regndroppe skrev 2017-06-10 22:44:54 följande:
Det är olika, oftast går det bra när vi väl kör, men processen för att vi väl ska komma iväg är jobbig. Och ibland blir han inte lugn alls, utan gråter och skriker tills vi stannar :( Det är bakåtvänd stol, maxi cosy tror jag den heter. På bussen sitter han själv på sätet bredvid mig, eller i mitt knä. Det går bra. Det är själva grejen att sitta fast som är jobbig...
Eftersom det oftast går bra när ni väl kommer iväg känns det ju spontant som att det är att sitta fast och kanske i kombination med att åka baklänges som är problemet. I de bakåtvända stolarna sitter man ju också rätt så inkappslad eller hur man ska uttrycka det, så då blir ju rörelsefriheten ännu mindre plus att man ser dåligt.
Vår son har börjat störa sig på det, blir 3 i augusti och krånglar sig titt som tätt ut med överkroppen ur bältet för att kunna luta sig fram och se bättre. Dock när han vid några tillfällen åket med mormor som har en framåtvänd bältesstol sitter han och är hur nöjd som helst.
Man vill ju såklart gärna följa rekommendationerna med att de ska åka bakåtvända så länge som möjligt så vi kommer inte byta stol på ett tag men vi har det heller inte så illa som ni har det.