• Lynxsa

Sista tre veckorna till bf - någon mer?

Lillan090815 skrev 2017-07-01 01:44:21 följande:

Klockan 00.05 föddes vår dotter . Vi mår toppen.

Grattis!!!
  • Lynxsa

Höggravid i högsommar värme. Ingen hit.

Det molar på men händer inte så mycket annat. Har ju två igångsättningar i bagaget så jag vet inte hur det startar naturligt. Hoppas det är ett bra tecken.

Fördriva tiden med en 3,5 och 1,5åring är inget problem. Men orken finns inte till så avancerade saker och tålamodet är mer eller mindre obefintlig. Var och bada idag så barnen var nöjda. Imorgon ska jag koka rabarbersaft.

Har något mål varje dag annars blir jag tokig.

• Lynxsa
    LeyasMamma skrev 2017-07-02 20:56:35 följande:

Jag har förstått de som att även om man blir igångsatt så är "principen" den samma som att de hoppar igång av sig självt för de mest, beroende på vilken typ av igångsättning man får såklart :)

Ballong båda gångerna tills öppen 4cm och den trillar ut. Sen ta hål på hinnorna och värkstimulerande dropp. Värkar börjar på en gång och blir onda fort. Barnen är födda 6 resp 3 h efter de tagit vattnet så det har gått rätt snabbt. Så molande värk känns inte igen.
  • Lynxsa
    10oktober skrev 2017-07-04 20:52:03 följande:

Imorgon är det bf för mig och jag har gått med vad jag tror är svaga värkar idag. Vaknade inatt av magknip, likadant imorse. Under dagen idag har jag varit så slö och magen känns som efter en magsjuka, fast utan magsjukan ;) ska till bm imorgon för kontroll, ska kolla med henne vad hon tror om inget mer har hänt innan dess!

Spännande! Hoppas det är nåt på G
  • Lynxsa

Hoppas det går bra med blindtarmen. Säg till bebisen att vänta nån dag.

Min mage har sjunkit ordentligt nu. Det tar sig...

• Lynxsa
    10oktober skrev 2017-07-08 01:26:33 följande:

Hej hopp! Ligger på BB med vår lille son som föddes i eftermiddags. Han hade såklart inte tid att vänta på att pappa skulle få återhämta sig ;) vattnet gick igårkväll utan egentliga värkar och idag på kontroll visade det sig att skruttungen vänt på sig och låg i säte! Antingen har han vänt på sig de senaste dagarna eller så har bm missat detta... eftersom det inte fanns mycket vatten kvar och värkarna inte börjat blev vi rekommenderade kejsarsnitt vilket vi valde. Så knappt tre timmar efteråt föddes vår underbare lille pojke. Vi mår bra men är lite mörbultade. Skulle tro att vi är avdelningens snackis med både mamma och pappa som är bukopeterade det senaste 1,5 dygnet ;)

Grattis!! Lite roligt är det allt med två opererade föräldrar!
  • Lynxsa
    sobrio88 skrev 2017-07-12 18:17:42 följande:

Nu är min Plutt här på bf +1. 14.05 föddes han, 30h efter första verk <3 4500 g och 54 cm i jämförelse med "storebrors" 2960 g och 49 cm ;)

Grattis!!
  • Lynxsa

Inget att rapportera härifrån. Sammandragningar och svårt att sova på nätterna. Är så trött.

Ska till bm imorgon, sista planerade besöket innan bf. 39+1 idag.

• Lynxsa

Öppen 1-2cm och ganska mjuk enligt bm men lång tapp. Bebisen är nedsjunken men inte fixerad vilket jag också misstänkte eftersom det sparkar överallt i magen...

Remiss skickad till obstetiken eller vad det nu heter för jag har så mycket ångest. Blev igångsatt tidigare med båda döttrarna pga av ångest. Vill så gärna att det ska starta naturligt.

Motion är det som brukar hålla ångesten nere men kroppen orkar inte ge det som huvudet behöver. Vill ha ut ungen så jag kan röra mig igen. Vill springa, behöver springa! Nåja, kan jag få gå på promenad med barnvagn så räcker det ett tag och sen brukar jag må väldigt bra när jag ammar.

