• Anonym (buss)

Vad stör dig mest på bussen? (rangordna alternativen)

Scenario: du sitter på en hyfsat tom buss och en annan passagerare går ombord och sätter sig i närheten av dig, vad finner du jobbigast? Rangordna alternativen.

A. personen pratar högt i telefon hela resan
    B. personen lyssnar på musik/ser på film på mobilen utan hörlurar
    C. personen lyssnar på hög musik som hörs ut genom hörlurarna
    D. personen sätter upp sina fötter på sätet bredvid eller på stolsryggen framför
    E. personen luktar starkt av parfym
    F. personen luktar starkt av sprit
    G. personen luktar starkt av cigarettrök
    H. personen luktar starkt av svett
    I. personen sneglar åt ditt håll hela tiden
    J. personen börjar äta mat
    K. istället för att sätta sig "i närheten" så sätter sig personen i sätet framför/bakom dig, trots att bussen i stort sett är tom

• Svar på tråden Vad stör dig mest på bussen? (rangordna alternativen)
  • Anonym (T)
    D. personen sätter upp sina fötter på sätet bredvid eller på stolsryggen framför
    K. istället för att sätta sig "i närheten" så sätter sig personen i sätet framför/bakom dig, trots att bussen i stort sett är tom
  • Anonym (kaos)
    Michael 310 skrev 2017-06-09 11:11:55 följande:

Alla ovanstående alternativ är ungefär lila vedervärdiga.

• Gizmo
    Michael 310 skrev 2017-06-09 11:11:55 följande:
    Alla ovanstående alternativ är ungefär lila vedervärdiga.
    Håller med - men tack & lov så åker jag aldrig kollektivt! 
  • Anonym (bilisten)

Eget: Folk som är asförkylda och snorar högljutt samt nyser ut över sin omgivning.

Jag har inte råd att åka kollektivt, blir sjuk hela tiden då. Har nu inte varit sjuk på två år sedan jag började köra.

• Vixen90

Egentligen utan inbördes ordning förutom nr 1 som är det värsta utan tvekan:

1. Folk som stinker. Typ av svett eller vad de ätit för kryddor genom huden. Det är sådant som verkligen gör att jag hellre går av än åker vidare. Fruktsnsvärt. Outhärdligt.

2. Folk som hostar/nyser rakt ut. För helvete liksom, nys mig inte i håret ditt pucko. Håll för och vänd dig bort!

3. Folk som är allmänt störiga genom att vara högljudda eller inte kan vara still. Särskilt när det är fullproppat i bussen. Ta det lite lugnt då, håll inte på att byta plats, dra fram grejer ur väskan, göra en massa gester eller prata högt.

5. Folk som har ryggsäck på ryggen och bokstavligen svänger den i huvudet på folk som sitter nära. Ta för fan av den om det är ont om plats! Hur kan vuxna människor glömma bort att ryggsäcken tar extra plats bara för att den inte syns?!?!?

6. Folk som äter saker med stark lukt. A big no-no!

7. Folk som inte flyttar sig när andra ska av/på, eller tror att de ska gå på innan andra hunnit av genom samma dörr. Idioter!

• Vlad

Vinnaren för mig är

på grund av den totala hänsynslösheten.

Därefter kommer: 

D fortfarande på grund av hänsynslösheten och I för att ... tja ... det skulle vara besvärande

Sedan:

Där känner jag att, ja jag kan tänka "åhnej!" om det, men ... människor måste få finnas och egentligen tycker jag inte att de gör något fel. 

Allra sist kommer:

Det finns en gräns för hur känslig man får vara :)

• zoolook1

Stör mig mest på folk som tar upp ett extra säte med väskor (trots skyltar och meddelanden i högtalarna om att detta är förbjudet).

Tror dock att många av dessa personer är såna som stör sig på de saker som finns på ts lista, dvs andra människor och deras ljud, dofter, bakterier och virus.

Jag vet människor som avstår kollektivtrafik för att de hatar folks smackande, andedräkter och parfymer så mycket, Då börjar det faktiskt bli ett problem.

• Anonym (Fy)

All of the above lika mkt ungefär.

Men just nu, folk som inte ställer sig upp trots att jag uppenbart är ganska riktigt gravid. Vilket är typ alla, ingen har någonsin offrat sin plats.

• Anonym (n)

Parfym är värst. Det går knappast att få till en så stark lukt av rök, svett eller sprit som man kan med överdoserad parfym. Sedan kommer de som tar ett bloss precis innan de stiger på och blåser ut röken inne i bussen. Därefter kommer störande ljud. Högt och långvarigt mobilprat är värstingen där, och läckande hörlurar är värre än hörbar musik. Så länge personen inte sätter sig precis intill mig och inte luktar obehagligt kan hen få sitta var hen vill. Mat stör mig inte heller.

• Anonym (Nicco)

Barn stör mig allra mest, framförallt skolklasser... Men barn som låter med föräldrar som inte gör nått åt det utan tycker att hela bussen ska höra sina egna barns disskusioner/bråk, fy fan...

Svar på tråden Vad stör dig mest på bussen? (rangordna alternativen)