 och då fick jag nytt UL. Så är du orolig kanske du kan åka in och ta ett akut. Eller så frågar du din bm om hon inte kan hjälpadig. Vi bokade in tidigt med vår i Malmö. Dock så bor vi själva i lund. Förra gången gjorde vi tidigt UL i lund. Nu blir det i Malmö.

Lycka till kram :)
  • hggeli
    MistyM skrev 2017-07-24 11:54:07 följande:

Jag har försökt söka hjälp idag, men de bad mig ta receptfritt först (postafen). Jag mår så jävla dåligt, har brutit ihop lite. Jag ligger i fosterställning dygnet runt och kan inte längre äta något som smakar något. Får jätteont i magen efter jag ätit också. Som knivar. 

Usch så himla jobbigt. Om du inte får i dig nått alls kan man behöva lägga in sig och få dropp.

Jag fick lergigan och tyckte det hjälpte lite förra graviditeten. Litegrann iaf. Kanske kan va nått? Tror det är de och prostafen man kan få.

Har aldrig provat prostafen men tycker lergigan helt klart gav lite hjälp. Före var det olidligt med lergigan var det bara lite jobbigt. Kram <3
  • hggeli
    Gluttan1981 skrev 2017-07-24 13:19:49 följande:

Då kan jag meddela att vi fortfarande är gravida!! Det var ingen ofostrig graviditet!! Idag fick vi se ett foster med starkt tickande hjärta. Är i CHOCK!! Men SÅ glad Var så inställd på att kräva en skrapning den här veckan.. Blev flyttad tre dagar bakåt. V 8 (7+4) bf 7/4 enligt vul. V9 (8+0) bf 4/3 enligt mina beräkningar. Kommer boka in ytterligare ett ultraljud vid 12 fulla veckor. Ser allt okej ut då blir det inskrivning hos BM. Efter det går jag gärna med i någon aktuell fbgrupp Vilken bäst dag det här blev <3

Men gud så fantastiskt. Stort grattis. Vilken glädje nyhet. Kraaam <3 :D så glad för er skull!
  • hggeli
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-07-24 12:29:38 följande:

Hur har era illamåenden sett ut? Inte mått dåligt alls (v.7+6) förrän idag, men osäker om det är graviditeten eller något annat tokigt på gång. Vaknade imorse alldeles svettig o illamående. Kan äta o behålla allt men har nästan som migrän känningar o illamående hela tin. Hir ser det ut för er? Trodde verkligen att ja skulle spy imorse kommer som i vågor.

Är säkert graviditeten. En vanlig tid för det att komma. Kan komma tidigare eller senare. Olika för olika personer och även för samma personer med olika graviditeter :)

Är i vågor för.mig.med. har varit rätt lindrigt hittills med nån våg som varit lite halvjobbig. Igår.mådde jag rätt illa.men idag känns det lite bättre. Hmm. Försöker äta regelbundet det lättar tycker jag. Men är bara i 5+4 så kan säkert bli värre. Men att det går i vågor är en bra beskrivning så har det varit när jag var gravid tidigare också :)
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?