regndroppe skrev 2017-06-10 23:05:24 följande:
Så kan det säkert vara. Tack för att du delar med dig av egna erfarenheter! När började du gilla bilen? Hur tog sig dina föräldrar "genom" den perioden?
Hur har du löst det med ditt barn? Åker ni bil ofta/ sällan? Funkar det med åksjuketabletter eller liknande för henne?
Mina föräldrar löste det genom att låta mig åka tåg med min farmor eller så fick jag skrika, jag mådde ju inte dåligt. Mitt rekord att skrika i bilen. Det löste sig när jag fick börja åka framåt, samma med vagnen, en framåtvänd vagn löste allt.
Vi åker bil extremt sällan (har inte ens satt på sommardäcken). Vi behöver inte till vardags, bor i Stockholms innerstad och åker mest kommunalt. När vi väl åker så förbereder vi med film och lite smått att äta och dricka. Plus en påse med handdukar och ombyte. Dottern gillar inte att åka bil men hon är mest rädd och protesterar inte som ditt barn. Vi har försökt lösa det genom att ta tåget men tyvärr spyr hon även på X2000, vilket är ännu jobbigare än i bilen eftersom man inte kan stanna och kliva av.
Jag hoppas det blir bättre när hon åker framåt men det är ju ett tag kvar tills dess.