Inlägg från: jjeessiicahh |Visa alla inlägg
  • jjeessiicahh

Du som fött minst ett barn, vad önskar du du vetat?

Det ända jag önska jag hade vetat innan är att ha med sig en stor vattenflaska, för saatan vad törstig man blev av att ligga där och krysta. Sköterskan plus sambon sprang hela tiden för att hämta vatten/dricka i dem små glasen som de hade på förlossningen, tog slut direkt. Annars hade jag en helt fantastisk förlossning som gick på 4 timmar :)

Det jag tänker på mest nu i efterhand är nålen man fick precis i början av handen, fyy vad den var obehaglig, bara längtade tills de skulle ta bort den!

Du kommer att klara det galant, bara att ta det som det kommer, det är läskigt, men alla kvinnor som har barn har vi gjort det :)

• jjeessiicahh
    chbw skrev 2017-06-08 08:44:16 följande:
    Tack för svar :) vattenflaska har jag blivit tipsad om så skrivit upp det på listan till förlossningsväskan ;) Glasen på sjukhusen är ju som du säger SÅ SMÅ :P 

Sätter de nål på alla? :) jag har absolut inget problem med nålar så för mig är det ingen fara, dock är min sambo lite nojig med sånt haha. Så kan va bra o förbereda ;) 
    Vad jag uppfattade det som så sätter de nål på alla ifall det skulle hända något så slipper dem pilla med det i en stressig situation.

Nålar i armvecket har jag inga problem med, men andra delar av kroppen tycker jag inte om! :)

Tips om vattenflaska fick jag också men tog aldrig med mig den för tänkte att det skulle räcka med glasen man fick där. Men icke!! Så den gör jag inte om igen! En stooor vattenflaska ska jag ha med mig nästa gång!
Svar på tråden Du som fött minst ett barn, vad önskar du du vetat?