bixi skrev 2017-12-26 09:48:58 följande:
Oh hoppas verkligen du har haft din ägglossning även om du inte känt av, det behöver man inte alltid. Har du kollat med äl-test? Äl kan även komma efter 72 timmar man tagit sprutan. Har du varit och kollat om ägget har vuxit till sig och hur många det var?
Jag har fortfarande ont i ryggen, känns svullen i magen och ibland lite som svagt mensvärk.
Ja man hoppas verkligen det tar sig snart och undvika ivf :)
Men som du säger man blir knäpp snart. Jag känner att jag börjar hamna i denna "det kommer aldrig att hända, jag kommer inte kunna ha barn, något annat är fel... osv". Bara negativa tankar vilket är så tråkigt. Jag försöker tänka positivt men när det inte händer gång på gång börjar man tappa hoppet :/
Men nu ska vi inte vara såna eller hur? :)
Hej! Nej jag har inte kollat med äl tester för läkaren sa att det ger falskt utslag när man tagit denna sprutan. Samma sak gäller även gravtest, man måste vänta minst 14 dagar från den dagen man tog sprutan. :)
Ja jag var och kollade äggen i torsdags och då hade jag två mogna äggblåsor i högra äggledaren, en på 18 & en 16. läkaren sa att båda kommer lossna och risken är stor för tvillingar. Vi sa att allt är välkommet <3
Jag har molvärk, ont i ryggen (känns som njurarna värker) och i dag suuuuper ömma bröst... fast på ett annorlunda sätt mot annars när jag inte tagit sprutan. Detta var ju första gången ever. I går var min mage som en ballong & spänd. När jag tog upp benen mot magen så värkte det ordentligt. Idag är min mage mest öm. Lite värk med.
Håller tummarna för oss! När ska du ta gravtest?