Inlägg från: FannyFelicia |Visa alla inlägg
  • FannyFelicia

Sista tre veckorna till bf - någon mer?

Bf 19 juli här, andra barnet. Har följt tråden via appen så ville hoppa in och följas åt nu i slutet!

Storasyster är drygt 3.5 år, hon föddes 42+2 efter igångsättning. En magisk upplevelse så jag är supertaggad att allt ska sätta igång nu snart. Min bm är så härlig och peppande. Hinnsveptes för knappt en vecka sen och imorgon är det dags igen. Håller tummarna det ska kicka igång då det var mjukt, riktat framåt och öppet ett par cm och allt det nu ska vara. Haha

Men vet av erfarenhet det kan vara låååång väntan kvar. Sista veckan förra ggn fick jag högt blodtryck så önskar jag slipper oro för det.

• FannyFelicia

Haha ja vi håller ut! Minns jag var då orolig för allt på slutet förra ggn så kanske därför förlossningen kändes som en befrielse och gick bra.

Nej det var hon (bm ) som föreslog. Hon går i pension i september och verkar väldigt engagerad generellt, kanske inte riskerar att bli av med jobbet direkt hehe. Jag tackade helt enkelt inte nej när hon erbjöd. Kanske pga jag gick högt blodtryck och tillväxtkurvan planade ut sista två veckorna förra ggn?

Och att bebben vände sig till säte v 38 denna ggn... Tror iofs inte det är nån risk det händer igen då hen ligger fixerad nu. Kan snarare tänka nu det var konstigt jag inte erbjöds det förra ggn. Visste inte ens vad det var då.

Ja men härligt. Nedräkningen kan börja och sätter det igång innan så är det en bonus. Lycka till själv idag! ????

• FannyFelicia

Haha va? Ja det vill man ju gärna veta. Inte direkt det man förväntar sig.

Nej den där tappen är 3-4 cm förklarade hon. Har typ 1 cm kvar av den. Öppen 3-4. Men nä inte kännt nåt särskilt efteråt. Lite öm i hela området. Har en så rolig barnmorska "mjuk som smör" hahaha

Idag känns det däremot som magen tar i när jag går bara. Ska den sjunka mer kommer ungen få ta sig upp och ut. ????

Svar på tråden Sista tre veckorna till bf - någon mer?