• Lynxsa

Om det inte kommer någon bebis innan onsdag morgon så sätts jag igång då om det inte är fullt på förlossningen. Känns bra.

Mannen kräktes plötsligt igår och som på beställning kom det värkar som avtog under kvällen. Hade inte blivit förvånad om bebisen hade kommit igår...

Har mycket sammandragningar nu då de gjorde en hinnsvepning till idag. Öppen 2cm och tappen är inte lika lång som i torsdags. Alltid något

Bf imorgon.

• Lynxsa
    LeyasMamma skrev 2017-07-17 19:38:44 följande:

Skönt att ha ett datum att se fram emot om det inte kommit igång innan. Här bokades en överburenhetskontroll tills på söndag. Så om det inte hoppat igång tills dess så blir de igångsättning. Gjorde en hinnsvepning idag så hoppas den ska ge effekt, men känns inget än så länge. Får väl hjälpa till med en färdknäpp ikväll :D

Alltid skönt med ett datum men lite stressande också. Plötsligt är det mycket som ska göras innan vi kan föda barn. Städas och bäddas och sånt.

Min hinnsvepning verkar inte heller fungera. Fick med mig sömntablett från sjukhuset idag som jag ska ta imorgon. Tänk att få sova en hel natt!
  • Lynxsa

Min hela natts sömn blev vaken hela natten. De ringde igår från förlossningen precis när vi kom hem från lekparken och skulle vila middag och sa att vi kunde komma in nu på en gång.

Sagt och gjort. Mot förlossningen. Väl på plats blev jag undersökt och det beslutade om att sätta en ballong. Sen blev alla bm upptagna med förlössning så vi blev utskickade på middags dejt. Gick på restaurang vilket var trevligt men otippat.

Satte ballong vid 22 ute 30 min senare.

Vattnet togs 23.05 och då kom det fina värkar av sig själv. Fick ändå dropp vid 23.30 lägsta dosen. 00.00börjar med lustgas. 0045 dottern född. 3 krystvärkar. 1 stygn.

Ond men effektiv förlossningen. Nu håller vi tummarna att hon inte blir gul!

• Lynxsa
    LeyasMamma skrev 2017-07-18 12:44:34 följande:

Nu va hon ute det lilla livet! Drog igång rejält inatt, inga direkta känningar förens vid 2, sen vid halv 7 va vi inne på förlossningen och då va jag öppen 6cm. Vid halv 10 va jag fullt öppen men lilla fröken hade inte roterat ner i beckenet, strax innan 10 kom första krystvärkarna och sen den andra sen va hon ute, gick lite väl fort men inga bristningar och jag kunde kissa! Klarade mig på enbart lustgas denna gången :D nu ska vi slappna av på BB i 2 dagar innan vi åker hem till storasyster igen :)

Stort grattis!!!!
  • Lynxsa
    narie24 skrev 2017-07-22 21:16:56 följande:

Grattis till en bra förlossning!

Varför skulle hon bli gul? Ligger inlagd med en gul femdagars nämligen...

Tack

AB0 immuninsering. Storasyster klarade sig, mellan syster fick sola i tre dygn och lilla syster verkar klara sig tack o lov
  • Lynxsa
    narie24 skrev 2017-07-23 09:12:32 följande:

Tre dygn?! Körde ni det non-stop? Båda mina tidigare barn har varit lite gula men klarat sig från behandling. Lillpluttan nu körde 12 timmar i går natt som inte hjälpte. Nu mitt i nästa 12 timmars. Beredd på dåliga resultat igen...

Svårt att få henne att vilja ligga i plastlådan, och ögonbindeln hatar hon. Så det blir många avbrott. Ammar ju ofta också. Så svårt att få ihop timmarna.

Hon fick ligga på en billiblanket så hon fick sol både under de ifrån och från vanliga sollampan uppifrån. När jag amma hade vi billiblanket på, så mer eller mindre sol konstant i tre dygn.

Inte roligt med alla provtagningar och väntar på provsvar. Glad att slippa det
Svar på tråden Sista tre veckorna till bf - någon mer?