Carin86 skrev 2017-06-03 11:30:00 följande:
Jag har inte frågat. För jag måste inte ha barnvakt. När måste man det liksom. Innan x föddes så köpte jag biljetter till en musikal. Det var ett år innan. Jag viste inte alls att de skulle va så ointresserad av att ha en relation med sitt barnbarn då såklart så jag frågade om de kunde vara barnvakt. Ett år innan! De säger gladeligen ja. Månaderna går och de säger ingenting om detta. Några veckor innan ordnar vi med annan barnvakt. Dagen innan frågar min mamma om vi fortfarande behöver barnvakt blir skitsur när vi säger att farmor och farfar kommer (de bor 50mil bort) och att det inte längre behövs. Efter det har vi inte bokat nå bio eller överhuvudtaget umgåtts ensamma jag och min man. Vi måste inte göra det. Det kommer antagligen leda till att vi skiljer oss i längden men det är inget måste. Förstår du vad jag menar?
Men vadå leda till att ni skiljer er, vad är det för attityd? Du och din man är ensamt ansvariga för ert barn och för er relation! Ingen annan!
Varför frågar ni annan barnvakt innan ni dubbelkollat med dina föräldrar igen, ni hade ju redan bokat dem? De kanske tyckte det var självklart och inget att prata om stup i kvarten?