Anonym (Carl) skrev 2017-06-09 09:40:26 följande:
En otrohet gör ont! Ont så inåt helvete! Tanken att den man älskar frivilligt haft sex med en annan människa bakom ens rygg är hemsk. Men som jag ser det nu är det mänskligt. Man blir attraherad och kåt på en annan människa helt enkelt.
Händer det en gång och om personen som är otrogen bekänner det direkt så tycker jag ( med den kunskap jag nu har lärt mig den hårda vägen) att det egentligen inte betyder så mycket. Jag skulle kunna förlåta en sån sak ganska enkelt.
Detta är skillnaden mellan män och kvinnor. Och anledningen till att det för såna som du och jag har väldigt svårt att förlåta vår partner och gå vidare. Men det hör till lärdomen. Kvinnor är inte som män. Jämställdhet och lika löner är bra och kvinnliga chefer fungerar på arbetsplatser.
MEN, relationsdynamiken ser annorlunda ut. Sen tusentals år tillbaka har vi medärvda beteenden som vi inte kan skaka av oss. Det är jättesvårt att inte ta det personligt när man blir sviken. Men det är inte beslut hon har fattat rationellt. Det är hennes biomekaniska undermedvetna som fattar beslutet.
Kvinnokroppen är sexuellt programmerad att söka upp en man att skaffa barn med. När barnen är tillräckligt stora att dom klarar sig, ca 5-6 år, så upphör det att vara meningsfullt för kvinnan att fortsätta den sexuella relationen med samma man. Antingen skaffar man fler barn, men det är bara att dra ut på det oundvikliga.
Anonym (Carl) skrev 2017-06-09 09:40:26 följande:
Så din punkt 3. Visst jag accepterar att vi är så här som människor och även jag skulle kunna vara otrogen om jag blev kåt på en kvinna. Men jag skulle aldrig i helvetet klara av att kränka/förnedra och ljuga för den jag levde med så länge.
Då handlar det inte längre om lust och åtrå. Det handlar om vem fan man är som människa! Även om man inte är kär i sin partner längre så kan man väl åtminstone respektera sin partner som människa?
Det kan åtminstone inte jag förlåta.
För män handlar sex och lust, åtrå och variation. Vi kan ligga med nån annan för att vi är kåta, men ändå älska vår fru. För kvinnor är sex kopplade till fortplantning och överlevnad på ett undermedvetet plan.
Detta går att förbikoppla genom att ständigt förbättra och förändra sig. DU ska själv vara den nya mannen som hennes undermedvetna vill ha. Det räcker med små förändringar för att "lura" hennes instinkter.