• Längtar17

Inget till ET

Hej!

Efter 6 inseminationer har jag nu startat ivf-processen. Vid ägguttag i torsdags tog dom ut 2 ägg. Ringde igår och ett var befruktat, det andra skadat. Imorse ringde dom och sa att det befruktade ägget inte delat sig som det skulle. Hon frågade om jag vill att dom fortsätter odla för att se hur det ser ut på tisdag.

Har ni erfarenheter av detta?

• Svar på tråden Inget till ET
  • Längtar17

Inser att jag nog ställde en för smal fråga. Finns det någon med erfarenhet av att få ut få ägg och inte få nåt tillbaka/till frysen?

• Längtar17

Tack för svar!

Då jag gör ivf i Danmark tyckte hon att det var onödigt att åka för insättning idag då det inte delat sig men hon sa att det händer i sällsynta fall att det kommer igång och jag tror att det var det hon ville hålla öppet för.

Har ett amh på 2,9 så har inte dålig äggreserv enligt proverna. Alla prover har sett bra ut. Däremot var det stor spridning på äggblåsorna. I måndags vid vul var en 21mm, en 16.5mm, övriga 7 st var 13-7 mm. Blev förvånad att dom ville att jag skulle ta ägglossningssprutan dagen efter. Trodde vi skulle vänta för dom andra att mogna. Gissar att det bara var dom två största som plockades sen.

Då jag är ensamstående och därför redan kör via donation kan jag inte även försöka med donerade ägg.

• Längtar17

Tack! Ska ringa min danska läkare i veckan och fråga vad hon tycker vi ska göra nu.

Folk omkring mig brukar fråga hur jag orkar försöka vidare och mitt ständiga svar är att jag inte vet vad alternativet är. Brukar ni också få den kommentaren?

• Längtar17

Nej, jag förstod det som att den stora äggblåsan då skulle bli för stor. Ska fråga i veckan.

Fick ju egentligen bara ett ägg och det befruktades men verkar inte ha haft bra kvalitet. Är lite orolig för att min äggkvaliet är dålig men kan man dra den slutsatsen på ett ägg?

Svar på tråden Inget till ET