Livet efter en otrohetsaffär. Hur går det för er som beslutade att fortsätta?
Ja det går säkert om man är väldigt svag och inte har någon stolthet och går med på att vara någons tamhund, i annat fall så reser man sig och drar.
Ja det går säkert om man är väldigt svag och inte har någon stolthet och går med på att vara någons tamhund, i annat fall så reser man sig och drar.
Vi försökte. Han var otrogen med en kollega i 4 år! Jag var villig att fortsätta och laga äktenskapet. Det gick rätt så bra i 6 månader. Visst sjukt jobbigt. Otrolig ångest och massor av dippar. Men han fanns konstant där för mig. Gjorde alla rätt för att kunna rädda oss. Han la korten på bordet. Han visade på alla sätt och vis att han ville fortsätta leva med mig och våra barn. Han lyssnade och lyssnade igen på mig. Svarade på alla frågor. Jag trodde honom! Jag såg själv när han skrev mail till henne och förklarade att han han vill leva med mig. Att han inte längre skulle ha någon kontakt med henne och därför avslutade deras hemliga mailkonto. Jag fick tillgång till hans telefon och dator. Kollade dem regelbundet men såg inte något misstänkt. Började vaggas in i en känsla att det skulle gå bra. Började ta ett litet litet steg mot att lita på honom igen.
Men nej då. Han hade fortsatt kontakt med henne. Både på telefon och på mail. Han hade ringt henne innan han skrev det avslutande mailet och förklarat vad han skulle göra och redan skapat ett nytt konto som de kunde fortsätta maila på. Han rensade telefonen på all historik både på samtal och mail. Helt sjukt!
Inte något svar du sökte efter men jag vill varna så många som möjligt. Var inte lika naiv som jag Lita ALDRIG på någon som bedragit dig. De är mästare på att manipulera och ljuga.
Vill duberätta din historia, qqq? Jag är i en möjligen liknande situation...
Skulle aldrig stanna för barn/-ens skull.
Säger som dej. Hade jag vetat allt som jag vet idag. . Då borde jag gått därifrån direkt. Men älskar honom fortfarande. Sen när mina dippar kommer då är han inte värd mycket. Jag blir arg, anklagande, bitter. Det går längre och längre imellen, men det ligger å pyr långt där inne. Kommer aldrig kunna förlåta honom helt.
Han är otroligt åmger full. Affären var som att leva i en bubbla enligt honom. Degen jag avslöjade det hela, å jag stack hål på den. Då kände han det som jag öppnade en lucka i golvet. Han hamnade i fritt fall. Han har efter den dagen bedyrat och visat sin kärlek konstant och envist för mej. Han hade enligt honom aldrig en tanke att lämna mej. Men ändå räcker inte detta för mej. Det han gjort är gjort. Kommer aldrig kunna bli som förut. Brukar säga att vårt liv ihop var värt tempel, där ingen hade tillträde, förutom vi. Där har HON klvit omkring på smutsat ner. Så äckligt!
Vet att han känner väldiga skuldkänslor också, även han känner stor sorg. Han kan fortfarande inte förstå att han kunde vara otrogen. Där är jag iskall. Brukar säga att man har väl ett val? Ingen tvingade dej väl att gå till henne. Vi hade ett bra sexliv ihop, så det var inte saknaden av det heller.
Kommer aldrig fatta varför, han själv kan inte heller ge ett vettigt svar.