• Snuttis2

Inget till ET

Håller tummarna för dig men hoppas att det är okej att jag ändå Är ärlig med sannolikhet till ett positivt resultat! Är själv ivf och gjort flera behandlingar så lite har jag lärt mig lite under åren.

Gällande odling finns ingen tydlig statistik men det hävdas att långtidsodling ca 5 dagar(till 100 cellig blastrocyt ) ger bättre resultat. Detta då det enbart är de starka som överlever så länge !

Har du tur klarar enbryot detta o det kan innebära god livskraft. Men då hon sa att det inte delat sig önskvärt redan från start är det kanske Tveksamt?

Alt är att sätta in det på dag 2 och hoppas att det är starkt och att din livmoder ger det rätt förutsättningar att växa vidare. Livmodern är ju egentligen en bättre miljö än ett lab!

Själv har jag faktiskt lyckats bättre på 2 dagars än 5 dagars så man vet ju aldrig : )

Sen undrar jag om läkarna pratat något generellt med dig om önskat behandlingsresultat avseende kroppens möjlighet att producera äggblåsor - ägg? Önskvärt antal ägg brukar vara ca 8-12 st! Det är inte rek att fullfölja behandlingsomgången om man har färre blåsor än 5-6!

Du kanske hade många blåsor men få ägg?

vill bara förvarna lite gällande detta då det statistiskt sett brukar betyda begränsade äggreserv ! Jag vet - jag är själv drabbad av det.

Om du gör landstings finansierad ivf så räknas försöken först när plock gjorts så om du startar en behandling o få en begränsad tillväxt på äggblåsorna så kan det ibland vara bättre att avBryta och börja om med nya läkemedel alternativt diskutera andra alternativ som donation! (Då kan kvarvarande försök ingå i donationen )

Men jag önskar dig stort lycka till och håller tummarna att det går bra! Det krävs bara ett lyckosamt ägg : )

• Snuttis2

Såg ditt tillägg!

Har gjort tre ivf omgångar , alla långt protokoll!

De första två på menopur då min äggreserv är lite i gränslandet !

Första omgången var på låg dos och jag hade kanske ca 14 äggblåsor som blev ca 10 ägg, 8 befruktade och en färsk insättning och två till frysen! Gravid men fick ett MA v 11-12!

Omgång två samma medicin men kroppen svarade inte trots typ dubbeldos.

Kanske 6-7 blåsor och 3 ägg tror jag( det diskuterades att avbryta) en färsk insättning o ingen till frysen.

Omgång tre helt annan medicin, god känsla i kroppen o bra resultat. Ca 16 äggblåsor som blev 12 ägg (tror jag?) befruktning på 7 av dem!

Ett färskt insatt och 3 till frysen!

Gravid v 33 : )

Ca 40% får ägg till frysen!

• Snuttis2

Okej : )

Då verkar en långtidsodling klok, hoppas att celldelningen kommer igång !

Du har bra amh så det är ju positivt i sammanhanget likaså , jag tror mitt var typ 0,6 ?

Första omgången blir alltid lite en förstärks omgång för att se hur kroppen svarar , så att de till nästa kan skriva lite mer på detaljerna för att optimera!

Hoppas du får en positiv dag på tisdag med insättning då : )

• Snuttis2

Härligt med stavningskontroll : )

Försöks omgång menade jag så klart!

Svar på tråden Inget till ET