• Carin86

hur ofta barnvakt?

Hej.
    Mina föräldrar bor ca 1,5h körtid med bil från oss. Mamma är pensionär och pappa jobbar 3 dagar i veckan. Ni som har ungefär som jag hur ofta är era föräldrar barnvakt?

• Svar på tråden hur ofta barnvakt?
  • Carin86

Jag håller med. Vilket innebär att de ständigt säger att de vill träffas men aldrig erbjuder sig att vara barnvakt. Jag har väntar i över ett år på att de ska ta egna initiativ. De säger saker som i stil med "vi är bara 1 timme bort/ säg till så kommer vi/vi får aldrig träffa X/vi saknar X". Jag själv är nu sjukskriven pga utmattning och återigen så tjatar dom om att de ska komma men ja blir inget av. För min del skulle det va bättre om vi bara bestämde. Varannan lördag passar vi X 5h eller så så behöver ingen be eller tjata om detta. Vi har ingen bra och snart ingen alls kommunikation tyvärr. De passar syrrans barn varje vecka men de bor i samma stad

• Carin86

Jag kräver ingenting. Därför har jag nu blivit utbränd. Ok kan nån ge nått bra råd hur man kommunicerar med sina föräldrar om det här då för uppenbarligen är det något som är mkt fel i vår kommunikation.
    Jag bad om barnvakt för att gå på en väns begravning. Ingen kunde pga jobb och frisörtid (!?). X fick följa med. Var en av de värsta dagarna jag haft - utmattad av sorg och att ensam ta X på en sådan tillställning. Efter så påpekar min mamma mycket spydigt och anklagande hur ledsen HON är jag inte efter begravningen kommer hem till dem och fikar. Ingen inbjudan eller indikation alls på att det förväntades av mig. Jag har inte varit i min hemort sedan dess (januari)

• Carin86

Jag har inte frågat. För jag måste inte ha barnvakt. När måste man det liksom. Innan x föddes så köpte jag biljetter till en musikal. Det var ett år innan. Jag viste inte alls att de skulle va så ointresserad av att ha en relation med sitt barnbarn då såklart så jag frågade om de kunde vara barnvakt. Ett år innan! De säger gladeligen ja. Månaderna går och de säger ingenting om detta. Några veckor innan ordnar vi med annan barnvakt. Dagen innan frågar min mamma om vi fortfarande behöver barnvakt blir skitsur när vi säger att farmor och farfar kommer (de bor 50mil bort) och att det inte längre behövs. Efter det har vi inte bokat nå bio eller överhuvudtaget umgåtts ensamma jag och min man. Vi måste inte göra det. Det kommer antagligen leda till att vi skiljer oss i längden men det är inget måste. Förstår du vad jag menar?

• Carin86

Ja jag antar att frågan var konstig ställd eftersom tråden börja handla om hur vi kommunicerar med varandra när det jg ville veta va hur ofta andra som har sina föräldrar en bit ifrån får barnvakt. Jag tänkte ta mod till mig och fråga dem igen om de kan vara barnvakt

Svar på tråden hur ofta barnvakt?