Inlägg från: Jennyedith |Visa alla inlägg
  • Jennyedith

Hur klarar man av att börja jobba?

Jag ska börja jobba igen i august när min dotter är 9 månader. Det passar eftersom jag är lärare och en ny termin börjar. Jag tänker att jag sparar lite dagar med till våren 18 så jag då kan jobba 80 %. Min kille kommer vara hemma i höst. Men åh vad jag våndas och tänker på det här. Jag känner att jag inte riktigt litar på att nån annan kan ge all den kärlek och omsorg, samt trygghet jag ger. Det är ju en jättedålig tanke om hennes fina pappa. Sedan är det rent egoistiskt. Tänk att inte få dela hela dagarna ihop längre. Mitt hjärta brister. Det känns så onaturligt. Hur står man ut att lämna en så liten på morgonen?

• Svar på tråden Hur klarar man av att börja jobba?
  • Jennyedith

Ett stort tack till alla svar! Intressant att läsa era åsikter och hur ni själva löst det. Jo pappan som studerar har varit mycket hemma med oss och i dagsläget har han även fixat någon timma själv med henne. Vi får väl träna på längre stunder under sommaren. Och tack för goda förslag om hur jag kan göra om jag vill vara hemma lite längre och även lugnande ord om att det kommer gå bra. Och vara lite skönt med. Kram

Svar på tråden Hur klarar man av att börja jobba?