Anonym (Kärlek) skrev 2017-06-14 10:56:48 följande:
Hur går det för dig att visa kärlek för henne? Jag har jättesvårt för det. Min kille var otrogen för att jag var svartsjuk och kontrollerande och inte visade någon kärlek. Nu vill han att jag ska visa all min kärlek men det är jättesvårt efter otroheterna. Och han visar inte heller något för att han vill att jag ska visa något för en gångs skull. Samtidigt som jag vet att jag borde visa mer kärlek så tycker jag ju att han också ska göra det ännu mer nu eftersom han har varit otrogen!
Direkt när otroheten kom fram var det chock! Sen i nån vecka var det tårar och åter tårar och mycket mycket prat mellan oss. Vi visade otroligt mycket kärlek till varandra då. Jag kunde inte få nog av henne och jag ville inte släppa henne av rädsla för att förlora henne.
vi hade sex minst 2 - 3 gånger om dagen i flera veckor. Otroligt intensivt och det bästa sex vi någonsin haft med varandra. Detta alltså under min värsta kris i livet.
Dagarna var fyllda med sorg, ångest, ilska och jag drack mycket alkohol för att klara smärtan. Sedan efter kanske 6-8 månader så gick det in i en annan fas.
Jag blev sorgsen. Jag gick och var ledsen hela tiden och mådde fruktansvärt dåligt. Min fru förvandlades till en grå mus som i stort dagligen fick ta mot min ilska och jag frågade samma frågor gång på gång på gång. Jag visste att jag aldrig skulle få ett svar som skulle få mig att må bättre men jag kunde inte hjälpa det. Jag skrev tyvärr ett mail till hennes forne sexpartner i affekt där jag hånade honom för hans sätt, hans spinkiga lilla lem och att han inte skulle tro att han var något speciellt för det var han inte, samt att jag hatade fanskapen och mer eller mindre skulle köra över fanskapet om jag såg honom igen.
Jag ångrar mig bittert att jag gjorde det men det är inget jag kan göra åt. Hade jag väntat mig nåt svar eller nån förklaring från första början liksom?
Vi besökte psykologer, både tillsammans och ensamma. Min fru grät väldigt ofta och gick in i nån slags depression. Vardagen gick ut på att hålla ut och försöka överleva. Samtidigt älskade jag henne och hon mig med en glöd som var otrolig.
Efter ett år var det samma sak fast alla känslor, både upp och ned hade dämpats med kanske 50%.
Jag började på allvar inse att det hänt mig och att den människa jag sett upp till så mycket och trott på gjort detta. Jag var ledsen och blev orkeslös och fick fortfarande attacker där jag blev arg men det värsta var liksom över.
Jag började för första gången inse att vi kanske inte skulle fixa detta och vår snart 20åriga liv tillsammans skulle vara över.
Ändå älskade jag henne. Nu på ett annat sätt och hon bedyrade dagligen att hon älskade mig. Jag har aldrig känt mig så älskad av henne som efter att hon bekände detta.
Nu år två efter det kom fram. Jag börjar känna som jag beskrev tidigare att jag är på väg in i en annan fas. Jag mår såklart fortfarande jäkligt dåligt men har börjat försöka att tänka lite längre. Det funkar inte att gå och vara arg och känna sig som ett offer hur länge som helst.
Jag visar också mer kärlek till henne än jag gjorde innan detta kom fram. Det livet börjar blekna bort. Jag var en annan människa då och jag vill inte tillbaka till den jag var då. Inte för allt i världen.