Livet efter en otrohetsaffär. Hur går det för er som beslutade att fortsätta?
Många gånger undrar jag varför detta skulle hända just oss. Jag hade haft det ganska jobbigt en tid. Flera nära anhöriga hade dött inom två år. Själv hade jag skådat mej, var alltså sjukskriven under denna tid allt hände. Var va min man under denna tid? Blir så arg bara jag tänker på det. Inte hos mej och gav mej styrka!! Var det för han ville fly från allt det tråkiga och jobbiga hemma?
Om jag ska vara ärlig så tror jag vårt äktenskap går på konstgjord andning. Vill så gärna få det att fungera. Men hur ska man kunna det?? När man går med så mycket känsla av svek. Det gör verkligen ont i hela kroppen, bara jag tänker på vad som hänt i vårt liv. Man vet att man måste glömma och förlåta. Ställer samma fråga som TS. Hur gör man?
Nu är jag inte riktigt rätt person att svara på hur man ska göra för att få det att få det att fungera eftersom jag valde den lätta vägen och gick. Men jag tror rent generellt inte lösningen är att glömma för glömmer gör man aldrig, jag inte heller man ska försöka lappa ihop förhållande, dvs få den att leva vidare som den var fast lite kantstött. Jag tror att lösningen snarare går ut på att inse att det gamla förhållandet är dött för evigt och den partner man trodde man kände inte längre finns, istället bygger man upp ett nytt förhållande från grunden men den "nya" partnern man förr eller senare kommer underfund med att man anser att ens partner är.
Jag tror att alla dessa frågor om varför är en del i att försöka göra om den bild man hade av sin partner som inte visade sig stämma till någon ny bild som man sen ska försöka för hålla sig till känslomässigt. En hel del av frågorna kring varför kretsar ju egentligen kring "hur fan kunde personen göra så?", "Hur tänkte personen?" , "Vad kände personen?" och det tycker iaf jag handlar om att man försöker bygga sig en ny bild av sin partner för att se om den här "nya" personen är någon man kan älska och dela sitt liv med.