Inlägg från: KarinIngrid |Visa alla inlägg
  • KarinIngrid

Bf mars 2018 följas åt?

faglin skrev 2018-02-02 01:32:36 följande:

Varför vill dom inte att du föder vaginalt pga foglossning?

Jag vill definitivt föda vaginalt!

Så länge inget konstigt inträffar.

Det är bara att eftersom jag knappt kan förflytta mig o inte sova o värken bara tilltar så anser min läkare att det sliter för mycket på min kropp om jag ska behöva gå full tid. Så om bebisen är redo i v 38 kommer jag få dropp som drar igång värkarna.

Mitt bäcken är så slitet nu så läkarn är orolig för att jag ska få bestående problem efter.

De sätter ju inte igång förlossningen om de inte anser det nödvändigt.

Skulle bebisen inte vara redo så blir jag sängliggandes sista veckorna.

Men eftersom jag är omföderska så brukar kroppen vara redo lite tidigare än för förstföderskor. Jag har ju redan nu massa hårda sammandragningar!
  • KarinIngrid
    Sara2017 skrev 2018-02-02 06:13:51 följande:

Åh! Vad skönt att höra att du fått till ett möte! Hoppas det går din väg! Jag klarar knappt av min foglossning så kan tänka mig att det måste bara fruktansvärt för dig!! :(

Håller tummarna för dig!! <3

Tack! Det känns skönt att ha möte inbokat med förlossningen. Sen får vi ju se vad undersökningarna visar. Men min barnmorska tror att jag kommer vara redo. Bebisen har sjunkit ner o huvudet ligger startklart.

Man vill inte gnälla egentligen för denna graviditet i sig är ett mirakel.

Men ja det är tufft. Har haft kryckor o konstant smärta sen oktober. Så jag hoppas få ett avslut snart.

Men självklart sätter de inte igång om inte bebisen är redo. Då får jag bita ihop o inta sängläge tills den är det.

Hur går det för dig?
  • KarinIngrid
    Sara2017 skrev 2018-02-02 06:15:53 följande:

Är det bara jag som tycker det är krångligt att fälla ihop vagnen? Vi har en Emmaljunga city cross. Men att få in den rätta tekniken känns nästan omöjligt, haha :) dagens i-landsproblem, att stå vid bilen och hålla på i en evighet med att få ihop vagnen :P

Oj det lät jobbigt! Jag tycker vår vagn är jättelätt att fälla ihop. Men vi hade samma med första barnet så jag har banan inne :)

Du får stå hemma i vardagsrummet och öva några gånger tills du känner dig bekväm. Så behöver ingen se kampen ute på parkeringen :)
  • KarinIngrid
    Sara2017 skrev 2018-02-02 09:29:16 följande:

Hahaha! Precis! Får öva hemma :) Du skulle sett när vi köpte vagnen :P vi har två små hundar så vi har bur till dem. När vi valde vagn tänkte vi att vi får lösa resten sen med logistiken. Men när vi stod på parkeringen, med både liggdel och sittdel. Tält och bur och allt annat skit som vi har när vi är ute och tävlar med hundarna. Och då samtidigt inte kunna fälla ihop vagnen... haha! :)

Ha ha jag ser det framför mig. Vilken cirkus :)
  • KarinIngrid
    efterfest skrev 2018-01-30 21:21:08 följande:

Absolut håller er uppdaterade :)

Hur gick det idag?
  • KarinIngrid
    efterfest skrev 2018-02-04 20:01:39 följande:

Jag har inte fått nån tid ännu, får förmodligen det den här veckan. Men går in i 37 idag (36+0), och han ligger fortfarande med huvudet upp. Känner tydliga sparkar långt ner..

Ah ok fick för mig du hade tid. Måste fattat fel.

Håller tummarna att det går bra!
  • KarinIngrid

Jag har molande värk ungefär som mensvärk och det strålar ut bak i ländryggen. Ilningar då och då mellan benen. Det har jag läst beror på att bebisens huvud är på väg ner i bäckenet!

Har mått jätteilla i natt. Inte kräkts men känts nära hela tiden. Så knappt sovit nåt

Kommer lite slem då o då.. så kanske på g snart.

Min första förlossning blev jag igångsatt för jag gick över tiden så jag vet ju inte riktigt hur det ?ska? börja naturligt.

• KarinIngrid
    Sara2017 skrev 2018-02-05 18:41:42 följande:

Haha! Ja, det är lite sjukt hur allt som annats är viktigt kan bli så oviktigt nu i väntans tider...

Man ska kanske ta och börja tvätta bäbiskläderna?

Mina är färdigtvättade sen ett par veckor. Tråkigt vara sjukskriven så piggat upp mig med att göra allt klart för bebisen!!??
  • KarinIngrid

Oj så mycket sammandragningar jag haft i natt!! Inte kunnat sova många minuter!!

V 37. Tänk om det är på gång att starta nu!

Fast har hört att man kan ha mycket sammandragningar flera veckor i förväg också. Men detta var verkligen intensivt!

• KarinIngrid
    Sofiiakarin skrev 2018-02-08 14:13:06 följande:

Alltså nu menar jag onda sammandragningar.. Förvärkar.. Ja ni förstår

:)

Jag är i 37. Går in i 38 på lördag.

Kraftiga sammandragningar. Inte jätteonda men de känns ju..
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?