Inlägg från: Anonym (mjn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mjn)

Du som spelar stråkinstrument, hur lång tid innan du blev "bra"?

Jag är lite i samma sits, vill alltså lära mig spela fiol. För att kunna spela med andra i framtiden, i nån orkester då. (Eller ensemble eller så). Men problemet är att det inte finns nåt sånt för vuxna nybörjare (eller inte proffs iaf), eller gör det? Känns ju inte som nån mening att lära sig om man inte kan utöva det med nån..

Tips?

Hoppas jag inte kapar din tråd med detta.

• Anonym (mjn)

Tack för tipsen, naturligtvis är jag beredd att betala för att vara med o spela. Skulle vara kul att känna någon musikutövare, men jag gör inte det nu tyvärr (frågade här på mitt lokala ställe men där sa dom att nej man måste ha spelat i många år för att komma ifråga). O kommunala musikskolan den var bara för barn. 

• Anonym (mjn)
    PiceaX skrev 2017-06-11 18:55:32 följande:
    Är du intresserad av folkmusik så kan du med i ett spelmanslag! Och nej, folkmusik är INTE knätofsar och Skansen, mer som fiolernas popmusik i de flesta fall.
    Har inget emot knätofsar :) Tvärtom. Men för att få vara med där måste man väl ha kommit en bit på väg, även där? Alltså halvproffsig  eller liknande. Skulle iaf vara bra om man kunde "nästla sig in" i musikerkretsar nånstans, frågan är bara var o hur....?
Svar på tråden Du som spelar stråkinstrument, hur lång tid innan du blev "bra"?