Inlägg från: Älskadeunge |Visa alla inlägg
  • Älskadeunge

Letrozol+Ovitrelle

Seb81 skrev 2017-12-26 15:33:41 följande:

Ja såååååå spännande!! Jag testar runt den 5/1! Så spännande för oss båda!!

Hoppar in här :).

Jag har testdag 6/1. Tog sprutan en dag efter dig. Nu kommer denna olidliga väntan på att få ta testet.

Lycka till tjejer!
  • Älskadeunge
    bixi skrev 2017-12-28 15:00:51 följande:

Hej

Är det din första behandling med Ovitrelle? :)

Jag har en dotter sedan innan. För att få henne körde vi 1 enkeldos, 1 dubbeldos, 1 trippeldos letrozol, trippel gav fin äggblåsa men ingen graviditet. Fjärde försöket var trippeldos + ovitrelle vilket resulterade i graviditet. Så ovitrelle gjorde susen :).

Nu försöker vi få ett syskon, har precis börjat, så min första cykel med trippeldos letrozole och ovitrelle. Gynekologen tyckte vi skulle köra på samma då det funkade sist.

Kan tillägga att jag har pcos.
  • Älskadeunge

Jag känner lite molande i livmodern, men annars ingenting. Mitt humör är inte på topp, känner mig väldigt rastlös och lättirriterad :/.

• Älskadeunge
    Seb81 skrev 2017-12-28 22:42:41 följande:

Humöret kommer och går, rätt ok ändå haha. Idag runt 19.30 fick jag extrema hugg mitt på livmodern, så ont så jag skrek och även molade värk... ca 10 starka hugg... vet inte vad detta kan vara. Kan ju inte vara ägget som fäster? Tycker det känns för tidigt? Det pågick totalt 30-40 min! Så konstigt.

Förmodligen sprutan som spökar.....

Jag vet inte vad det kan bero på, däremot har jag läst att man kan få ?gravidsymtom? av själva sprutan och att man kan ha ondare än vanligt. Hoppas det är bättre nu!
  • Älskadeunge

Uppdatering:

Tog ägglossningsspruta den 22/12.

Har inte haft några känningar som första graviditeten. Lite illamående de senaste 2-3 dagarna. Idag, 15 dagar efter sprutan så tog jag ett test. Visar gravid 1-2 veckor. Är i chock, att det lyckades. Hoppas ni också får glada besked nu på testdagens <3.

Nu till en fundering, det är väl riktigt testet? 15 dagar efter sprutan kan väl inte vara för tidigt?

• Älskadeunge

Tack så mycket :)).

Med första hade jag ont i brösten, kraftig mensvärk och illamående. Nu den här gången så har jag illamående och svagt molande från livmodern. Men annars känner jag inget mer. Hade två äggblåsor, kanske ökade oddsen att iaf ett ägg befruktades.

Det kommer ta sig för er också. Det vet jag! Kämpa på, vet att det är en berg och dalbanan känslomässigt. Men det kommer gå!

Svar på tråden Letrozol+Ovitrelle