opayq1 skrev 2017-06-11 11:19:11 följande:
Den har givetvis förändrats lite. Det var en lång väg tillbaka. Men nu är den snarare bättre än tidigare. Det svåraste var nog att jag hatade mig själv så starkt så släppte knappt in honom. Men jag är så tacksam att han stod stadigt och älskade mig de dagar jag inte förtjänade det. Han är den finaste jag vet och jag kommer alltid undra hur jag har förtjänat honom. Kommer aldrig någonsin ta honom föregivet igen.
"Snarare bättre än tidigare"skriver du. Vet du vad din partner anser om det?
Fantastiskt att ni verkar ha tagit er ur situationen! Önskar att vi också gör det en dag. Även jag, den bedragne, försöker stå stadigt, men det är inte lätt då min partner ofta beter sig hemskt under sina dåliga dagar (för vanliga, efter flera år.).
Han kommer säga likadant. Vi är betydligt bättre på att kommunicera och uppskatta varandra idag. Vi har inga hemligheter alls. När jag var otrogen var relationen riktigt dålig (de tycker vi båda).
Dock viktigt att den som varit otrogen verkligen visar uppskattning och förändring. Och inte bara blir bitter och sur. Jag var mest ledsen. Och prata, vad kan hon göra för att göra det lättare för dig? Det är så viktigt. Var relationen kass när hon var otrogen? Då måste ni båda jobba på problemen. Också viktigt att du inte konstant så fort ni blir osams drar upp otroheten, för det kommer aldrig funka då. Utan försök prata med varandra, bearbeta på ett sätt som funkar för er. Min sambo vände det aldrig emot mig, tror att det faktiskt gjorde mycket.