Murvelns skrev 2017-06-08 10:26:33 följande:
Då är den här då och vi jobbar ihop.
Så fort hon fick syn på mig imorse vände hon demonstrativt bort blicken och hälsade på dom andra istället.
Vid frukosten pratade hon med alla och var även ännu mer högljudd än hon brukar men gav mig inte så mycket som en blick.
Går jag in i rummet där vi jobbar vrider hon inte ens på huvudet och tilltalar jag hela gruppen tittar hon bort.
Har halva dagen kvar men jag skulle verkligen vilja veta hur ni hade betett er om ni var mig?
Inser att känslorna som tar över är de jag upplevde som liten när jag inte fick vara med och hur jag kämpade för att vara omtyckt och accepterat.
Kram ?
Usch, jag förstår verkligen hur du känner, jag har upplevt liknande exkludering även i vuxen ålder men i andra sammanhang än på min arbetsplats. Jag får hjärtklappning av ångest och vet inte hur jag ska bete mig eller vart jag ska vända mig.
På arbetsplatsen däremot, där känner jag att jag är uppskattad och inkluderad, och över huvud taget hälsar alla på varandra, så att om någon här blev demonstrativt avvisande mot mig skulle jag antagligen göra tvärtom och själv hälsa på personen, tydligt och med namn, och på så vis kräva ett erkännande. Men det bygger ju på att jag känner en trygghet och ett självförtroende i nuvarande sammanhang. Om jag kände mig mer otrygg skulle jag antagligen försöka prata med någon jag kände förtroende för på arbetsplatsen, och be om hjälp. Ingen ska behöva vara ensam med sådant här.
Kram!!