Inlägg från: Anonym (Skild och gift) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skild och gift)

Livet efter en otrohetsaffär. Hur går det för er som beslutade att fortsätta?

Anonym (qqq) skrev 2017-06-05 20:30:55 följande:
    Min är rätt så gammal så det är överspelat för länge sen, men det var väl den gamla vanliga storyn, frun kärar ner sig i kollega och är otrogen, jag får reda på det, hon är bara så ledsen och ångerfull och bönar och ber, jag är korkad och gå på skitsnacket, tänkte på ungarna. Gick på familjerådgivning ett tag, ett tag senare får jag reda på att hon fortsatt knulla kollegan och det blir skilsmässa.

Första och sista gången jag gör misstaget att lita på någon som är otrogen, numera är det nolltolerans som gäller. 
    Japp, liknade hände mig med...
    Anonym (qqq) skrev 2017-06-10 17:46:53 följande:
    Jag tycker absolut inte man kan förklara hela Carls fru beteende med instinkter, alla har instinkter men ändå väljer vi väldigt olika, så bevisligen kan vi bemästra våra impulser om vi vill. Hennes instinkter förklarar möjligen varför hon KÄNDE attraktion till någon annan men det förklarar inte varför hon VALDE som hon gjorde. Varför valde hon som hon gjorde när andra med precis samma instinkter  väljer annorlunda?

Mycket intressanta inlägg här...

Jo man kan visst "skylla" (lite iallafall) hennes otrohet på instinkter.

Såg ett program pa Discovery Channel om hur fiskmåsar på en väldigt packat ö var otrogena till höger och vänster. Forskarna upptäkte att fåglarna alla hade partner för livet men det var ju givetvis honan som valde en "bra make". Men när hanen var ute och letade mat så passade honan på att knulla på större och starkare hanar.

Varför?

Givetvis för att hennes gener skulle föras vidare med en stark fågel men som togs om hand av en trogen hane.

Skit smart ju!

Anonym (Kärlek) skrev 2017-06-15 14:27:22 följande:
    Ärligt talat så gav han allt. Hela sig själv. Men jag tog inte emot det. Var alltid sur, misstänksam och kontrollerande. Fastän han inte visade något som kunde väcka min misstänksamhet eller min bitterhet. Han gav så mycket under så lång tid att han helt enkelt inte orkade ge mer, för han fick aldrig något tillbaka. Jag sög musten ur honom.
    Ta av dig offer koftan och gå vidare.

Just nu är du hans dörrmatta!

Var med min partner i över 10 år. Hon skaffade sig en ny "killkompis" som hon träffat på en pub. Givetvis höll hon honom hemlig för mig... Trodde hon... 

Vårat förhållande var skit och med min magtjänsla visste jag att något var fel.

Satte min jobb telefon i hennes bil en helg och ladda ner en app som hette "find my iphone". Skit bra GPS.

När jag konfronterade henne så slogs jag av hur hon så lätt kunde ljuga mig rätt upp i ansiktet. Som en jävla super agent typ!

Jag bönade och bad att hon skulle släppa sin "vän" vilket hon låvade...Tills hennes vännina fick reda på att hon fortfarande träffade sin vän och tvingade henne att berätta för mig.

Vad gjorde jag? Jo jag fortsatte att böna och be tills mitt ex förklarde att det aldrig skulle bli oss igen. (Obs vi hade då ett 2 årigt barn ihop - som nu då är några år äldre.)

Iallafall så blev jag så arg att jag skrev upp mig som single på en dejting site. Hör och häpna om jag inte träffade min "soulmate" på min andra dejt. Vi är idag lyckligt gifta med ett barn.

Mitt ex? Kröp givetvis till korset och ville ha mig tillbaka eftersom jag inte längre var deprimerad, träffat en skit snygg, ungre kvinna med dubbla mitt ex utbilding och lön.

Karma is a bitch!

Anonym (Carl) skrev 2017-08-09 15:00:47 följande:

Jag skulle vilja fråga er alla om en sak som har hänt mig nu här i sommar på semestern. Jag och min fru satt och pratade relativt lugnt om allt som skett. Det var ingen ilska inblandad utan mest en trött sorg över att det kunde bli som det blev. Jag sa precis som det var att jag aldrig kommer att förlåta det dom gjorde och att jag hatar att känna mig så arg i tid och otid över saker och ting som jag inte kan påverka. Ni vet känslan över att känna sig som en åsna eller en pajas. Som en sån där människa som nån klappar på flinten och inte har nån som helst respekt för..
    Hon sa att hon önskade att jag själv hittade en kvinna och hade en affär med henne. Hon skulle inte lägga sig i och lovade att ge mig den tid jag behövde för att  känna efter och inse att hon är den som jag älskar.

Det känns konstigt detta. Att få gratis frikort från någon som i alla år varit så svartsjuk och kontrollerande. Vet inte hur jag känner för detta eller om det är nåt som jag ens vill göra? Allt är bara så konstigt och annorlunda nu.

Så fort du ligger med någon så har du get henne ett "fri kort". Då gör hon sig fri sin skuld och du kommer att må sämre. 

Jag vet att du inte är där än men jag råder dig till att lämna eller för evigt leva med ditt förakt.  
    Anonym (qqq) skrev 2017-08-09 18:03:59 följande:
    Det förklarar möjligen känslan, viljan att göra så men det förklarar inte agerandet, som sagt det enda som egentligen skiljer oss människor från djuren är vår intelligens och vår förmåga att tänka i flera steg, förutse vad en viss handling kommer få för konsekvenser. Att skylla sina handlingar på instinkter är ett sätt att likställa oss med djur som saknar konsekvenstänk och förmåga att kontrollera sina impulser. Instinkter kan få oss att känna saker, vilja göra saker, men HUR vi sen agerar på det vi känner är en helt annan sak. Alla föds med sexdrift som delvist styrs av instinkter men alla springer inte omkring med könsorganen i handen och knullar hejdlöst. Vi kan kontrollera HUR vi gör saker om vi vill.

Kan vi kontrollera vår ilska och inte alltid agera ut på det så kan vi också kontrollera andra känslor. Kan vi kontrollera var vi skiter och pinkar så kan vi också kontrollera andra "behov"
    Jo men det kan jag också hålla med om!

Såg att den här gamla tråden fått liv igen.

Hur gick det sen TS? Fortfarande gift med samma kvinna eller gick du vidare??? 

Svar på tråden Livet efter en otrohetsaffär. Hur går det för er som beslutade att fortsätta?