• Grodis15

hur ofta barnvakt?

Carin86 skrev 2017-06-03 11:30:00 följande:

Jag har inte frågat. För jag måste inte ha barnvakt. När måste man det liksom. Innan x föddes så köpte jag biljetter till en musikal. Det var ett år innan. Jag viste inte alls att de skulle va så ointresserad av att ha en relation med sitt barnbarn då såklart så jag frågade om de kunde vara barnvakt. Ett år innan! De säger gladeligen ja. Månaderna går och de säger ingenting om detta. Några veckor innan ordnar vi med annan barnvakt. Dagen innan frågar min mamma om vi fortfarande behöver barnvakt blir skitsur när vi säger att farmor och farfar kommer (de bor 50mil bort) och att det inte längre behövs. Efter det har vi inte bokat nå bio eller överhuvudtaget umgåtts ensamma jag och min man. Vi måste inte göra det. Det kommer antagligen leda till att vi skiljer oss i längden men det är inget måste. Förstår du vad jag menar?

Men alltså det är ju jättekonstigt att du själv inte tar upp det något mer under ett helt år!? Man får ju stämma av lite. Dina föräldrar verkar ju vilja träffa barnet eftersom dom nämner att ni aldrig ses så vill du ha barnvakt är det väl bara att fråga?? Börja prata med varandra istället för att försöka läsa varandras tankar.
  • Grodis15
    Carin86 skrev 2017-06-03 19:27:32 följande:

Ja jag antar att frågan var konstig ställd eftersom tråden börja handla om hur vi kommunicerar med varandra när det jg ville veta va hur ofta andra som har sina föräldrar en bit ifrån får barnvakt. Jag tänkte ta mod till mig och fråga dem igen om de kan vara barnvakt

Mina föräldrar och mannens föräldrar bor alla inom 1 mils avstånd. Ingen har erbjudit sig att vara barnvakt åt vår snart 3åring. När vi har frågat har de ställt upp utan att blinka. Jag fattar inte riktigt varför dom skulle fråga om att vara barnvakt, helst träffar dom oss alla tillsammans och om vi behöver hjälp är det bara att fråga.
Svar på tråden hur ofta barnvakt?