Livet efter en otrohetsaffär. Hur går det för er som beslutade att fortsätta?
Anonym (Carl) skrev 2017-06-05 12:34:21 följande:
Vi bestämde oss för att fortsätta vårt liv tillsammans efter det kommit fram att min fru varit otrogen i nästan 9 månader med en nära vän.
Jag tog beslutet att försöka för våra barns skull. Otroheten ligger ett tag tillbaka i tiden och vi hade inga barn.
Det är nu över två år sedan det kom fram och jag skulle vilja höra hur det gått för er andra som mot alla odds orkade fortsätta tillsammans.
Hur är ert förhållande idag?
Litar du på din partner?
Hämnades du genom att ha en affär själv?
separerade ni tillfälligt eller bodde ni ihop hela tiden?
Om ni har barn. Hur mår dom nu?
Älskar du fortfarande din partner?
Hur ser ni på framtiden?
Vore väldigt tacksam om någon kunde skriva något som peppar upp? Ibland känns det bara så svart fortfarande och jag kan bli så arg ibland då jag känner mig bestulen på mitt liv och mina egna beslut.
Jag kommer aldrig att förlåta! Går det ens att vara tillsammans om man inte kan förlåta alla hemska lögner och beslut som hon tog?
Jag är lite i samma situation som dig. Min kille var otrogen med fem andra tjejer och det pga att jag var som jag var. Jag var en mycket svartsjuk och kontrollerande människa och han valde att vara otrogen istället för att lämna mig. För han kunde inte lämna mig, han älskade mig för mycket. Och är man en människa så kan man ibland, eller ofta göra misstag. Det har varit en otrolig kamp för mig och är fortfarande inne och kämpar för allt. Jag visade inte mycket kärlek heller och har gjort så mycket skit som jag känner att jag får tillbaka till mig nu. Det som hjälper mig är att leva och tänka i kärlek. Jag älskar honom fortfarande av hela mitt hjärta. Och det är klart att man kan älska någon fastän man har blivit sårad. Man behöver inte älska allt en person gör, men man kan fortfarande älska personen. Just för att personen bara finns till helt enkelt. Att känna och att leva i kärlek ger en så mycket mer än att leva i det förflutna och att tänka destruktivt. Det är egot som kommer in hela tiden och förstör. Din fru gjorde ett misstag, men du äger inte henne. Du älskar henne, men hon är inte din att äga. Att förlåta leder till kärlek. Dåtid finns inte, framtiden finns inte. Det finns bara här och nu. Och här och nu älskar du henne. Det går att förlåta. Det går att gå vidare. Och det går att älska. Vi lever i ett samhälle, eller värld, där egot har en stor makt. Vem är du? Lever du efter samhällets normer eller lever du efter ditt hjärta? Du är inte din hjärna eller din kropp. Du är du. Unik. Du är din själ. Vad säger din själ till dig? Min själ viskar till mig, ibland skriker den, att jag ska leva här och nu och i kärlek. Att jag ska glömma mitt ego och bara älska och förlåta. Jag förlät min kille direkt efter att han hade berättat för mig om otroheterna, och jag kan vara ärlig och säga till dig att jag har aldrig mått så bra som då. Det kändes så mäktigt att leva i kärleken. Det var en otrolig upplevelse och jag grät av lycka. Jag kände mig fri. Du ska inte förlåta för hennes skull, utan för din egen. Rensa dina tankar, tänk Kärlek, var Kärlek, agera med kärlek. Allt du gör ska vara av kärlek. Det har eller är inte lätt alltid och alla har sina upp och nedgångar. Men varje gång du tänker negativt, bara känn in din känsla, acceptera den och sen släpp den. Gå vidare för din skull, inte för hennes. När du lever i balans med din själ och ditt hjärta så blir det negativa lättare att hantera.